Er også med på utregningene, matte er matte. Men uansett så synes ikke dette regnestykket duger, for det kan aldri vise faktisk fart. Dere kan avgjøre en fartskonkurranse i testbenken, noe som blir helt galt ifølge mitt syn på saken iallefall. Jeg er veldig interessert i denne diskusjonen kun på grunn av at gps er innblandet. Jeg vil gjerne vite hvorfor GPS'n skal vise feil, for hvis den også er unøyaktig så vet jeg om to forskjellige måter som jeg aldri skal bruke til å måle fart iallefall
Regnestykkene tar ikke hensyn til forskjellige faktorer som burde vært viktige, selv om flyet da teoretisk sett "ikke kan gå fortere enn xxx km/t". For meg er det ikke interessant å vite slikt siden det ikke er reell hastighet. Spiller ingen rolle for meg hva jeg teoretisk sett kan oppnå, men jeg synes bare det er morsomt å vite egen hastighet på egne flyvende objekter, men selvfølgelig, KUN hvis jeg kan stole på dataene. Jeg ble litt skuffa når GPS'n viser seg å ikke være rett, men vil da vite hva som blir feil ved bruk av denne. Hvis en GPS viser feil på dette, så bør det være en eller annen i verden som vet hvorfor uten å
gjette på hva det kan være...
I mine øyne er nå begge eksemplene her udugelige, fordi at den ene viser rett teoretisk topphastighet på den flyvende gjenstanden etter hvilken propell som blir brukt (men uten å ta hensyn til flyfasonger og annet), og den andre viser feil (uten at noen foreløpig kan forklare dette skikkelig)
Speedgun var ikke så dyrt nei, så dette bør klubben klare på et eller annet tidspunkt. Vi får selge noe jævlig med vafler og se hva som skjer. Jeg noterer meg ønsket om speedgun, og tror nok ikke at vi er de eneste som vil ha det. Skal ta det opp i styret