Dato/klokkeslett: Lør Apr 27, 2024 10:38 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 34 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Align T-rex 250....
InnleggSkrevet: Man Nov 24, 2008 2:17 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Dårlig forarbeid kanskje?

Jeg har selv kjent at de blir trege i kaldt vær. Men jeg har tatt en runde med link-skrape (husker ikke hva det heter), og smurt med spesialolje, og etter det kjente jeg at de ble mye bedre når det er kaldt. Det vil vel hjelpe på problemet?

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Align T-rex 250....
InnleggSkrevet: Man Nov 24, 2008 6:14 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Blir nok bedre da :idea: :idea: Dette med kaldt vær og heli er jo en kjendt greie... Raptor har også hatt et rykte om at den er "farlig" i kaldt vær... Det er jo naturlig at plasten blir hard i kulda :lol: Har funnet ut at smøring av rotor-hodet er unødvendig siden dette blir smurt av all olja som blir sugd inn i rotoren :lol: Jeg må heller tørke blada og rotorhodet for å ikke søle så sinnsykt når fyka kommer i hus.... :shock:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Align T-rex 250....
InnleggSkrevet: Man Nov 24, 2008 6:25 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Hehe, jeg husker jeg såg på helikopteret ditt engang du holdt det frem, og mener jeg fikk olje i øynene når jeg nærmet meg.... :mrgreen:

Neida, ikke fullt så gale, men det drypte noen dråper saus her og der, det gjorde det ja.... godt smurt :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Align T-rex 250....
InnleggSkrevet: Tor Des 04, 2008 1:20 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
I kveld fikk jeg omsider litt tid til overs, og da tok jeg en liten overhaling av rotorhodet til T-rex 250. Jeg syntes den var vanskelig å kontrollere, og jeg tenkte at det skyldtes dårlig sentrering av servoene grunnet trege linker. Jeg demonterte hele rotorhodet, og gikk over det på nytt. Jeg brukte en nebbtang til å klemme litt på kulelinkene, og det fikk dem til å gå litt lettere. I tillegg brukte jeg spesialolje for linker på kulehodene. Jeg oljet også alt av kulelager og aksler på nytt.

Jeg brukte også Dremelen til å pusse ned skarpe kanter på carbonramma, og når jeg nå skrudde det sammen igjen og testet opp mot fjernkontrollen, så virket alt mye bedre. Jeg satt det ut på gulvet på hobbyrommet og fyrte det igang. Det var garantert tregheten i linkene som skapte problemene, for nå var det mye bedre. Jeg hovret på en flekk som var mindre enn 2x2 meter, og det gikk ikke sist gang jeg prøvde. Så nå er det bare å vente på at de rette batteriene skal komme slik at jeg får testa det skikkelig :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 34 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 7 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC