Dato/klokkeslett: Søn Apr 28, 2024 7:11 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 33 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: RACE: Dogfighter med 17000RPM og 3D-fly med 5800RPM
InnleggSkrevet: Tor Aug 28, 2008 3:15 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Ja, plutselig ble forholdene fine på marka. Jeg og Vector for ned på marka for å ta et race. Jeg tok med bl.a det mest sakteflygende flyet jeg har, en U-Can-do Giant med en 52cc gasser og 22x10 propell. Vector tok med det raskeste flyet sitt, en dogfighter med en "blodtrimmet" ASP 36-motor. Den hyler lett opp i 17000 RPM og gir i følge Vector en "pitch-speed" langt raskere enn noe anne på vinger her i by'n........ :shock:

Jeg fyrte opp 3D-maskina og tøffet avgårde i behagelige 5800-5900 RPM, omtrent som en snekke på fjorden..... :wink: Jeg spurte om et skikkelig race :!: . Vel det gikk ikke akkurat slik som vector hadde forestilt seg, for den slow-flyer'n min drog avgårde med akkurat samme speed som vector sin :roll: :lol: :lol: !!!!! Gjett om han ble lang i maska!!!! Nå hadde han stått å bolsa og bolsa der nede om flyet som går så fort at servoene ikke klarer å dra rorene, og flyet blir nermest uhandterlig pga den høye farten :lol: :lol:

nei, han må nok tilbake med kalkulatoren sin å regne mer på pitch-speed x turtall= flyets hastighet!!! Han kommer vel med noe vreæl om at flyet mitt er mer aero-dynamisk enn hans, og jeg kjører med skjult lystgassanlegg :lol: :lol:

Her er et bilde av konge-flyet:

Bilde

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: RACE: Dogfighter med 17000RPM og 3D-fly med 5800RPM
InnleggSkrevet: Tor Aug 28, 2008 4:08 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Hehe. Dere får ta et race og avfjøre det hele en gang for alle :P Hvem er raskest i lufta -08?! Du skal ha ros for din nylig økte bruk av bilder yallaair! :D

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: RACE: Dogfighter med 17000RPM og 3D-fly med 5800RPM
InnleggSkrevet: Tor Aug 28, 2008 6:59 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
he he he, snakker om å pynte på sannheten :lol: Jeg kjører på en 20 år gammel drittfuel som noen hadde kastet i spesialavfallet på jobben og likevel drog jeg jo ifra (syntes det var synd å kaste den og går inn for å pryle den igjennom flyet selv om det ikke er beste sort akkurat :wink: ). Ikke dramatisk forskjell, men siden jeg stort sett lå i yttersving og drog ifra så var det gjerne noen km/t i forskjell. Flyet mitt er jo bittelite i så forholdet fart/størrelse og oppfattningen av farten er jo en helt annen. Fly går raskere jo større de er, slik er det bare. En fullsize Spitfire flyr vel en 6-700 km/t eller mer og er en 60 år gammel jernhaug med propelldrift. En dagens carbon RC-pylonracer med illsint pylonmotor med pipe som gjør 40 000 rpm klarer ikke å bikke 400 km/t. Det er nok fysikkens lover som spiller inn her.

Men som et forsøk på å oppveie fysikkens lover så skal jeg hesje inn en større grisetrimmet motor som er en blanding av ASP 52 og OS Hyper 50 deler med selvlaget trimmpotte av en trankapsel flaske i aluminium :shock: Fuel blir selvsagt 20 år gammel bossfuel, det burde være mer enn bra nok til å slå den draken din.

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: RACE: Dogfighter med 17000RPM og 3D-fly med 5800RPM
InnleggSkrevet: Tor Aug 28, 2008 7:03 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Hehe, hvilken fuel var dette da? Lurer på om ikke fattern har kvittet seg med noen dunker model technic greier :-P
Kanskje du fant en rosa fjernstyrt saab der også? :roll:

Hehe, tranflaske? Høres morro ut, spesielt vist det funker bra :D Tåler den varmen mon tro?

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: RACE: Dogfighter med 17000RPM og 3D-fly med 5800RPM
InnleggSkrevet: Tor Aug 28, 2008 7:12 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Takk for fuelen, tror faktisk det var Model Technic :lol:
Tranflaska funker som bare fanken den, har jo testet ut litt fra før da. Muligens er den ikke helt optimal på små raske propeller men den ga en åndssvak ytelse på APC 13-4 der den kjører rævva av Yallaair sin dyre og lange og uhandterlige tunedpipe 8)
Skal se hva den klarer på en liten 9-8 i morgen :D

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: RACE: Dogfighter med 17000RPM og 3D-fly med 5800RPM
InnleggSkrevet: Tor Aug 28, 2008 7:19 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Modig av deg å legge ut et så stort bilde av det digre ROSA flyet ditt :shock: Han der eldre duden der ser jo faktisk litt tvilsom ut og :lol: Skinkerytter??? men det er jo ikke dermed sagt at ikke også praktiserende heterofile kan eie ROSA fly også:lol: :lol:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: RACE: Dogfighter med 17000RPM og 3D-fly med 5800RPM
InnleggSkrevet: Tor Aug 28, 2008 8:53 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Ja... det er ikke tvil om at flyet er rosa, men desto større må vel nederlaget ditt være når det kommer susende forbi deg :lol: :lol: flygende rosa elefanter kan få en ny betydning :mrgreen: Det tøffeste er at du må gå til det drastiske skritt å bytte motor i skrella di for å holde følge :mrgreen: :mrgreen: Bare pass på propellen, den tygger små dogfigthere før den når 4000RPM! Hawk 22x10 er det siste dei ser før det blir svart!

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: RACE: Dogfighter med 17000RPM og 3D-fly med 5800RPM
InnleggSkrevet: Tor Aug 28, 2008 9:05 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Jeg må bare minne om bil som jeg kjøpte til jentungen, faktisk den samme som Vector har forelsket seg i. Vel, bildet taler for seg, det er et fargeskjema som egner seg for jenter som er opptatt av prinsesser, eller mannfolk som også liker små rosa leker..... min leke er i det minste STOOOOR!

Bilde

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: RACE: Dogfighter med 17000RPM og 3D-fly med 5800RPM
InnleggSkrevet: Tor Aug 28, 2008 9:19 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Denne her må du lete etter i bossdunken vectra!

Bilde

Denne er også rosa :D

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: RACE: Dogfighter med 17000RPM og 3D-fly med 5800RPM
InnleggSkrevet: Tor Aug 28, 2008 9:38 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Jeg skal lakke den bilen ravnsvart :lol: Dessuten har min lipo og børsteløs så den er nok ikke helt som jentungen din sin da :wink: :D

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: RACE: Dogfighter med 17000RPM og 3D-fly med 5800RPM
InnleggSkrevet: Tor Aug 28, 2008 9:43 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
yallaair skrev:
Ja, plutselig ble forholdene fine på marka. Jeg og Vector for ned på marka for å ta et race. Jeg tok med bl.a det mest sakteflygende flyet jeg har, en U-Can-do Giant med en 52cc gasser og 22x10 propell. Vector tok med det raskeste flyet sitt, en dogfighter med en "blodtrimmet" ASP 36-motor. Den hyler lett opp i 17000 RPM og gir i følge Vector en "pitch-speed" langt raskere enn noe anne på vinger her i by'n........ :shock:

Jeg fyrte opp 3D-maskina og tøffet avgårde i behagelige 5800-5900 RPM, omtrent som en snekke på fjorden..... :wink: Jeg spurte om et skikkelig race :!: . Vel det gikk ikke akkurat slik som vector hadde forestilt seg, for den slow-flyer'n min drog avgårde med akkurat samme speed som vector sin :roll: :lol: :lol: !!!!! Gjett om han ble lang i maska!!!! Nå hadde han stått å bolsa og bolsa der nede om flyet som går så fort at servoene ikke klarer å dra rorene, og flyet blir nermest uhandterlig pga den høye farten :lol: :lol:

nei, han må nok tilbake med kalkulatoren sin å regne mer på pitch-speed x turtall= flyets hastighet!!! Han kommer vel med noe vreæl om at flyet mitt er mer aero-dynamisk enn hans, og jeg kjører med skjult lystgassanlegg :lol: :lol:

Her er et bilde av konge-flyet:

Bilde



Har du klippet deg eller noe? Synes du ser litt annerledes ut? :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: RACE: Dogfighter med 17000RPM og 3D-fly med 5800RPM
InnleggSkrevet: Fre Aug 29, 2008 3:10 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Etter litt plunder med delvis defekt forgasser fikk jeg i dag testet den lille dogfighteren med grisesprek 52 motor, satan og steike ta kor det gikk unna :shock: Med 9-8 propell i 17000 rpm ble takeoff strekket ca 1 meter og rett opp gikk det like fort som den før fløy horisontalt. Yalla tok en av sine nå etterhvert vanlige "Røed Ødegaard" og brukte store ord og superlativer, direkte sitat: "sinnsykt" - "fy f.n" - "det er nesten ikke til å tro" - "det går jo fortere enn flyet takler" - "du er en meget dyktig pilot som makter å håndtere slik vanvittig hastighet" og til slutt "dette hadde ikke jeg klart å fly" :lol: :lol:

På spørsmål om han ville fly om kapp kom det bare noen mumlende bortforklaringer om rusk i forgasseren, dårlig med tid for han måtte hjem og vaske håret og at han hadde lovet kjerringa å polere bilen, så han hadde ikke tid til noe kappflyging, he he :lol: :lol: :lol:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: RACE: Dogfighter med 17000RPM og 3D-fly med 5800RPM
InnleggSkrevet: Søn Aug 31, 2008 1:48 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
hahahhhhhhaaaaaaa!!!! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: for det var nok det som var fakta ja!!!!!!!

Nei, faktumet var at jeg måtte hjelpe deg med å få startet flyet og justere inn motor'n slik at du kunne komme i lufta!!!! Etter mye om og men + røyklegging av hele sunnfjord, så fekk vi flyet ditt på vingene. Naturligvis, etter mye mekk og en blåkopi av min hybridmotor (den som yter mer enn noen annen 52-motor) så kom du i lufta. Men her er jo hele forskjellen mellom proff tuning og "garasjemekk"... forgasseren din knakk i lufta og dermed hadde jeg ingen konkurent lenger.... men til æare for Vector, så la jeg flatt jern i en low pass.

Dermed brød det ut av han: Fy f. så fort den slowflyer'n går!! Jaggu bra jeg ikke var på vingene nå, for da hadde jeg nok tapt! For å ikke snakke om den store farlige propellen :!: Du er jammen tøff som tør å starte en slik en med bare nevene :shock:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: RACE: Dogfighter med 17000RPM og 3D-fly med 5800RPM
InnleggSkrevet: Søn Aug 31, 2008 4:07 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
hahahahahaaaaahhahahahhhaaaahahah :lol: Åh herregud, stopp! jeg klarer ikke mer :lol: Jeg dør av latter :lol: :lol:
Ser ut som ve er jamngode i å vri og vende på sannheten ihvertfall :wink:

Ja, i dag gjelder det :P Nå sitter det en 11mm, 120 size forgasser på min 52 motor. Jeg regner med at hvis det ikke blir havari pga for mye materiale fjernet med Dremmel`n så blir det ny rekord i dag :D

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: RACE: Dogfighter med 17000RPM og 3D-fly med 5800RPM
InnleggSkrevet: Søn Aug 31, 2008 8:24 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Sitat:
Ja, i dag gjelder det :P


Ja riktig! i dag var jeg den eneste som fekk noe fly i lufta hehe! Ser ut som Vector er forfulgt av onde onder og demoner som hindrer han i å fly! Eller så må det være angsten for slow-flyer'n min skal flise han :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 33 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 8 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC