Dato/klokkeslett: Tor Mai 02, 2024 7:00 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 31 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Mini 3-D prosjekt
InnleggSkrevet: Lør Des 12, 2009 1:57 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Yessda! Dette fungerte usannsyling bra, masse power og meget velflygende :mrgreen: Skikkelig artig med et så lite fuelfly som oppfører seg så pent, lett å hovre, harrier, tumbling, ja her er det jeg som er begrensningen :oops:

Det var greit å gå fra marginalt med power til å ha samme overskudd som man er vant med i 3-D fly og vektøkningen var ikke merkbar. Motoren er meget lettstartet selv i kulden og throttler fint. Dessverre så er egentlig dette flyet utslitt og så gjennomtrukket med olje at det er vanskelig å få det til å henge sammen lenger, og etter en del herjing i lufta begynnte det fly litt merkelig. Etter landing ser jeg at alt bakenfor vingen er skjeivt og det er brudd i hele halepartiet. Jeg skal flekke av filmen og planke med tynn balsa slik at jeg får flydd ut siste rest av dette prosjektet før det blir kassert. Dette flyet er ikke å få tak i lenger , men jeg har funnet et par alternativer som kan bli like bra. Jeg skal iallefall ha et slikt mini 3-D fly på lur for det er glimrende å ta med som modell nr 2 på tur og det er null problem å fly det i nabolaget uten at noen blir skremt. Støyen fra 2.5 ccm motoren var ganske lav og behagelig og mye lavere enn på de små 1ccm motorene som jeg flyr uten potte for å kare å få nok power til å hovre

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 31 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 16 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC