yallaair skrev:
Sitat:
Jeg har selv prøvd å fly lære meg å fly litt uten noen med til å hjelpe meg i gang. Det går, men det kan bli veldig korte turer, og mye liming
For min del endte hele greiene med at det gikk så lang tid mellom hver flight at jeg aldri fikk det skikkelig inn i fingrene
Derfor er det mange som gir opp før en får det til. Vil ikke anbefale noen til å starte med fly uten hjelp fra erfarne folk. Det er mye lettere med heli, siden en kan ta det stegvis og øve inn mer og mer avanserte øvelser. Men på fly, så er man plutselig i lufta, og da må det bare klaffe ellers så går det galt! Da blir det fort svært mye liming og kostnadene blir store!
For å få det til selv, må man vite korleis. Kan gi noken tips, er helt ny i dette selv. Kjøpte et firekanals Cessna 400 EP tidlig i sommer.
Har slitt og slitt med å fly, helt til i dag. I dag prøvde eg min nye sender(Futaba 7C) for første gang. Før brukte eg den som fulgte med flyet.
Den som fulgte med, var alt for "brå" i bevegelsene syns eg. Bare eg drog litt i stikka, bevegde servoene seg alt for mye.
Dette kunne eg fikse på selv med min nye sender. Det viktige er at (iallefall når man er nybegynner) man ikkje gjør sånn at små stikkebevegelser gir mye utslag.
I dag kunne eg fly nesten helt ubegrenset uten problem, bortsett fra at eg feilkalkulerte pittelitt, og klarte å havne i et tre.
Skaff deg en skikkelig sender, og du er i lufta før du aner det, og å fly alene blir null problem! Dette gjaldt iallefall Cessna 400 EP fra Dynam, nå veit ikkje eg om du har Art Tech sitt eller kva du har.
EDIT: Husk også: Du trenger god plass! Store åkerar/bøar funker flott. Om du ikkje har mulighet til å ta av fra bakken pga for høgt gras, er det bare å holde flyet i handa, og kontrollen i den andre, gi full gass, og hive forsiktig med en liten vinkel oppover. (Dette gjeld då Cessnaen fra Dynam, har hørt at Art Tech sin er litt undermotorisert)