Dato/klokkeslett: Lør Mai 11, 2024 6:33 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 6 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Knust nitrotrainer
InnleggSkrevet: Søn Jun 24, 2007 1:22 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Ja, dette var sannsynligvis enden på Sky Raider'n sin luft-epoke. Fikk meg noen fine flyvninger og noen fine landinger, men så var det stopp. Når jeg skulle rette opp balanseroret litt over halvveis i en sving, så oppdaget jeg til min store forskrekkelse ( :lol: ) at balanseroret ikke endret seg, men ble stående slik det var på vei inn i svingen. Da fikk flyet en fin kontinuerende sving som endte opp med nesa først rett i bakken. Hele fronten ble smadret, og når jeg gidder å plukke restene ut av bilen så skal jeg ta avgjørelsen om flyet skal leve eller dø :?:

Traineren var kanskje litt i største laget, så det kan være en tanke å skaffe noe mindre. Kan jo være interessant å bygge det opp igjen for erfaringen sin del, og bruke det i utstilling, men jeg vet ikke helt enda. Vi får se :D

Har ikke sjekket om balanseroret fungerte etter kræsjet, men det gjør den sikkert. Jeg har en liten mistanke om at jeg har satt i et dårlig batteri i flyet. Jeg hadde ikke fått ladet det, og det er en viss fare for at det har ligget en stund. Så det kan være en litt dum årsak til at ting ikke fungerte 100%. Denne gangen brukte jeg mottaker og sender av god kvalitet fra JR, og syntes rekkevidden ikke var noe å snakke om, så det kan tyde på litt svakt mottakerbatteri? Jeg merket litt på throttelen at den levde sitt eget liv noen ganger.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn Jun 24, 2007 11:27 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
PROPELLEN, propellen min, hvordan gikk det med den??? :shock: :shock:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn Jun 24, 2007 12:03 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
vector 250 skrev:
PROPELLEN, propellen min, hvordan gikk det med den??? :shock: :shock:


Litt Flash så er den vel god som ny :P

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn Jun 24, 2007 1:26 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Vet ikke hvor mange ganger jeg har "mosa fly" pga batteri som løsner under flight. Det har hendt et par ganger at batteri ikke har vært oppladet men har heldigvis oppdaget dette i tide..... Batteri og power supply failure er blandt de hyppigeste tekniske feilene.

Jeg har hatt en del problemer med å feste tunge batteripakker til spinkle balsakropper. Problemet blir større på store fly. Tyngre pakker og mindre festemulighet ( kan ikke fylle kroppen med skumgummi.....)

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn Jun 24, 2007 11:19 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
vector 250 skrev:
PROPELLEN, propellen min, hvordan gikk det med den??? :shock: :shock:


Den er uskadd (ubrukt) :D
Jeg tenkte jeg skulle fly litt før jeg testet, bare for å få ekstra god følelse på flyet. Jeg hadde tenkt å skifte propell når jeg skulle fylle opp tanken igjen, men det ble bare med den ene tanken dessverre :roll:
Jeg tar propellen med på butikken så du kan få den en gang du er innom :)

Jeg får gå gjennom "the black box" (eller rettere sagt vrakrestene) og lete etter feil :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir Jun 26, 2007 12:17 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Det er veldig skjelden en finner årsaken til krasj ETTER at vraket er kommet hjem..... Sjønner en ikke hvorfor det skjedde NÅR det nettopp har skjedd, ja så er det bortimot uløst mysterium....

Feil som er vanskelige å finne er tip stall og andre aerodynamiske svakheter som fører til havari.... Disse kan se ut som "balanseroret virker ikke".... !... eller "flyet styrer seg selv"...! (som oftest mot bakken der det er noe hardt!)

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 6 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 11 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC