Dato/klokkeslett: Søn Apr 28, 2024 6:08 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 3 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Nytt fly!!!!
InnleggSkrevet: Søn Okt 12, 2008 12:35 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
Eg kjøpte meg en Carosel, så eg bygger som faen her. Setter i en 61 motor, og ser korleis det funker. Hi-tec Servoer 6,45mg og futaba 2,4giga mottaker. Å gå rett fra wilga 2000 til Carosellen er kanskje litt sinnsykt, men så er nå eg bra sinnsyk og da! Får karbonrør i posten imorra, så da får eg ferdig vingen, og forsåvidt resten av flyet imorra. Har lest at carosellen sliter med vingekolaps, så tar ingen sjanser. Synd at det skal vere så dårleg vær om dagane. Ehh, glemmte å trykke OK, så nå er det plutseleg søndag. Nå er det kun veierane til høgde og haleroret som mangler i flyet, så er det faktisk klart for takeoff.

_________________
Ingen ting er umulig. Det umulige tar bare litt lenger tid!!!

Futaba 10C, Fun jet, Dago Red, Acromaster,Siren,Easyglider,U-CAN-DO 46,TRX Sumitt,Bandit VXL,Slash 1/16VXL,Raptor 50 Titan,T-rex 450 se v2,T-rex 500esp,T-rex 700n


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nytt fly!!!!
InnleggSkrevet: Søn Okt 12, 2008 1:44 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 421
Bosted: Daytona Beach/Førde
Bilder bilder !:D
Kjøpte meg nylig ein AT-40 sjølv, må bare vente på ein ladar til mottakerbatteriet, så er eg klar til å få det i lufta.
Gjekk til AT-40 frå ein Cessna 400 EP, så noko enorm overgang er det ikkje.

_________________
Morten Bilet-92
Interessert i RC? Besøk #radiostyrt @Efnet eller #rchobby @QuakeNet!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nytt fly!!!!
InnleggSkrevet: Søn Okt 12, 2008 2:29 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Carosel`n flyr bra den, jeg har hatt en slik med en YS 110 motor i snuten. Hvilken 61 motor er det du skal bruke?? Vingekollaps opplever du kun hvis du flyr EKSTREMT hårete og jeg tror ikke en 61 motor har nok pulver uansett til å klare det. Karbonrør er likevel greit for når vingen etterhvert har fått seg en del småskavanker så blir mye av stivheten borte og da hjelper karbonrøret å holde integriteten i vingen.
Ta jomfruturen et sted der du har rikelig med plass til å lande, dette flyet har mye større fart i landingen enn Wilga`n og trenger litt plass for å "sette" seg fint og rolig til touch down

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 3 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 9 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC