Dato/klokkeslett: Lør Mai 11, 2024 6:10 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 23 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Da skal Djupevik i lufta!
InnleggSkrevet: Tor Jun 28, 2007 12:54 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Ja da skal min RC verden utvides til en helt ny dimensjon! Jeg og en kamerat her i Bergen har bestilt meg et billig 4-kanalers elektrofly hos Kåre.

http://www.elefun.no/webshop/aspx/produ ... riID=10000


Hva sier dere med litt peiling, kommer dette i lufta med kontrollen i en nybegynners hender? :P

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor Jun 28, 2007 2:28 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Den er en "nobrainer" å fly! Ikke noe vanskelig i det hele tatt. Prøvde en slik i hallen, fly overraskende bra. Men ikke en typisk inne-modell. Vil anbefale LiPo pakke pga lavere vekt.

Ha med erfarne folk første gangene ellers går det ikke bra! Den flyr nemelig litt fort og blir knust med hard bakke-kontakt!

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor Jun 28, 2007 8:28 pm 
RC m/erfaring
RC m/erfaring
Innlegg: 61
Bosted: Florø
Ja Ha med erfarne folk som kan slikt. elles vil du nok få brukt for hele den limpakken som følger med+ litt tape.
Og det etter 2 sek i lufta. Opp ned Wææææ krasje plinnging ##¤&"%¤##¤%¤ :evil: :cry: . pokkern og.
tenkte at eg skal prøve med en 11.1 lipo når flyet er komet sammen igjen. håper fartreg tåler det :mrgreen: .

_________________
Rolf-Magne 73mod


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor Jun 28, 2007 9:16 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Har du samme flyet? Har ikke så mange erfarne rundt meg her desverre :P Kameraten min har litt mer peiling på fly da, han var i dronetjenesten i Militæret. Søkte seg inn med erfaring fra 2kanals lekefly :P

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Sist endret av djupevik den Fre Jun 29, 2007 8:04 am, endret 1 gang

Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre Jun 29, 2007 7:46 am 
RC m/erfaring
RC m/erfaring
Innlegg: 61
Bosted: Florø
Ja har akuratt samme flyet. det var mitt fly yallaair prøvde i hallen

_________________
Rolf-Magne 73mod


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre Jun 29, 2007 8:07 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Hehe, nice! Ser jo det i signaturen, men jeg tenker jo ikke så langt :) Håper jeg har flyet i dag!

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre Jun 29, 2007 7:00 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Ja flyet det kom i dag. Nå er det montert og batteriet er ladet opp.. Nå må jeg bare finne en egnet plass å fly her i Bergen og omegn. Noen som er kjent litt rundtomkring her? Kanskje det er noen flyklubber som har ei stripe?

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn Jul 01, 2007 8:45 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
mania skrev:
Ja Ha med erfarne folk som kan slikt. elles vil du nok få brukt for hele den limpakken som følger med+ litt tape.
Og det etter 2 sek i lufta. Opp ned Wææææ krasje plinnging ##¤&"%¤##¤%¤ :evil: :cry: . pokkern og.
tenkte at eg skal prøve med en 11.1 lipo når flyet er komet sammen igjen. håper fartreg tåler det :mrgreen: .


Jeg tipper at hverken motor eller fartsregulator tåler det....
Og hvis det tåler det, så er det jo logisk at du putter i noe som får det til å gå fortere? :lol:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn Jul 01, 2007 9:04 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Jeg håper virkelig at det virker med den lipo pakka. For dette her var tamt!! Var jo såvidt det kom seg opp i lufta :P Prøvde på asfalt først, så prøvde vi med kasting, for så å springekaste :P Det siste alternativet funket best, og jeg var vel i lufta i kjappe 10 sekund :D Vingla meg fram og tilbake helt til det ble litt mye balanseror og kutting av motor på grunn av forstyrrelser. .....jada, liming resten av kvelden :D

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn Jul 01, 2007 9:10 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Hehe, er det nå jeg skal si at faktura kommer snart? :lol:

På billige flypakker er det nok alltid best å kaste flyene ja. Sparer batteriet også, du slipper å bruke så mye strøm på take-off. Men av det lille jeg såg så virket det som at det fløy godt i hallen? Husker ikke hvem som testa det, men det hadde iallefall grei fart i ytterkantene av hallen.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn Jul 01, 2007 9:12 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Hehe, ja vil tro det får grei fart etter hvert, men det var ikke masse til overs kan du si :P Angrer litt på at jeg ikke tok børsteløs pakken... Menmen, med litt mer prøving og feiling går det nok bra :D

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn Jul 01, 2007 11:09 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Lær deg dette først, så tar du et steg opp neste gang. Ta tenker jeg et steg opp i pris også...

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man Jul 02, 2007 12:06 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Hehe, helt klart! Må bare lære meg å komme meg opp i lufta først, akkurat det var litt vanskelig når det ikke var mer power. Jeg har limt litt nå, så nå skal det vere klar for nye eventyr :D Men jeg må finne en plass uten radioforstyrrelser.

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons Jul 04, 2007 11:30 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Da har jeg funnet riktig teknikk på å få flyet i lufta. Ved springfart og kast får det god nok fart til å stige rimelig bra. Jeg har også funnet grunnen til de plagsomme forstyrrelsene, dette var nemlig krystallen som satt for dårlig :P

Det var altså i Nygårdsparken jeg var å prøvde flyet, og jeg kan konkludere med at det er for liten plass å fly på for en nybegynner som meg. Det ble et par harde landinger, og en relativt myk en i en grein :P Det fine med gress i parken var at propellen overlevde alle landingene mine. Det hele endte såklart i nok en vrak :P

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man Jul 16, 2007 10:25 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 406
Bosted: Florø
Er flykarriæren på hold en stund eller :?:

_________________
Reinhardt Dankertsen 75-mod

In the 60's, people took acid to make the world weird. Now the world is weird and people take Prozac to make it normal.


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 23 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 6 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC