Kall oss hva dere vil, men jaggu har den interne knivingen mellom oss gitt resultater
Jeg blir nesten ikke trodd når jeg legger ut mine målinger av min ASP XLS 52 på Rcuniverse. Det er jo litt artig å trimme en billig Kinamotor til å kjøre ifra en Jett 50 da
Jett regnes for a lage de aller råeste motorene som eksisterer sammen med Nelson. Begge motorene er i stor grad håndlaget og produseres i USA. Da brukte jeg hjemmelaget potte av en aluminium omega3 flaske, masse fresing innvendig i motoren samt kjøletopp fra en OS 50 hyper helimotor. Hadde det ikke vært for at Hyper heli forgasseren sitter godt limt på plass i min OS 91 FX så skulle jeg testet den på ASP 52`n, jeg vet med sikkerhet at den ville gitt enda litt effektøkning.
Min OS 91 motor består av deler fra 3 forskjellige motor fabrikanter (OS 91 FX, OS Hyper 50 og Tower 75) og drar skinnet av alle andre motorer i samme størrelse. Knekte til og med Yallaair sin MVVS 91 enda han brukte tunedpipe og jeg brukte potte
Her var det riktignok bare 50 rpm som skillte oss
Min bensin MVVS 26 kubikker med en gammel motorsag-forgasser yter en god del mer (400 rpm ekstra på MenzS 18-6) enn standard motor og har effekt som en 40 kubikker++
180 ASP firetakter`n min, la meg ikke rippe for mye opp i det, skal bare si at den drar en MenZS 18-6 i 9000 rpm selv på 0% nitro
Den gjorde knallbra arbeid i min Harrier 90 og gikk dønn stabilt så det var en fryd å hovre rundt med sideroret nedi graset. Yalla har mistet mang en natts søvn og fått masse grått hår over dette siden hans motor ligger på 8300 rpm med 15% nitro og i tillegg ikke trottlet noe særlig bra:lol:
Halve hobbyen er jo å eksperimentere og optimalisere ting og akkurat motorene elsker jeg å jobbe med når det ikke er flyvær ute.Med så mye drittvær som vi har så sier det seg selv at jeg får mye tid til å frese med Dremmel inni motorene mine
Nå er jeg begynnt å bli litt lei sølet med fuel og olje, så det neste jeg tenker å fordype meg i nå er børsteløst oppsett. Har masse slikt fra før men har kun satset på 3-D oppsett, og nå vil jeg utforske speed.
Når jeg tenker meg om så har jeg ikke en eneste motor som ikke er blitt modifisert på en eller annen måte, til og med 1 kubikkerne er trimmet med høykomp topp og Nelson plugger som jeg klarte å finne i statene. Disse var så små innvendig at de så langt har sluppet unna Dremmelen