Dato/klokkeslett: Søn Mai 05, 2024 12:35 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 386 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 26  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Ons Feb 17, 2010 2:23 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
djupevik skrev:
stressballen skrev:
... Men dere karene som styrer på med disse raske modellene, hvorfor går det stort sett i utprøvde oppsett? Er ikke det litt kjipt da? Dere gjør jo ingenting spesielt siden alt har vært gjort før? Skjønner ikke slikt jeg, synes det er litt kjekt å plukke ut komponenter og se hvordan det fungerer selv, uten å måtte kopiere andre med hensikt. ....


Det du sier her er altså at du begynner med å oppfinne hjulet på ny hver gang? :mrgreen:


Hehe, nesten :D
Det trenger ikke absolutt koste så mye mer, kan jo hende en blir litt mer forsiktig av å prøve selv, og overlater mindre til tilfeldighetene. For meg så er det absolutt prøve og feile som gir meg mest innen hobbyen. Når jeg startet med fly/heli, så gjorde jeg alt selv, fra bygging til test, og har stort sett lært meg alt på egen hånd. Noe hjelp vil det jo alltids komme, tips og triks får en alltid med seg, men hovedsaklig synes jeg det er mest moro å gjøre ting selv uten å lese/kopiere andres arbeid, det gir meg absolutt ingenting. Selvfølgelig skjer det ting underveis, men det er slik jeg lærer best. Å oppfinne hjulet på nytt er vel kanskje å ta litt hardt i, for noen ting sier seg selv. Mye av oppsettet er enkel matematikk. Kanskje jeg er sauen som blir påkjørt på hovedveien istedenfor sauen som hopper utfor stupet sammen med alle de andre sauene, om dere skjønner hva jeg mener (jeg følger ikke flokken) :mrgreen:


Nå må ikke folk ta dette feil, dette er min personlige mening, og absolutt ikke et angrep på hvordan folk vil drive hobbyen sin. Jeg var bare nysgjerrig :wink:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Ons Feb 17, 2010 5:18 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
stressballen skrev:
, hvorfor går det stort sett i utprøvde oppsett? Er ikke det litt kjipt da? Dere gjør jo ingenting spesielt siden alt har vært gjort før? Skjønner ikke slikt jeg, synes det er litt kjekt å plukke ut komponenter og se hvordan det fungerer selv, uten å måtte kopiere andre med hensikt. Ikke ta det på feil måte, jeg er bare overrasket over hvor mye dette forekommer.



Her kjenner ikke jeg meg igjen iallefall, dette er første gangen jeg kopierer et oppsett. Ellers pleier jeg å gå mine egne veier 8)

Dessuten så har jeg allerede avviket fra oppsettet ved å oppgradere ESC`n for å ta det enda lenger, so here we go again :lol: :lol:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Ons Feb 17, 2010 5:31 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Bare for å ta'n helt ut: Dersom du leser litt lenger bak i tråden her, så var det jeg som sa at du skulle bruke outrunner og høyere spenning 8) Velkommen etter vector :lol:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Ons Feb 17, 2010 5:41 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Vi var alltid enige om det, men jeg ville i førstningen gå for et lett og fornuftig 3 cellers oppsett. Nå er all fornuft satt til side og målet er som sagt 2 kilowatt effekt, DET er det neimen ikke mange andre som har gjort før i funJet :twisted:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Ons Feb 17, 2010 5:42 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
vector 250 skrev:
stressballen skrev:
, hvorfor går det stort sett i utprøvde oppsett? Er ikke det litt kjipt da? Dere gjør jo ingenting spesielt siden alt har vært gjort før? Skjønner ikke slikt jeg, synes det er litt kjekt å plukke ut komponenter og se hvordan det fungerer selv, uten å måtte kopiere andre med hensikt. Ikke ta det på feil måte, jeg er bare overrasket over hvor mye dette forekommer.



Her kjenner ikke jeg meg igjen iallefall, dette er første gangen jeg kopierer et oppsett. Ellers pleier jeg å gå mine egne veier 8)

Dessuten så har jeg allerede avviket fra oppsettet ved å oppgradere ESC`n for å ta det enda lenger, so here we go again :lol: :lol:



Kanskje det har vært så mye snakk om det på akkurat denne modellen at jeg har fått inntrykk av at det skjer mye, jeg vet ikke. Og i tillegg så er det jo alltid mye snakk om hva folk på rcuniverse (eksempler derfra kommer ofte) og lignende gjør, og det kan også ha påvirket meg litt til å tro dette. Som sagt, jeg var bare nysgjerrig, og folk må absolutt få gjøre ting på sin måte :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Ons Feb 17, 2010 5:45 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
vector 250 skrev:
Vi var alltid enige om det, men jeg ville i førstningen gå for et lett og fornuftig 3 cellers oppsett. Nå er all fornuft satt til side og målet er som sagt 2 kilowatt effekt, DET er det neimen ikke mange andre som har gjort før i funJet :twisted:


Håper det blir mulig å filme den med et slikt oppsett før du eventuelt har harva modellen. Når vi har samlinger på skaflestad eller noe så er det alltid en som har et videokamera :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Ons Feb 17, 2010 7:33 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Ja, det bør absolutt filmes, men det er ikke lett å få god film av noe så smått og raskt. Ser at på mange av videoene på Youtube så ser man sjelden selve flyet :lol: . Jeg skal bygge den skikkelig og forsterke en del med karbon og meget finvevd glassfiberstrie så den bør holde en stund 8)

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Ons Feb 17, 2010 8:37 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Sitat:
Jeg skal bygge den skikkelig og forsterke en del med karbon og meget finvevd glassfiberstrie så den bør holde en stund 8)

Har du insett at det ikke holder med ren isopor :lol: Bare vær klar over at speed-modellene mine er laget av enten planket isopor eller planket epoxy-glass. Dei er med andre ord harde i huden 8)

Når jeg kommer hjem skal jeg tune inn pipa på O.S 120 AX, slik at den kan yte maks i høye hastigheter. Slik den er nå så yter den mest på bakken. Det blir som å kjøre rundt i 2-gir. Bra aks men ikke noe på toppen. Kansje også bytte ut propellen til en FJ-killer 12x12 :mrgreen:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Ons Feb 17, 2010 8:44 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Speedmodeller?? Hvilke speedmodeller?? Du har jo bare en standard F3A med en like vanlig OS 120 AX som såvidt bikker 200 :lol: :wink:
Eller mener du den tykke gule balja som ikke makter 200 engang? :lol:

Ja, jeg er klar over at dine fly er laget av planker og epoksy, 2x4 og sikkert forskalingsflaker også, er det en fordel? Muuaaahhahahaaaa :lol:

Her er målet myye høyere 8)

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Ons Feb 17, 2010 10:04 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Såg tilfeldigvis denne i margen når jeg kikket på den nye Funjet Ultra:
http://www.youtube.com/watch?v=hWaa6ChV ... re=related

Nå blir vel det neste logiske steg 8-cellers? :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Ons Feb 17, 2010 10:17 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
den der gikk ganske bra den ja.

_________________
Einar Lexau. 79 Modell


Messerschmitt Bf 109G - Cessna 400 EP elektro - AR Drone
1969 Chevrolet Camaro - Go'Kart - TA-05 MS Honda NSX - Mini M03
Traxxas Jato 3.3 - Savage X. 2 Stk. - Captain Curse
Supervee 27 - Ocean Queen Upgraderes - Sea Dagger


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Ons Feb 17, 2010 10:37 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Ja han har riktignok 7 celler på motoren, men drar bare 47 amps ved 1230 watt, så det er ikke så rått oppsett som man skulle tro likevel. Det går jo rimelig greit unna, men her blir man litt lurt av den intense lyden pga liten propell og 1800kv motor som går på 25.9 volt, dermed blir det et sinnsykt turtall

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Tor Feb 18, 2010 12:31 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Hehe, ja, jeg hørte han sa 1300 et eller anna watt, så jeg vet at det ikke er i nærheten av dine 2Kw, men det var mer oppsettet med 7-cellers jeg hintet til. Er ikke vanskelig å forstå at det er raskere funjets rundt omkring enn denne. Dessuten så er vel 47amp på såpass fart ganske flott det vel? Hadde forøvrig ikke lyd på engang når jeg såg klippet, synes alt skriker like høyt, og er blitt temmelig lei hylet av BL motorer :mrgreen:

Forøvrig så likte jeg filminga, syntes det var en av de bedre.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Tor Feb 18, 2010 5:15 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Joda , det geniale her er jo at han får så høy fart og watt ved meget beskjedne amps, sikkert et knallers oppsett. Dyrere batterier, men midre og billigere ESC :wink:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Tor Feb 18, 2010 6:08 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
Litt større prop, så går det nok mer unna ja. Rekner med han har en esc som tåler større prop i og med at ghan har 7 seller rett på motoren

_________________
Ingen ting er umulig. Det umulige tar bare litt lenger tid!!!

Futaba 10C, Fun jet, Dago Red, Acromaster,Siren,Easyglider,U-CAN-DO 46,TRX Sumitt,Bandit VXL,Slash 1/16VXL,Raptor 50 Titan,T-rex 450 se v2,T-rex 500esp,T-rex 700n


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 386 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 26  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 10 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC