Dato/klokkeslett: Tor Mai 02, 2024 9:44 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 386 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Søn Feb 21, 2010 10:27 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Nå er jeg godt igang å sette sammen min FunJet. Dette blir ingen lettvekter da kun motor og propell veier 200 gram :shock: Oppsettet jeg har er temmelig grovt dimensjonert og veier derfor en del. Dette blir nok ikke et fly jeg kan fly hjemme på tunet, men heller ta med der hvor det er litt mer åpent terreng. Ut ifra komponentene og flyet er det lett å se at dette kommer til å flytte på seg, regner med at det er ferdig i morra 8)

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Søn Feb 21, 2010 10:43 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Hehe, ja det er ikke sikkert naboene setter pris på 200km/t+++ over hustakene.... :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Man Feb 22, 2010 2:57 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Da er jeg i mål med FunJet`n. Nå er det meste av vibrasjoner borte etter propellbytte og litt mer konsentrasjon under borring av propell. 5 cell pakkene står til lading og jeg regner med at det blir testflyging i ettermiddag 8)

Må vel ha tak i noe lakk for å se forskjell på over og underside, regner med at denne blir vanskelig å se hvordan den ligger i lufta.

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Man Feb 22, 2010 3:06 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
vector 250 skrev:
Da er jeg i mål med FunJet`n. Nå er det meste av vibrasjoner borte etter propellbytte og litt mer konsentrasjon under borring av propell. 5 cell pakkene står til lading og jeg regner med at det blir testflyging i ettermiddag 8)

Må vel ha tak i noe lakk for å se forskjell på over og underside, regner med at denne blir vanskelig å se hvordan den ligger i lufta.



Det er vel litt feil det du skriver her. DEN ER VANSKELEG Å SE UANSETT ULAKKERT. :lol: Men etter eg lakka den så ser eg den mye bedre. Pluss eg syns den ser dritfeit ut. Skal bli spennende å se ka fart du oppnår. Bare ikke knus den første dagen :wink: Blir ikke lenge før vi kan fly litt formasjon da. Hadde vert dritkult å laga ett program, og så flydd formasjon :wink:

_________________
Ingen ting er umulig. Det umulige tar bare litt lenger tid!!!

Futaba 10C, Fun jet, Dago Red, Acromaster,Siren,Easyglider,U-CAN-DO 46,TRX Sumitt,Bandit VXL,Slash 1/16VXL,Raptor 50 Titan,T-rex 450 se v2,T-rex 500esp,T-rex 700n


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Man Feb 22, 2010 3:34 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
????? samma det :wink:

Hvilken type lakk var det du brukte?

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Man Feb 22, 2010 3:52 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
vector 250 skrev:
????? samma det :wink:

Hvilken type lakk var det du brukte?


Tamya PS florecent orange :wink:

_________________
Ingen ting er umulig. Det umulige tar bare litt lenger tid!!!

Futaba 10C, Fun jet, Dago Red, Acromaster,Siren,Easyglider,U-CAN-DO 46,TRX Sumitt,Bandit VXL,Slash 1/16VXL,Raptor 50 Titan,T-rex 450 se v2,T-rex 500esp,T-rex 700n


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Man Feb 22, 2010 5:43 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Da er fluoreserende rosa og gul handlet inn. Tidligere forsøk har vist at det er farger som viser godt igjen på himmelen. Jeg lurer på å spraye hver side med hver sin farge slik at det blir lett å skille over og underside. Muligens sprayer jeg bare de ytterste 15 cm av vingen og lar kroppen være hvit for å spare litt vekt, får se hva som skjer når jeg begynner å spraye :lol: Hadde egentlig tenkt å droppe dekaler for å knipe litt vekt der og, men den blir vel litt kjedelig da så noe kommer på, men ikke alle :P

Jomfrutur blir så snart jeg tør, hohoohohoohohohooohooooo :lol: :lol:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Tir Feb 23, 2010 12:44 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Sitat:
Da er fluoreserende rosa og gul handlet inn. Tidligere forsøk har vist at det er farger som viser godt igjen på himmelen.

Det fargeskjemaet / kombinasjonen har jeg sett før. Var det ikke den Carosel'n min som hadde dette? (som hadde ekte barsk 20cc 4-t motor). Da var det en viss person som kvein noe sinnsykt om at dette var "skjeive farger", jentungen kom sikkert til å like fargene +++ Og nå "out of the blue" kommer en femining batteriderevet hårføner med samme fargene :lol:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Tir Feb 23, 2010 1:12 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
vector 250 skrev:
Da er fluoreserende rosa og gul handlet inn. Tidligere forsøk har vist at det er farger som viser godt igjen på himmelen. Jeg lurer på å spraye hver side med hver sin farge slik at det blir lett å skille over og underside. Muligens sprayer jeg bare de ytterste 15 cm av vingen og lar kroppen være hvit for å spare litt vekt, får se hva som skjer når jeg begynner å spraye :lol: Hadde egentlig tenkt å droppe dekaler for å knipe litt vekt der og, men den blir vel litt kjedelig da så noe kommer på, men ikke alle :P

Jomfrutur blir så snart jeg tør, hohoohohoohohohooohooooo :lol: :lol:



Det er ikke mange gram i dekaler uansett da. Tviler sterkt på at det har noe å bety når flyet er så tungt fra før. Eg ender nok otrent på samme vekt som du. Det får vi svaret på når pakken min kjem. Du kan glede deg til å fly det flyet. VELDIG gøy!!

_________________
Ingen ting er umulig. Det umulige tar bare litt lenger tid!!!

Futaba 10C, Fun jet, Dago Red, Acromaster,Siren,Easyglider,U-CAN-DO 46,TRX Sumitt,Bandit VXL,Slash 1/16VXL,Raptor 50 Titan,T-rex 450 se v2,T-rex 500esp,T-rex 700n


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Tir Feb 23, 2010 9:40 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
yallaair skrev:
Det fargeskjemaet / kombinasjonen har jeg sett før. Var det ikke den Carosel'n min som hadde dette? (som hadde ekte barsk 20cc 4-t motor). Da var det en viss person som kvein noe sinnsykt om at dette var "skjeive farger", jentungen kom sikkert til å like fargene +++ Og nå "out of the blue" kommer en femining batteriderevet hårføner med samme fargene :lol:




HVA VAR DET JEG SA DA JEG KJØPTE FARGENE STRESSBALL? :lol: :lol: :lol: Denne visste jeg ville komme:lol: :lol:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Tir Feb 23, 2010 12:24 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
vector 250 skrev:
yallaair skrev:
Det fargeskjemaet / kombinasjonen har jeg sett før. Var det ikke den Carosel'n min som hadde dette? (som hadde ekte barsk 20cc 4-t motor). Da var det en viss person som kvein noe sinnsykt om at dette var "skjeive farger", jentungen kom sikkert til å like fargene +++ Og nå "out of the blue" kommer en femining batteriderevet hårføner med samme fargene :lol:


HVA VAR DET JEG SA DA JEG KJØPTE FARGENE STRESSBALL? :lol: :lol: :lol: Denne visste jeg ville komme:lol: :lol:


Hehe, jeg flirte litt for meg selv når jeg leste det :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Tir Feb 23, 2010 4:42 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Enkle personer vettu = forutsigbart miljø :lol:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Ons Feb 24, 2010 6:50 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Airborne 8)
Hadde jomfrutur i dag på Svarthumlevannet. Flydde to stk 5 cell pakker og det gikk som ventet unna noe inni helsike 8) Ikke samme skingrende skrikelyden som Zagi siden det her er mye større propell og sikkert lavere turtall, på halv gass var det nesten lydløst, men vindsuset fra flyet hørtes godt.
Jeg drog på for fullt noen strekker beint frem og tilbake og her skal man ikke blunke engang før den er laaangt borte :lol: Jeg tror jeg må jobbe litt med tyngdepunktet fordi den var litt kilen på høyderoret. Landingene var enkle, men det trengs litt plass for å la den kvitte seg med litt fart før man setter den ned. I god høyde testet jeg lav-fart egenskapene og den er meget snill selv med såpass vekt ombord, ingen flikking eller stall når jeg glidefløy med fullt høyderorutslag og den lot seg fremdeles styre greit.

For å få tynet den skikkelig i litt unnabakke så må jeg inn med litt mer karbon fordi jeg så tydelig at vingen flexet ganske mye i dag, propell er nå byttet fra APC 7-5 til APC 7-6 for enda mer watt og fart.

Den er utrolig snill på forbruket siden det blir flydd mest på halv gass siden full gass kun kan brukes i noen sekunder i slengen beint frem for ikke å pulverisere flyet i for harde G-manøvre. Når jeg ladet opp pakkene igjen hadde jeg bare brukt ca 1200mah av 2200 mah så jeg kan nok fly en stund på hver pakke :D

Zagien er direkte treig til sammenligning :twisted:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Ons Feb 24, 2010 11:09 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Dette høres jo spennende ut da. Du skrev lenger oppe at det meste av vibrasjoner er borte, betyr det at det enda er litt igjen? Merket du i tilfelle noe til dette under testen?

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Ons Feb 24, 2010 11:55 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Blir artig å få målt denne. Fortsatt er det bare subjektive oppfatninger ute å går som: "Fy F. så fort det går", "her var e sus i særken", "godt skyv i vertikalen"... det blir som å høre på en journalist beskrive et stereoanlegg eller en ny bil..... ikke noe å forholde seg til :lol: Nå må du ikke bli lei deg om jeg kjører forbi deg på langstrekket :lol:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 386 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 8 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC