Dato/klokkeslett: Tor Mai 02, 2024 10:18 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 386 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Tor Feb 25, 2010 11:32 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
vector 250 skrev:
Airborne 8)
Hadde jomfrutur i dag på Svarthumlevannet.



Gratulerer med jomfruturen!! Fett at det gjekk bra. Korleis er isen på vatnet forresten? Er det mulig å frese stripe, eller stod du på land og flaug?

_________________
Ingen ting er umulig. Det umulige tar bare litt lenger tid!!!

Futaba 10C, Fun jet, Dago Red, Acromaster,Siren,Easyglider,U-CAN-DO 46,TRX Sumitt,Bandit VXL,Slash 1/16VXL,Raptor 50 Titan,T-rex 450 se v2,T-rex 500esp,T-rex 700n


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Tor Feb 25, 2010 8:00 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Tror det blir fin stripe der igjen dersom ikke det blir mildvær fremover nå, det var klink is under snøen :D

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Tor Feb 25, 2010 9:49 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
vector 250 skrev:
Tror det blir fin stripe der igjen dersom ikke det blir mildvær fremover nå, det var klink is under snøen :D



Fett da! Håper noen har kraftig nok snøfres nåda. Har liiksom ikke greie på om noen har en sånn KRAFTIG snøfres.hehe

_________________
Ingen ting er umulig. Det umulige tar bare litt lenger tid!!!

Futaba 10C, Fun jet, Dago Red, Acromaster,Siren,Easyglider,U-CAN-DO 46,TRX Sumitt,Bandit VXL,Slash 1/16VXL,Raptor 50 Titan,T-rex 450 se v2,T-rex 500esp,T-rex 700n


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Tor Feb 25, 2010 10:24 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Nice try :lol: Har dere veddet en 50 lapp igjen på hvem som klarer å fucke opp to tullinger :lol: :lol:

Nå har jeg nettopp forsterket vingen noe jævlig. Tok tusj og streket ei bein linje fra vingetupp til vingetupp og så brukte jeg loddepistolen for å smelte en passe dyp og brei fure som jeg presset ei 5mm carbonstang nedi slik at den akkurat flukter med vingen og limte med tykk ca lim. Dette gjorde vingen 978% sterkere og stivere 8) Egentlig litt utrolig at ikke multiplex gjør det på denne måten istedenfor den tullete glassfiberstanga som att på til er på undersiden av vingen, det er jo mye bedre at den ligger på oversiden slik at den ikke kan rives ut hvis vingen flexer under stor påkjenning.

Nå føler jeg meg sikker på at jeg kan grisefly uten å hele tiden engste meg for om vingen holder eller ikke 8)

Gleder meg stort til å teste igjen med mer stigning på propellen neste gang :twisted:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Tor Feb 25, 2010 10:36 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
vector 250 skrev:
Nice try :lol: Har dere veddet en 50 lapp igjen på hvem som klarer å fucke opp to tullinger


Hva? er det flere som har begynt med dette? Trodde det bare var jeg og madammen som har gjort dette. Hun kjenner jo dere ikke slik som jeg, så da faller veddemålene som oftest i min favør :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Tor Feb 25, 2010 11:26 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
vector 250 skrev:
Nice try :lol: Har dere veddet en 50 lapp igjen på hvem som klarer å fucke opp to tullinger :lol: :lol:


Denne gangen var ikke det ett veddemål. Eller? Kanskje eg er litt skitso, og veddet med mitt andre jeg. Men det var iallefall kun eg som var her da eg skreiv det.hmmm...Vann eg?... Ikke dumt å griseforsikkre seg på dess flya. Den nye funjetten som dei kaller Ultra, kommer snart på markedet, og den skal vere forsterket med karbon, men kor på flyet vet eg ikke. Eg bytta ut den glassfiberstanga med en 6mm karbon stang, så limte eg inn en 1 gange 4mm list på høgkant. Skal lime inn en til tenkte eg, pluss en 1 gange 3mm på endene av rora. Hadde vert kjekt å sett ett bilde av jetten din vector. Funka fargane godt? Kor mye dekte du med lakk? Når vi snakker om å forsterke, så var yngste bror min og eg en tur på øyrane idag . Han skulle få fly for første gang. Eg tok opp Wilgaen en tur først, men det vart med det, for når eg kom ut av en loop, så folda vingene sammen. Egentlig litt rart at det skulle skje idag, for eg har hærja godt med dei vingene. Men eg har kjøpt inn MASSE deler til det flyet. Bla. 2 ekstra sett med vinger. Eg renska ut bakrommet på Bokuben, og fekk med meg ett lass med ting til bla Wilga 2000. Nå skal den nye vingen bli VELDIG sterk!

_________________
Ingen ting er umulig. Det umulige tar bare litt lenger tid!!!

Futaba 10C, Fun jet, Dago Red, Acromaster,Siren,Easyglider,U-CAN-DO 46,TRX Sumitt,Bandit VXL,Slash 1/16VXL,Raptor 50 Titan,T-rex 450 se v2,T-rex 500esp,T-rex 700n


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Søn Feb 28, 2010 8:02 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Jeg har den originale glassfiberstanga på undersiden og i tillegg en 5 mm carbonstang på oversiden av flyet pluss at jeg har fellt inn 4 stk 4mm carbonlist i selve flykroppen i bakkant der hvor motoren sitter for å unngå at halen kan knekke av pga høy belastning. Det er egentlig en feilkonstruksjon av Multiplex å legge forsterkningsstanga på undersiden av vingen, det blir så utrolig mye sterkere og riktig å ha den på oversiden, i tillegg er den for kort.

Jeg fløy FunJett`n i dag og i dag funket den som satan. Mer stigning på propellen samt at jeg flyttet batteriet en tomme lenger frem gjorde at den gikk som på skinner på full drønn :twisted: Jeg var faktisk helt skjelven både i knærne og på hendene og foreløpig er det nok med to turer etter hverandre for min del, for dette går fort og krever konsentrasjon og nerver av stål! :shock:
Selve kastet for å komme igang er nervepirrende for den krenger voldsomt til venstre og dykker med nesa, da er det bare å gi full pinne, hardt til høyre og fullt høyderor og stikke rett oppover for å få fart og høyde. Vel i lufta flyr den fantastisk og jeg kan luffe rolig avgårde i kosefart også om jeg vil 8)

Nå blir det nok 6 celler også, men det kommer IKKE til å hjelpe på den nervepirrende take-off`n med enda mer vekt :cry:

Glemte visst dette med fargene :oops: Jeg har fluoreserende rosa på oversiden av vingen på de ytterste 15 cm av vingetuppene og samme opplegg på undersiden, men da med fluoreserende gul. Jeg har nå erfart at gul ikke var så synlig som jeg håpet på og jeg vurderer å spraye hele undersiden av flyet knall oransje og drite i dekaler for de hjelper ikke det spøtt på synligheten i lufta.

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Søn Feb 28, 2010 11:56 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Dette ga såpass medsmak at jeg fyrte av kjøpknappen på noe lignende: http://www.jaghobbies.com/rc_planes/funjet.htm

Jeg bestillte en uten søppelradio.

Originalt er 18 amp ESC og 1100 mah 3 cell og en pinglemotor, dette går rett i kassa med yallating :lol: Jeg har liggende en 90 amp ESC, 1800 mah 4 cell 40-50C pakker og en outrunner som greit leverer 800 watt og kan tynes til 1000 watt i korte strekk, det burde gi ganske bra fart på denne saken :mrgreen: Jeg håper at denne blir en mellomting av Zagi og FunJet i fart og ytelse slik at det går å fly den her hjemme utenfor døra :D

Her er en med 600 watt effekt: http://www.youtube.com/watch?v=BrqMUNNtLTE

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Sist endret av vector 250 den Man Mar 01, 2010 12:23 am, endret 2 ganger.

Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Man Mar 01, 2010 12:18 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Hehe, rart med det der at en finner seg fly etter mange forskjellige behov. Tar aldri slutt :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Man Mar 01, 2010 12:26 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Nei, det tar ingen ende, nå drukner jeg snart i fly i hobbyrommet. Blir innført kjøpestopp igjen nå. Det har jeg innført en del ganger før, men det funker ikke så bra når jeg setter meg ned og surfer og får lyst på alt mulig :lol:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Man Mar 01, 2010 12:45 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
vector 250 skrev:
Nei, det tar ingen ende, nå drukner jeg snart i fly i hobbyrommet. Blir innført kjøpestopp igjen nå. Det har jeg innført en del ganger før, men det funker ikke så bra når jeg setter meg ned og surfer og får lyst på alt mulig :lol:


Hehe, kunne ikke sagt det bedre selv. Beste botemiddelet er å ha pc'n av :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Man Mar 01, 2010 2:01 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
Vi får begjynne å knaske valium når vi skal fly desse flya. :lol: . Ja, det er en vannvittig påkjenning å fly dette flyet. Eg syns det er krevande for hue å fly heli, men det er bare barnemat i forhald. Iallefall til eg blir vant med så stor fart. Og det er som du sier, det er akuratt som at flyet går på skinner. Helt rått igrunn. Hvis du ser på videoen som eg la ut, så ser du at mitt og krenger til venstre. Ja, det er rart korleis dei har laga til den stanga. Alt for kort, og på feil side. Multiplex hadde nok aldri ide om ka slags oppsett folk vil prøve i dette flyet. Flyet er sikkert sterkt nok det når det ikke går fortare enn 130kmt som var toppfart eg fekk målt med det oppsettet som står i den ferdige pakken. Det at størrelsen på flyet gjer at det ser ut som at det går fortare gjer ikke det noe bedre.No har eg tatt fatt i loddebolten og lagt inn ei 6mm karbon stang på oversida av vingen eg og.Like greit å forsikre seg at vingen tåler belastninga. Så takker for tipset vector :wink:

_________________
Ingen ting er umulig. Det umulige tar bare litt lenger tid!!!

Futaba 10C, Fun jet, Dago Red, Acromaster,Siren,Easyglider,U-CAN-DO 46,TRX Sumitt,Bandit VXL,Slash 1/16VXL,Raptor 50 Titan,T-rex 450 se v2,T-rex 500esp,T-rex 700n


Sist endret av Tagbart den Fre Mar 05, 2010 5:04 pm, endret 2 ganger.

Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Man Mar 01, 2010 2:03 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
stressballen skrev:
vector 250 skrev:
Nei, det tar ingen ende, nå drukner jeg snart i fly i hobbyrommet. Blir innført kjøpestopp igjen nå. Det har jeg innført en del ganger før, men det funker ikke så bra når jeg setter meg ned og surfer og får lyst på alt mulig :lol:


Hehe, kunne ikke sagt det bedre selv. Beste botemiddelet er å ha pc'n av :mrgreen:



He he, internett er ikke altid like bra å ha tilgjengeleg.

_________________
Ingen ting er umulig. Det umulige tar bare litt lenger tid!!!

Futaba 10C, Fun jet, Dago Red, Acromaster,Siren,Easyglider,U-CAN-DO 46,TRX Sumitt,Bandit VXL,Slash 1/16VXL,Raptor 50 Titan,T-rex 450 se v2,T-rex 500esp,T-rex 700n


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Fre Mar 05, 2010 5:15 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
Ka regulator du har i Fun Jetten Vector? Eg har Turnegy 150A OPTO. Den er veldig brei .Sikkert super når det kommer til kjøling. Men den er STOR!Passer absolutt ikke i mindre modeller. En ting til som er positivt med fun jetten er den romslege plassen. Eg får faktisk satt i regulatoren på høgkant. Igjen er eg glad for at eg laga den luka bak på flyet. Gjer det mye enklare å jobbe med, pluss hvis eg skal feste regulator og bec, så kommer eg til. Max burst er 220A på denne regulatoren.

_________________
Ingen ting er umulig. Det umulige tar bare litt lenger tid!!!

Futaba 10C, Fun jet, Dago Red, Acromaster,Siren,Easyglider,U-CAN-DO 46,TRX Sumitt,Bandit VXL,Slash 1/16VXL,Raptor 50 Titan,T-rex 450 se v2,T-rex 500esp,T-rex 700n


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Lør Mar 06, 2010 12:32 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Oj, da har du skikkelig overkill på regulator 150 continus og 220 peak :shock: Kan forestille meg at den er litt stor ja :lol: Jeg har 120 continus og 150 peak. Jeg tror neppe jeg kommer opp i det uansett for da må jeg dra godt over 3 kilowatt gjennom systemet og det tåler det ikke.
Min ligger som støpt og passer akkurat i bredden.

Tror ikke min heter noe spesiellt, kostet bare ca 250 spenn og funker som snus :mrgreen:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 386 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 9 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC