Jeg har den originale glassfiberstanga på undersiden og i tillegg en 5 mm carbonstang på oversiden av flyet pluss at jeg har fellt inn 4 stk 4mm carbonlist i selve flykroppen i bakkant der hvor motoren sitter for å unngå at halen kan knekke av pga høy belastning. Det er egentlig en feilkonstruksjon av Multiplex å legge forsterkningsstanga på undersiden av vingen, det blir så utrolig mye sterkere og riktig å ha den på oversiden, i tillegg er den for kort.
Jeg fløy FunJett`n i dag og i dag funket den som satan. Mer stigning på propellen samt at jeg flyttet batteriet en tomme lenger frem gjorde at den gikk som på skinner på full drønn
Jeg var faktisk helt skjelven både i knærne og på hendene og foreløpig er det nok med to turer etter hverandre for min del, for dette går fort og krever konsentrasjon og nerver av stål!
Selve kastet for å komme igang er nervepirrende for den krenger voldsomt til venstre og dykker med nesa, da er det bare å gi full pinne, hardt til høyre og fullt høyderor og stikke rett oppover for å få fart og høyde. Vel i lufta flyr den fantastisk og jeg kan luffe rolig avgårde i kosefart også om jeg vil
Nå blir det nok 6 celler også, men det kommer IKKE til å hjelpe på den nervepirrende take-off`n med enda mer vekt
Glemte visst dette med fargene
Jeg har fluoreserende rosa på oversiden av vingen på de ytterste 15 cm av vingetuppene og samme opplegg på undersiden, men da med fluoreserende gul. Jeg har nå erfart at gul ikke var så synlig som jeg håpet på og jeg vurderer å spraye hele undersiden av flyet knall oransje og drite i dekaler for de hjelper ikke det spøtt på synligheten i lufta.