Dato/klokkeslett: Fre Apr 26, 2024 11:30 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 386 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 26  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Need for speed
InnleggSkrevet: Ons Des 31, 2008 7:24 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Jeg har begynnt å sysle med å få skaffet meg noe børsteløst som går styggfort og har bestillt Zagi med bl. oppsett. Denne kommer med 2500 kv motor og jeg har oppgradering liggende klar når denne er ferdig testet ut. Zagien er ikke ideel for maximal ytelse, men er ment som en liten test før jeg tar den helt ut med en annen modell. Såg nettopp en video av Multiplex Fun Jet med en kraftig bl. motor, 4900 mah. 5 cell 30C lipo og 60 amp regulator. Propp disse grove sakene inn i en foamy med en flyvekt på godt under kiloen og man får 240 kmt på isoporen :shock: :shock: Ytelsen på oppsettet er 1.5 kw!!! Det er nok til å fly 60 size fly uten problemer.

Lyden når den skriiiiiker forbi er til å få gåsehud over hele kroppen av :lol:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Ons Des 31, 2008 7:52 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Har sett noen videoer av Multiplex Funjet jeg også, og må si at den ser artig ut. Tenkte jeg skulle prøve meg på den på et eller annet tidspunkt, men er sikkert en fordel å lære seg å fly litt bedre først :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Ons Des 31, 2008 11:37 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Her er det jeg snakker om: http://www.youtube.com/watch?v=oVorUKUZLGc

http://www.youtube.com/watch?v=dYDmavrFOP0

http://www.youtube.com/watch?v=U871_XZ_ ... re=related

En liten en til som er filmet litt stødigere: http://www.youtube.com/watch?v=Qh_4oqh- ... re=related


Fy fan så rått.

Sett i forhold til størrelsen så flyr jo dette el.drevne isoporflyet ræva av ekte jet-turbin modeller :shock:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Sist endret av vector 250 den Tor Jan 01, 2009 12:10 am, endret 2 ganger.

Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Ons Des 31, 2008 11:55 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Ja, den er helt syk. Ser ut til å være stabil og fin også. Men jeg tror jeg hadde festet luken ekstra godt før jeg hadde prøvd meg på slike hastigheter :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Tor Jan 01, 2009 12:18 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Jeg tror jeg hadde tatt på meg "up and go" før JEG hadde forsøkt meg på slike hastigheter :lol:

Kan hende jeg må revurdere tanken min om å fly noe sånt her i nabolaget :? En 5-6 cell lipo pakke på 4000-5000 mah som treffer ett eller annet i 200+ kmt kommer til å forvolde død og fordervelse, motoren likeså. Noe slikt blir man truffet av kun en gang :shock:

Faen, er ikke engang sikker på om jeg tør å stå der selv mens jeg skal fly noe slikt. Finnes det tykke kuppler i plexiglass som man kan sitte inni og fly med 360 grader sikt rundt seg???

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Tor Jan 01, 2009 12:24 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Hehe, kanskje de har store plastbobler på europris :mrgreen:

http://uk.youtube.com/watch?v=GjLuc5Y1- ... re=related

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Fre Jan 02, 2009 3:56 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 776
Bosted: Naustdal
God ide dette med denne funjet'en, fant igjen denne artikkelen om en som har glasset den. http://www.rcuniverse.com/magazine/arti ... cle_id=913
Er nok ikke mye "skavanker" som skal til før hele flyet går i oppløsning i denne farten.


vector 250 skrev:
Faen, er ikke engang sikker på om jeg tør å stå der selv mens jeg skal fly noe slikt. Finnes det tykke kuppler i plexiglass som man kan sitte inni og fly med 360 grader sikt rundt seg???

Kanskje en slik utrustning hadde vært noe for oss modellflygere, ikke bare til fekting og slåssing :D
http://vids.myspace.com/index.cfm?fusea ... ID=2383902

_________________
Bjørn G.H.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Fre Jan 02, 2009 8:05 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 834
Bosted: Florø
BGH skrev:
God ide dette med denne funjet'en, fant igjen denne artikkelen om en som har glasset den. http://www.rcuniverse.com/magazine/arti ... cle_id=913
Er nok ikke mye "skavanker" som skal til før hele flyet går i oppløsning i denne farten.


Likte kommentaren på siste bilde :
Sitat:
Convince wife that your plane belongs near the bed


Skal prøve meg i kveld på om " Dirty, nasty and mean Monstertruck..." fungerer på kjerringa mi..

_________________
Karl-Martin Hennøen - styremedlem

-=-Tøffelhelt av øverste klasse-=-


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Søn Jan 04, 2009 8:32 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Nå går jeg bare og tripper og venter på min Zagi Typhoon 430 med 2500 kv børsteløs motor. Jeg har funnet ut at denne motoren vil gi en toppfart på ca 100 kmt og det er sikkert mer enn nok på denne lille vingen sånn til å begynne med. Jeg anser det oppsettet som følger med som et trainer oppsett. Når jeg har lært meg å fly denne typen fly så hesjer jeg inn noe med en del mer futt 8)

Da kommer det et oppsett med 14 g micro servoer med metalldrev som drar 2.5 kilo, 40 amp regulator og en monstermotor på 3900 kv som kan dra hele 60 amp dersom jeg tyner den litt på propellstørrelse . Jeg skal holde meg til 4.1x4.1 speed prop som skal trekke ca 30 amp og snurre 36000 ganger i minuttet. Dette skal gi en pitch speed på ca 220 kmt + unloading i lufta. Det kommer til å skriiiiiiiiiiike så sinnsykt at muligens knuses ruter i hus i nærheten :lol:
Det vil bli luftmotstanden som bestemmer hvor fort dette vil gå men over 200 regner jeg med at det blir siden dette flyet bare er en liten tynn vingeprofil og ingen kropp som streker og ingenting overflødig fett. Har ikke funnet noen som har hatt såpass hårete oppsett i Zagi før, men det er mye brukt i Multiplex Fun Jet. Jeg er iallefall villig til å prøve, det er ikke så mange som har hatt YS 110 i Jupiter heller, he he 8)
Håper bare at ikke den lille vingen blir altfor tung da, skal bruke relativt små batterier (1300-1500 mah 11.1v) med høy C for å klare å mate motoren, så det blir korte intense flyturer :twisted: 2200-3000 mah hadde vært best, men da blir det bare et batteri og en motor med bare såvidt litt isopor rundt :lol:

Dette blir uten tvil mitt raskeste fly så langt 8)

Hadde vært fett å prøvd 4 cell lipo, men da brenner 40 amp regulatoren opp direkte, og jeg må opp i 60 amp regulator og den veier alene like mye som original motoren, pluss at batteriet blir tungt. Totalvekten blir derfor for stor for dette flyet, men muligens i Fun Jet kan det bli bra :wink:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Sist endret av vector 250 den Søn Jan 04, 2009 9:26 pm, endret 2 ganger.

Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Søn Jan 04, 2009 9:05 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 834
Bosted: Florø
Dette blir moro å se.. Du er nødt til å komme med beskjed når dette skal i lufta!

_________________
Karl-Martin Hennøen - styremedlem

-=-Tøffelhelt av øverste klasse-=-


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Søn Jan 04, 2009 10:04 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Ikke nødvendig å si ifra, du kommer til å høre det :twisted:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Søn Jan 04, 2009 10:54 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Det holder ikke med å høre, vi vil se også :mrgreen:

Angående flyet, ordren har stått stille hos elefun siden jeg sendte den inn, men de skriver at de sender ut varer som vanlig senest den 5.januar, og det er jo imorgen. Så den kommer om noen dager.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Man Jan 05, 2009 7:15 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Gode greier :D

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Man Jan 05, 2009 8:15 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Det er med litt bekymring jeg leser dette... Jeg vil jo nødig miste fartsrekorden på marka, så det spørs om ikke jeg må komme med mot-tiltak :mrgreen: Det er vel på tide å grave frem noe utstyr fra hylla og lage et prosjekt. Heretter blir det teipa ruter og stengde dører i hobby-rommet :lol: :lol:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Man Jan 05, 2009 9:26 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Har du en fartsrekord?? Her må du oppdatere meg, hvis vi snakker om da du målte fart på Jupiter`n så vet vi jo at min gikk raskere (pga litt sprekere motor), om enn med meget liten margin. Og hvor fort Dogfighter`n gikk med 8-8 prop i 17600 rpm static vet vi jo heller ikke :wink:

Men om en stund slipper vi å lure på hvem som eier lufta, det lukter utklassing her 8)

Det du har på hylla er jo bare noen gamle tunge glow motorer som ikke yter noe særlig :lol: nei du må nok til med nyinvesteringer skal du henge på :wink:

Dessuten kan jo jeg stikke bortom under påskudd av å skulle hente noe og herpe alt du har på hobbyrommet, det er jo en stund til du kommer hjem :lol:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 386 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 26  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC