Dato/klokkeslett: Fre Apr 26, 2024 7:29 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 386 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 22, 23, 24, 25, 26  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Ons Mar 24, 2010 12:20 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
yallaair skrev:
[ Men jeg er jo erfaren og har lært av andres feil. Jeg holder nemlig fingrene vekke :lol:



Forresten du, hvem var det som gikk rundt og søyt og bar seg med noen forslåtte og vonde fingrer her for en stund siden :?: :mrgreen:
Hvem var det som laget seg en diger polstret boksehanske for å beskytte fingrer mot å bli lamslått av propellen flere ganger :?: :mrgreen:
Hvem var det som til og med kjøpte en svær batteridrill i et desperat forsøk på å lage seg en elektrisk starter for stor bensinmotor fordi fingrene var blåslått :?: :mrgreen:

Hvem var det som måtte trøste deg og hjelpe deg å forstå at å håndstarte en bensinmotor krever en spesiell teknikk med et hurtig og kraftig "slag" på propellen :?: :mrgreen:

Lært av andres feil og erfaren, my ass............. :lol: :lol:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Ons Mar 24, 2010 12:39 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
yallaair skrev:
Nå er nye-flyet mitt bestilt. Det kommer en svært sleek sak som bare glir gjennom lufta :shock: At den i tillegg blir motorisert med en "high power-high-rev" motor gjør denne til noe helt brutalt :P Den er bygget svært lett og for fart. Oppsettet blir nok et pilot-prosjekt, der jeg møter nye grenser og utfordringer. Det blir nok ikke enkelt, men å se vector blir fliset, er verd hver krone brukt :mrgreen: Nei, det blir IKKE DYRT :lol:




Utrolig artig å lese denne tråden forfra igjen og se hva som har skjedd på ca to år. Nå hvordan gikk det med denne sinnsyke fartsmaskinen din da? Kan ikke huske at du har utbasunert dine store resultater med denne? Møtte du nye grenser og utfordringer?? Fløy den overhodet i det hele tatt :?: :lol: :lol: :lol: Og hva var det som endte opp fliset :?: :lol: :lol:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Tor Mar 25, 2010 9:53 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Jeg går ut fra at du sikter til Hotliner'n! Den er allerede testa og funnet svært verdig. Desverre er ikke farten målt, men den ligger vel på ca 200 km/t uten motor :mrgreen: Men jeg har sagt det før. Noen drømmer og prater om å fly fort, jeg flyr fort og kan i tillegg dokumentere farten. Sånn er det bare. :mrgreen:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Tor Mar 25, 2010 9:01 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
he he he, tullemannen :lol: :lol: du forsøker å vri deg unna med en finte :mrgreen: Nei jeg tenkte vel egentlig på denne vingen din som det sitatet handlet om og som det ble så utrolig stille om :wink: :lol:


Forresten, hvor er dokumentasjonen på 200 kmt med hotliner`n :?: :?: Det er nok bare en fantasi :wink:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Søn Mar 28, 2010 12:40 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Jeg fløy den nye Skyfun Funjet`n i dag og steike kor fint den fløy :mrgreen: Null problem å kaste den igang, den gikk rett ut og opp i motsetning til MPX FunJet som torquer voldsomt til venstre i kastet. Det gikk så det griner på fullt og jeg gleder meg til å få målt farten på den. Saktefartsegenskapene er helt sjef og man kan luffe rundt i gåsakte fart om man vil, landingene er dertil enkle også. Denne regner jeg med å fly hjemme etter et par tilvenningsturer til 8)

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Fre Mai 07, 2010 10:49 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Beklager folkens, jeg har virkelig glemt å oppdatere dere. Jeg tar ekstrem selvkritikk. Av naturlige årsaker har jo ikke vector nevnt noe her. :lol: Han har seff flydd skyfun flyet sitt et par turer i det siste. Jeg kan bare gratulere vector med en radar-måling på super-speed-flyet sitt. Jeg målte den til 190 km/t i medvind. Dette er såvidt raskere enn min trøtte skalamodell som flydde med hjula ute, uten motorcowling og en motor som kanpt nok var innkjørt. Seff var vector veeeeeldig mye bak min F3A-kjerre med 219 km/t i svak motvind.

Dessverre brant motor'n til vector opp på siste turen, så det tar vel litt tid før vi hører med om planene han har om å fly fort. :lol: Ja utstyret hans er nok i en klasse for seg :P


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Fre Mai 07, 2010 11:21 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
har bare ein ting å si til dere bilder...


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Fre Mai 07, 2010 11:55 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Du pynter på sannheten som vanlig. For det første så er dette søndagsflyet mitt for hjemmebruk og ikke ment å være en fartsdemon, for det andre så ble det målt 190 km/t på en dårlig passering som var langt fra beint mot radaren. Vi vet begge at farten høyst sannsynlig egentlig var over 200 km/t. Den målingen din på 219 km/t var IKKE i motvind, men i MEDVIND og etter et heller laaaaangt stup inn mot radaren :lol:

Samma det, jeg kan ta frem MPX Funjet`n, den er betydelig raskere og begraver den balsakista di :lol:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Søn Mai 09, 2010 12:02 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Siden 79 grams outrunneren min ikke tålte å bli tynet til litt over 1 kilowatt så har jeg nå funnet meg en meget spesiell sak :?: En 131 grams high-torque innrunner som skal fikse 1150 watt på 4 celler og 6-4 propell som er nøyaktig det jeg kjører på (Yalla her har du litt å finne ut av :lol: ) Regner med at denne takler over 200 km/t uten at det stinker svidd når jeg lander. Må muligens opp på større pakker også for å mate motoren. Jeg kjører nå 1800 mah 4 cell 40C og det går, men er litt marginalt og gir kort flytid.

Tenker det får holde med dette, skal jeg fly fortere enn dette så henter jeg bare frem 1.6 kilowatt MPX FunJet`n isteden :lol:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Søn Mai 09, 2010 12:56 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
1,8A * 40 = 72A

Pmin = 72A * (4 * 3,7V) = 72A * 14.8V = 1065.6W

Pmax = 72A * (4 * 4.2V) = 72A * 16.8V = 1209.6W

-----

Vtot = 1150W/72A = 15.97V

Vcell = 15.97v/4 = 3.99V

Du har nok juice så lenge cellespenningen er over 4.0V og batteriet virkelig leverer 40C. Nå er det ikke tatt hensyn til RX og servo-strøm samt tap i ESC.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Man Mai 17, 2010 10:54 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
:?: Denne tok jeg ikke. Hva er det du forsøker å forklare her, at batteriene mine er store nok? Det er de ikke fordi de er for varme når jeg lander. Eller er det noe nytt her som jeg har oversett?

Anyway, jeg har i dag montert en ny helikopter-outrunner som jeg kan teste mens jeg venter på grom-motoren min. Jeg regner med at også denne brenner opp, men er mer enn villig til å gi den et forsøk. Den er samme size som den jeg nettopp har brennt, men har innebygget kjølevifte. Den nye motoren som er på vei er nesten dobbelt så stor så den regner jeg med klarer brasene :mrgreen:


Sist endret av vector 250 den Man Mai 17, 2010 11:16 pm, endret 1 gang

Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Man Mai 17, 2010 11:00 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Dette er den høyeste effekten du kan ta ut av batteriene dine, oppgitt ved to ulike spenninger.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Man Mai 17, 2010 11:19 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Jaja, dette vet jeg jo selvsagt, og nettopp derfor er jeg i grenseland eller forbi hva de takler, ergo trenger jeg større pakker som jeg tidligere har sagt 8)

dessuten stemmer ikke regnestykket over, eller det vil si det stemmer for continius power, mens peak power i 10-15 sekunder vil være 90 amp x 14.8 = 1332 watt, eller 90 x 16.8 = 1512 watt :wink: I et slikt fly som dette så er det peak power som er interessant fordi man flyr kun full gass i korte strekker på noen få sekunder

Jeg kunne godt tenkt meg å koplet inn wattmeteret og målt både watt, amp, og volt under last, men det er rett og slett litt for skremmende å tenke på at dersom motoren skulle løsne under full power static så kan det ende med blodbad. Slik power og turtall som kun er festet i litt isopor med to spinkle skruer er faktisk scary shit :?


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Man Mai 24, 2010 9:27 am 
Nikko-batteriet tomt.... Prøve noe nytt?
Nikko-batteriet tomt.... Prøve noe nytt?
Brukerens avatar
Innlegg: 11
Jeg bare nevner det: Lista for å regjere innenefor hva fart angår er hevet til 241 km/t. Jeg har ventet på konkuranse i lang tid, og det ser ut til at jeg må fortsatt vente lenge før noen er i nærheten 8)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Man Mai 24, 2010 11:45 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Du dobbeltposter ang dette, fælt til gnål da :lol: Det er vel på tide å måle speed-demonen min nå så du får beina ned på jorda igjen :wink:


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 386 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 22, 23, 24, 25, 26  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC