Dato/klokkeslett: Lør Apr 27, 2024 9:04 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 10 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Batteri problem!!!
InnleggSkrevet: Fre Jan 16, 2009 12:58 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
Hei! Eg Kjøpte nyleg 6 KONG POWER 450mAh batterier. Eg får ingen av dei batteriene til å virke med waypoint 10a esc. Motoren er en AXI2204/54 børsteløs motor. Når eg setter i ett 2 sellers 800mAh virker alt som det skal. Eg har og prøvd ett 3 sellers 400mAh batteri, og ikke det heller. Mens ett 3 sellers 800mAh virker. Noen som har ett svar på dette?
Skal love at eg kuka lenge med dette!!! :twisted:

_________________
Ingen ting er umulig. Det umulige tar bare litt lenger tid!!!

Futaba 10C, Fun jet, Dago Red, Acromaster,Siren,Easyglider,U-CAN-DO 46,TRX Sumitt,Bandit VXL,Slash 1/16VXL,Raptor 50 Titan,T-rex 450 se v2,T-rex 500esp,T-rex 700n


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Batteri problem!!!
InnleggSkrevet: Fre Jan 16, 2009 1:09 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 762
Bosted: Florø
Hvilken ESC har du da? Ikke noe oppsett på den som må endres mellom 2celler og 3 celler??

_________________
Terje Pettersen, Florø


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Batteri problem!!!
InnleggSkrevet: Fre Jan 16, 2009 1:25 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
Waypoint 10A esc. Det rare er jo at den virker med både 2 og 3 seller, men ikke under 800mAh ser det ut som!!! Den skal auto detekte kor mange seller batteriet har!!!

_________________
Ingen ting er umulig. Det umulige tar bare litt lenger tid!!!

Futaba 10C, Fun jet, Dago Red, Acromaster,Siren,Easyglider,U-CAN-DO 46,TRX Sumitt,Bandit VXL,Slash 1/16VXL,Raptor 50 Titan,T-rex 450 se v2,T-rex 500esp,T-rex 700n


Sist endret av Tagbart den Fre Jan 16, 2009 1:29 am, endret 1 gang

Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Batteri problem!!!
InnleggSkrevet: Fre Jan 16, 2009 1:28 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
Er batteriene fullladet? hva er spenningen? har du loddet kontaktene riktig vei?


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Batteri problem!!!
InnleggSkrevet: Fre Jan 16, 2009 1:34 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
Jepp, batteriene er ladet, kontaktene riktig loddet, og spenningen er målt, Eg flyr fint med det med 2 sells 800mAh og 3 sells 800mAh.

_________________
Ingen ting er umulig. Det umulige tar bare litt lenger tid!!!

Futaba 10C, Fun jet, Dago Red, Acromaster,Siren,Easyglider,U-CAN-DO 46,TRX Sumitt,Bandit VXL,Slash 1/16VXL,Raptor 50 Titan,T-rex 450 se v2,T-rex 500esp,T-rex 700n


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Batteri problem!!!
InnleggSkrevet: Fre Jan 16, 2009 1:38 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Høres jo merkelig ut dette hvis du har gjort alt rett. Anbefaler deg å sende en kjapp mail til gutta hos elefun, kanskje de har vært borti problemstillingen før. Da kan du jo også skrive at du har lodda rett og at de fungerer på andre oppsett.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Batteri problem!!!
InnleggSkrevet: Fre Jan 16, 2009 1:47 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
He he!!! Det er nok alt gjort. Det var jo egentlig en hyperion titan 10A esc eg hadde bestilt, det er til og med det dei har fakturert. Men det var nå den her som kom da. Sikkert god nok den, bare den hadde nå virka som den skulle. Kjedeleg. Blade flyet eg kjøpte sist eg var ute flyr fint det. Men eg skal stive det av med karbon. Det er ganske gele i lufta, men eg banner på at du kan trakke på det flyet uten at det gjer nåke som helst. Det der EPP greiene er et meget spesielt matriale!!!!

_________________
Ingen ting er umulig. Det umulige tar bare litt lenger tid!!!

Futaba 10C, Fun jet, Dago Red, Acromaster,Siren,Easyglider,U-CAN-DO 46,TRX Sumitt,Bandit VXL,Slash 1/16VXL,Raptor 50 Titan,T-rex 450 se v2,T-rex 500esp,T-rex 700n


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Batteri problem!!!
InnleggSkrevet: Fre Jan 16, 2009 1:56 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg aner ikke hva dette kan være, bortsett fra en defekt regulator? Har dessverre ikke så lang erfaring med elektrofly enda, og har ikke hatt samme problem, så i mine ører høres iallefall dette rart ut.

Yallaair og Vector, dette kan sikkert dere noe om...? :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Batteri problem!!!
InnleggSkrevet: Fre Jan 16, 2009 9:42 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Jeg har sett at en 2-3s regulator ikke liker fullada batteri. Prøv å få spenninga ned rett under 12,5v, muligens det blir bedre. Mistenker at lader'n din har proppa 450mah batteriet ditt litt for fullt og akkurat kommet over maks spenning på regulator'n. Dette er fult mulig siden det er snakk om små pakker.

Mål spenninga på dei ulike batteriene. Det er nemlig det regulatoren gjør. Dersom noen batteri har høyere hvile-spenning kan det være årsaken.

Maks spenning på 3S pakke KAN komme over 12,60v, faktisk opp i 12,66V. Dersom regulatoren kutter på 12,55 kan det være en mulighet.

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Batteri problem!!!
InnleggSkrevet: Lør Jan 17, 2009 1:06 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
Det måtte vere regulatoren som var problemet, så eg har den opprinnelege bestillinga på veg, altså en hyperion titan 10A, så skal eg sende inn igjen den derre kødde regulatoren. Blir spennende å se om den nye virker som den skal. Eg skal informere dere når den tid kommer!!!

Eller, takk for all hjelp. Eg fekk eliminert alt, så det var bare regulatoren det kunne vere noe feil på!! Takk takk!!! :D

_________________
Ingen ting er umulig. Det umulige tar bare litt lenger tid!!!

Futaba 10C, Fun jet, Dago Red, Acromaster,Siren,Easyglider,U-CAN-DO 46,TRX Sumitt,Bandit VXL,Slash 1/16VXL,Raptor 50 Titan,T-rex 450 se v2,T-rex 500esp,T-rex 700n


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 10 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 7 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC