Dato/klokkeslett: Lør Apr 27, 2024 5:05 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 21 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Typhoon 430 er klar!!
InnleggSkrevet: Søn Feb 08, 2009 9:16 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Ja det var ikke mye til pakke da, den klarer max å levere 13 Amp og det er ikke så mye, skikkelig flaskehals, he he :lol:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Typhoon 430 er klar!!
InnleggSkrevet: Søn Feb 08, 2009 9:28 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Hehe, den er litt oldtimer ja.... :mrgreen:

Men den ble bare brukt til test nå, og jeg har egentlig tenkt å bruke den til slow stick. Den får bare svelle opp så mye den klarer der :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Typhoon 430 er klar!!
InnleggSkrevet: Søn Feb 08, 2009 9:51 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Det der minnet meg på noe som skjedde på lørdag. Jeg fikk fornyet min respekt for lipobatterier da jeg plukket fra hverandre den selvmekkede 7.4v 240 mah mottakerpakken i mini 3-D flyet mitt. Den ene loddeleppen hadde gått av så pakken funket ikke lenger. Jeg tenkte at det kunne være gøy å kortslutte de to bittesmå cellene hver for seg for å se hva som skjedde. På den ene cellen bøyde jeg de to + og - leppene sammen og kastet den på bakken. Den feis og freste og lagde masse røyk mens den blåste seg opp i løpet av sekunder, stilig 8) Så skulle jeg gjøre det samme med den andre cellen og i samme øyeblikk som + og - kom sammen så freste det noe jævlig i tommelen min og jeg stod igjen med et saftig kutt som ser ut som det er skåret med laser. Tommelen verker ganske mye i dag og enkelte ting er vanskelig å få til. Dette var altså en ørliten lipocelle på 3.7v og 240 mah som gjorde på brøkdelen av et sekund :shock:

Skumle saker når tullinger håndterer dem :lol: :lol:

Bare å forestille seg en 6 cell på 5000 mah, run for cover..... 8)

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Typhoon 430 er klar!!
InnleggSkrevet: Søn Feb 08, 2009 11:06 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Hehe, ja det er sykt hvor mye power de klarer å putte inn i disse små pakkene. Jeg tror faktisk ikke at jeg noensinne kommer til å lage meg egne lipo-pakker på grunn av redselen for å smelle et eller annet når jeg holder på med dem. Og det er jo litt sprøtt å tenke på at det faktisk er hendene våre som håndterer batteriene, og som er direkte utsatt for fare hele tiden. Kan nok gjøre store skader ja.... :shock:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Typhoon 430 er klar!!
InnleggSkrevet: Tir Feb 17, 2009 7:45 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Jeg fikk 2mm prop adaptere i dag og da bar det rett i boden for å prøve en Wraith 7000kv motor i vingen. Jeg tok den minste propellen 4.1-4.1 og koplet opp Watts-up meteret og drog på. Det gikk noe sinnsykt og meteret passerte 80 Amp :shock: Det tok 3-4 sekunder for ESC`n å bli faretruende varm. Dette var totalt overkill både for ESC, Batteri og sikkert også motoren. Synd at det ikke finnes 4-2 propeller som tåler 60-70 000 rpm, DA hadde dette muligens funket fett :lol:

Neste motor som skulle testes var en Walkera 3200kv som jeg har etter en flygende båt. Denne er temmelig dorsk i forhold til de fleste andre motorer jeg har testet til nå. Jeg begynnte med 4.1-4.1 propellen og da fikk jeg 23 amp og ca 240 watt, neste prop var 4.75-4.75 og da økte Amp og Watt en del. Til slutt heiv jeg på 5-5 propell og endte på ca 35 amp og 360 Watt. Motoren ble gloheit etter 10 sekunder på full drønn. Skal bli morro å se hvor lenge det går før den brenner opp når jeg får flydd igjen. Denne skal brennes som en offergave til den store børsteløse guden :lol:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Typhoon 430 er klar!!
InnleggSkrevet: Søn Feb 22, 2009 11:34 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
He he he :lol: Da har Walkera motoren vandret til de evige børsteløse jaktmarker. Skal si den ble gloheit etter en pakke på fullt i Zagien. Den kom med noen små krampetrekkninger og så la den inn årene :lol: :lol: Den gikk forsåvidt greit så lenge den gikk da :lol: :lol:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 21 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC