Dato/klokkeslett: Lør Apr 27, 2024 6:23 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 11 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Jomfruturen med Caroselen!Film av dei fantastiske landingane
InnleggSkrevet: Søn Jan 25, 2009 6:45 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
Da har eg hatt første turen. Flyr veldig fint det flyet der. Første 2-3 min. gikk greit, men så slokna motoren. Eg fekk det fint ned heldigvis. Andre turen flaug eg sikkert bort i 10 min. før eg tok det ned. Det var da eg var en smule uheldig. Eg brukte *fysisk tull* bana bak Øyrane vg som landing. Eg klarte selvfølgelig å treffe det eneste som låg på bana. En pakke med isopor! Eg hadde rimleg høg landingshastighet, men landinga var fin den, bortsett fra at det trilla kanskje 5 meter, så rett inn i den pakken med isopor som låg løst på bana. Propellen knakk, og plata som motoren sitter fast i løsna. Men ellers ikke noe problem. Må bare lime fast den plata igjen, sette på ny prop så er eg klar igjen. Faen så kjekt det var. Blir nok ikke lenge til neste tur med Caroselen!!!

_________________
Ingen ting er umulig. Det umulige tar bare litt lenger tid!!!

Futaba 10C, Fun jet, Dago Red, Acromaster,Siren,Easyglider,U-CAN-DO 46,TRX Sumitt,Bandit VXL,Slash 1/16VXL,Raptor 50 Titan,T-rex 450 se v2,T-rex 500esp,T-rex 700n


Sist endret av Tagbart den Man Jan 26, 2009 4:33 pm, endret 2 ganger.

Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Jomruturen med Caroselen!!!
InnleggSkrevet: Søn Jan 25, 2009 9:18 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Tror nok at du har talent for å fly. Jeg var ikke så flink med mine første fly akkurat... :lol:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Jomruturen med Caroselen!!!
InnleggSkrevet: Man Jan 26, 2009 12:40 am 
Bygger selv!
Bygger selv!
Innlegg: 28
Bosted: Førde
Dette høyrest jo veldig bra ut.
Ellers var vi eit par stk. som var på Langeland å flaug i dag. Isen er min. 25 cm tjukk så den er trygg og god. 2 cm skare på toppen gjer den lett å gå på og.

_________________
Jørn Bortheim


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Jomruturen med Caroselen!!!
InnleggSkrevet: Man Jan 26, 2009 3:09 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 776
Bosted: Naustdal
Tagbart skrev:
Da har eg hatt første turen. Flyr veldig fint det flyet der. Første 2-3 min. gikk greit, men så slokna motoren. Eg fekk det fint ned heldigvis. Andre turen flaug eg sikkert bort i 10 min. før eg tok det ned. Det var da eg var en smule uheldig. Eg brukte *fysisk tull* bana bak Øyrane vg som landing. Eg klarte selvfølgelig å treffe det eneste som låg på bana. En pakke med isopor! Eg hadde rimleg høg landingshastighet, men landinga var fin den, bortsett fra at det trilla kanskje 5 meter, så rett inn i den pakken med isopor som låg løst på bana. Propellen knakk, og plata som motoren sitter fast i løsna. Men ellers ikke noe problem. Må bare lime fast den plata igjen, sette på ny prop så er eg klar igjen. Faen så kjekt det var. Blir nok ikke lenge til neste tur med Caroselen!!!


-----og her er landingene. http://www.vimeo.com/2961435 :wink:

_________________
Bjørn G.H.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Jomruturen med Caroselen!!!
InnleggSkrevet: Man Jan 26, 2009 3:20 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
LOL og hehehehe!!! Dødsbra!!! Meget kjekt å se dei landingane der!!! Får liksom tid til å studere dei! hehehe :lol: :lol: :lol:

_________________
Ingen ting er umulig. Det umulige tar bare litt lenger tid!!!

Futaba 10C, Fun jet, Dago Red, Acromaster,Siren,Easyglider,U-CAN-DO 46,TRX Sumitt,Bandit VXL,Slash 1/16VXL,Raptor 50 Titan,T-rex 450 se v2,T-rex 500esp,T-rex 700n


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Jomruturen med Caroselen!!Film av dei fantastiske landingane
InnleggSkrevet: Man Jan 26, 2009 3:26 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 762
Bosted: Florø
He he he, fantastisk bra....

Men var ikke landingshastigheten ekstremt høy??????

_________________
Terje Pettersen, Florø


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Jomruturen med Caroselen!!Film av dei fantastiske landingane
InnleggSkrevet: Man Jan 26, 2009 3:33 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
Landingshastigheten var ekstremt høy. Eg hadde slakka av det som gjekk, men trimmen sto for høgt, og i forkavelsen så vart ikke det gjort nåke med. Eg skulle jo berre ha prøvd en gang til. Men eg lærte iallefall noe av det. Og en anna gang så skal eg se opp for pakker med isopor!!!hehe

_________________
Ingen ting er umulig. Det umulige tar bare litt lenger tid!!!

Futaba 10C, Fun jet, Dago Red, Acromaster,Siren,Easyglider,U-CAN-DO 46,TRX Sumitt,Bandit VXL,Slash 1/16VXL,Raptor 50 Titan,T-rex 450 se v2,T-rex 500esp,T-rex 700n


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Jomfruturen med Caroselen!Film av dei fantastiske landingane
InnleggSkrevet: Man Jan 26, 2009 5:10 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
Det siste landings klippet er speeda opp en smule!!!

_________________
Ingen ting er umulig. Det umulige tar bare litt lenger tid!!!

Futaba 10C, Fun jet, Dago Red, Acromaster,Siren,Easyglider,U-CAN-DO 46,TRX Sumitt,Bandit VXL,Slash 1/16VXL,Raptor 50 Titan,T-rex 450 se v2,T-rex 500esp,T-rex 700n


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Jomfruturen med Caroselen!Film av dei fantastiske landingane
InnleggSkrevet: Man Jan 26, 2009 7:37 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Den siste landinga var jo dritfet. Lavt og nærmt beina dine :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Jomfruturen med Caroselen!Film av dei fantastiske landingane
InnleggSkrevet: Man Jan 26, 2009 10:05 pm 
Nikko-batteriet tomt.... Prøve noe nytt?
Nikko-batteriet tomt.... Prøve noe nytt?
Innlegg: 19
Bosted: Førde
Hei Jørn, du må gi beskjed når du reiser på Langeland :)


Bjarte

_________________
Bjarte
Førde


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Jomfruturen med Caroselen!Film av dei fantastiske landingane
InnleggSkrevet: Tir Jan 27, 2009 1:14 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
Hei ja! Vi er nøtt å ta oss en tur på langeland hvis forhalda er so bra!!! Burde vel hatt ski på flyet da kanskje!!!

_________________
Ingen ting er umulig. Det umulige tar bare litt lenger tid!!!

Futaba 10C, Fun jet, Dago Red, Acromaster,Siren,Easyglider,U-CAN-DO 46,TRX Sumitt,Bandit VXL,Slash 1/16VXL,Raptor 50 Titan,T-rex 450 se v2,T-rex 500esp,T-rex 700n


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 11 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC