Yess, i dag fikk jeg tid til å legge siste hånd på verket og Zagi Typhoon 430 med sinnsvak power er klar for jomfrutur
Den børsteløse 2500kv motoren som fulgte med og skulle gi en vanvittig fart er byttet ut med en på 4800kv
Testet også 3200 og 3400 men fikk klart mest turtall på den aktuelle propellen med den med høyest kv (ingen selvfølge)
Jeg regner med at jeg pusher den langt forbi hva den er designet får å takle for den blir fort varm, men så har jeg kun kjørt den static og da drar den mer Apm enn når den er i lufta pluss at den da også får kjøling. Jeg bruker små 1050 mah 3 cell pakker som klarer å levere 40 Amp, og ja Yalla, de har DRITFETE KABLER og det er det på resten av systemet og. Faktisk så var det de tykke kablene som var vanskeligst å få pakket sammen og forsenket ned i vingen. Skal få på det rene akkurat hvor mye motoren drar ut av batteriet så fort jeg får måleinstrument. Jeg tviler sterkt på at det blir aktuellt å gi full gass mer enn noen få sekunder av gangen og jeg bare håper og ber om at de skrale rorene av depron ikke flyr i filler
Jeg vil tippe at den har 2-1 i thrust-vekt forhold og den veier 340 gram klar til take-off. Den hadde gått rett i taket som en kule om jeg hadde sluppet den da jeg testet draget rett oppover
35 000 rpm med 4.1 i pitch skulle borge for en helt ok fart
Jeg fikk gravd alle komponenter godt ned i isoporen så luftmotstanden vil være på et minimum. Jeg forsterket selve vingen med to stk carbon lister også for at den ikke skal få sjangsen til å klappe sammen i en hard sving.
Lenge siden jeg har vært nervøs før en jomfrutur nå, men akkurat denne kommer jeg sikkert til å kjenne det litt på. Det er helt nytt for meg å fly vinge og denne er i tillegg knøttliten og dramatisk overmotorisert så det blir spennende. Jeg håper at den oppfører seg i nærheten av et normalt fly slik at jeg forhåpentligvis får den i lufta uten havari