Dato/klokkeslett: Søn Apr 28, 2024 7:27 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 6 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Jomfrutur med F-35 lightning
InnleggSkrevet: Lør Feb 28, 2009 12:23 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
I morra blir det jomfrutur med jetflyet hvis været tillater det. Har nå fått konvertert min Optic 6 radio til 2.4 Ghz og det ser ut til å funke som bare f..

Skal bli meget spennde å se om dette flyet vil i luften uten å finne på noe tull. Det er mange rapporter på nett om crash med dette flyet uten å egentlig komme i lufta. Det er visst litt tricky å ha med å gjøre akkurat i starten før det har fått bygge opp litt fart. Jeg håper den blodspreke motoren min gir meg en fordel her...

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Jomfrutur med F-35 lightning
InnleggSkrevet: Lør Feb 28, 2009 12:31 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Du kan jo bruke noe av erfaringa jeg ga deg når vinga mi skulle i lufta :lol: Kaste litt nedover og lett fremtung modell :mrgreen: Kaste oppover skal en gjøre med snøballer, ikke modellfly :idea:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Jomfrutur med F-35 lightning
InnleggSkrevet: Lør Feb 28, 2009 12:59 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Takk for rådet, jeg vet du sier det i beste mening :roll: :lol: Men her har jeg gjort hjemmeleksa mi og denne modellen har det med å stupe nedover umiddelbart etter kastet og alle som flyr denne sier at man MÅ kaste det i god vinkel OPPOVER med kun halv gass. Da får man nok høyde til å unngå bakken til man får opp farten og det begynner å fly normalt.

Pga. været blir det ikke testet i dag og ganske sikkert ikke i morgen heller :evil:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Jomfrutur med F-35 lightning
InnleggSkrevet: Tir Mar 10, 2009 7:33 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Det ble jaggu meg et opphold i vind og regn i dag så jeg slukte middagen og føyk ut dørene igjen med jetflyet. Jeg drog ned på marka og gjorde klart for kast og visste ikke hva jeg skulle forvente av dette flyet som har skapt mye hodebry for mange piloter :x Det er beryktet for å stupe voldsomt med nesa nedover rett etter kastet så jeg var ikke sikker på utfallet her :shock: Jeg ga halv gass og kastet det med kjeiva i litt vinkel oppover mens høyrehånda kontrollerte høyre stikke på radioen. Flyet gikk fint rett ut og vinglet litt da jeg forsøkte å vinne høyde, kom på at jeg måtte punche throttelen og da skøyt det avgårde og fløy meget fint :) Jeg tok det litt forsiktig og det ble raskt klart at dette ikke er et fly å fly langt avgårde med før det bare er en sort liten prikk. Det gikk bra unna på fullt og kvein ganske så illskt :twisted: Jeg tok det ganske piano for å føle meg frem hvor grensene gikk hen og drog det ikke ut på turtall siden jeg ikke vet om vifta tåler turtallet (har vært noen rapporter om ekspoderene vifter ved bruk av heftig motor). Etter noen minutters flyging datt batteriluka av og jeg bestemte meg for å lande og finne den igjen. Flyet kom sakte og pent inn og var snillt som et lam, landingen var meget enkel og kontrollert, men jeg måtte gi max høyderor for å flare ved touch-down og dette resulterte i at høyderorene tok nedi marka og ble revet av. Dette er et kjent problem med store kontraror som ligger rett over bakken. Vel vel, litt lim og god som ny igjen. Jeg får satse på å komme inn med høyere nese neste gang og slippe opp høyderoret rett før det tar bakken så unngår jeg kanskje å legge igjen rorene på bakken igjen.
Det var iallefall en ny flyopplevelse og veldig artig. Jeg rundet det hele av med å fly maniac i nabolaget med Zagien og fant ut at når man pusher motoren til det dobbelte av hva den skal ha av Amp og watt så kan man ikke brenne av 4 stk batt.pakker på rad på full guffe, for da brenner motoren opp :oops: (jeg visste jo egentlig det da, men dette fikk meg til å huske det igjen) Jeg er nå tom for motorer som egner seg i Zagien etter å ha brennt opp 4 stk :lol:


Glemte å nevne at Hitec Optic 6 med 2.4 Ghz modul funket knall :D

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Jomfrutur med F-35 lightning
InnleggSkrevet: Tir Mar 10, 2009 9:27 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg, Håvard og Lugerity var innom Vector og fikk se flyet, det såg flott ut det ja, og virket som en spennende sak. Bra sprut i det iallefall :D

Fikk også en liten demo av den grønne laseren og kikkerten, og begge deler imponerte. Fikk sett litt på månen, og den var klar og fin. Det gikk an å se detaljer, og månemannen prøvde forøvrig å gjemme seg bak en sten, men jeg tok han med den grønne laseren til Vector :mrgreen:

Takker for den lille lipopakka, den skal nok passe glimrende til mitt lille nitrofly :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Jomfrutur med F-35 lightning
InnleggSkrevet: Tir Mar 10, 2009 10:23 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
Hehe skikkelig bra kommentar der gitt stressen.

_________________
Einar Lexau. 79 Modell


Messerschmitt Bf 109G - Cessna 400 EP elektro - AR Drone
1969 Chevrolet Camaro - Go'Kart - TA-05 MS Honda NSX - Mini M03
Traxxas Jato 3.3 - Savage X. 2 Stk. - Captain Curse
Supervee 27 - Ocean Queen Upgraderes - Sea Dagger


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 6 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 5 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC