Dato/klokkeslett: Søn Apr 28, 2024 7:27 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 9 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Kanon bra fly dag!
InnleggSkrevet: Ons Mar 25, 2009 1:25 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
Igår var BGH, Jonny og meg i Naustedalen og flaug. Eg hadde kun med meg ucd'en, av plassmangel i bilen. Sol hele dagen. Meget bra flyplass. Gleder meg til snøen går ifra den egentlige stripa, men det er ikke noe problem å lette og lande på vegen. Må bare passe på at det ikke kommer bil. Det var en del side trekk, så eg fekk trent meg på å bruke sideroret for landing. Måtte jo lande omtrent sidelengs noen ganger!!! Men faen så moro!! :D BGH filma litt, så det kan hende eg får lagt ut litt film. Idag skal eg endeleg få prøvd Caroselen med 120 motoren med en 14-10 prop, og en 15-8 prop. Tipper det kommer til å gå FORT!!!!! Eg skal gi tilbakemelding!!!

_________________
Ingen ting er umulig. Det umulige tar bare litt lenger tid!!!

Futaba 10C, Fun jet, Dago Red, Acromaster,Siren,Easyglider,U-CAN-DO 46,TRX Sumitt,Bandit VXL,Slash 1/16VXL,Raptor 50 Titan,T-rex 450 se v2,T-rex 500esp,T-rex 700n


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kanon bra fly dag!
InnleggSkrevet: Tor Mar 26, 2009 1:55 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 776
Bosted: Naustdal
Vel.. det gikk ikke så bra for min del denne dagen på Skaflestad. Crrc 26'n min var ikke helt samarbeidsvillig etter flere brukerfeil, bl.a luftlekkasjer i slangene.
Justerte på forgasser og herja på, fikk den for rik på en tur, landet og skulle få tak i flyet uten å stoppe motoren. Snubla og gikk på trynet i asfalten og på bakenden av flyet.
100 kg flesk nedpå et spedbygd fly gikk ikke så bra, men er reparerbart. Kom bort i throttelstikka mens jeg lå på rygg slik at flyet fortsatte rett inn i feltkassa med innebygd powerpanel, de fikk seg en karamell begge deler i tillegg til propellen.... For ei flause, men det var mine egne ting det gikk ut over heldigvis. :oops:

Jonny's barbera jean gikk som ei kule, og Tagbart..!! yes, dette har du taket på, du er snart en skikkelig "stickbanger". :P

Skal ta bilder av flyet og feltkassa i morgen.

Vedlegg:
P1010624.jpg
P1010624.jpg [ 110.82 KiB | Vist 3992 ganger ]
Vedlegg:
P1010636.jpg
P1010636.jpg [ 91.58 KiB | Vist 3991 ganger ]
Vedlegg:
P1010637.jpg
P1010637.jpg [ 120.58 KiB | Vist 3990 ganger ]
Vedlegg:
P1010638.jpg
P1010638.jpg [ 118.24 KiB | Vist 3990 ganger ]

_________________
Bjørn G.H.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kanon bra fly dag!
InnleggSkrevet: Tor Mar 26, 2009 2:09 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg vil gjerne være høflig og la være å le, men du gjør det ganske vanskelig med slike beskrivelser :mrgreen:
Har du bilde av flyet ditt med skaden?

Tagbart, har du fått flydd helikopteret ditt? Lurte litt på hvordan Redlinen funker.

Huff så jeg gleder meg til sommeren. Jeg kommer til å få et temmelig bra forbruk på drivstoff og batterier.... :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kanon bra fly dag!
InnleggSkrevet: Tor Mar 26, 2009 9:35 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Steike ta så misunnelig er blei :x ... sitter her fast på Heidunfeltet pgs kansellerte helikopter :x :x Håper å være klar i løpet av helga... Så dersom dere skal avgårde å fly så har eg lyst å være med :mrgreen: :mrgreen: Har ikke sånne fine prydmodeller, men kan jo ta med ei flukse :D

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kanon bra fly dag!
InnleggSkrevet: Tor Mar 26, 2009 5:08 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
Tagbart, har du fått flydd helikopteret ditt? Lurte litt på hvordan Redlinen funker.

Hei du! På søndag så gjekk Bjarte og eg over motoren, og alt virka tett. Så det eneste vi fekk gjort var å ta locktight på lav nåla. Han hadde lest en eller anna plass at det kunne komme luft inn der. Eg har styrt på så mye med ucd'en og Caroselen at eg har ikke fått tid til raptoren. Men nå har eg!!!! :D Du skal nok få tilbakemelding når den tid kommer!!! :wink:

_________________
Ingen ting er umulig. Det umulige tar bare litt lenger tid!!!

Futaba 10C, Fun jet, Dago Red, Acromaster,Siren,Easyglider,U-CAN-DO 46,TRX Sumitt,Bandit VXL,Slash 1/16VXL,Raptor 50 Titan,T-rex 450 se v2,T-rex 500esp,T-rex 700n


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kanon bra fly dag!
InnleggSkrevet: Fre Mar 27, 2009 1:59 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 776
Bosted: Naustdal
stressballen skrev:
Har du bilde av flyet ditt med skaden?

Har fått limt sammen flyet igjen, det var ikke så veldig store skader, har liksom blitt litt vant til å reparere fly, måtte bytte gir i en servo også, men lurer på hvordan jeg skal få reparert fieldboxen min.. :mrgreen: :roll:



yallaair skrev:
Steike ta så misunnelig er blei ... sitter her fast på Heidunfeltet pgs kansellerte helikopter Håper å være klar i løpet av helga... Så dersom dere skal avgårde å fly så har eg lyst å være med Har ikke sånne fine prydmodeller, men kan jo ta med ei flukse

Ja det hadde vært moro om du/dere tok en tur innover i helga, får håpe på godvær.
Det er stort sett herpede flukser jeg flyr med også,prydmodeller har jeg ikke. :lol:.... See Ya... :D



Vedlegg:
P1010678.jpg
P1010678.jpg [ 88.26 KiB | Vist 3901 ganger ]
Vedlegg:
P1010679.jpg
P1010679.jpg [ 78.12 KiB | Vist 3901 ganger ]
Vedlegg:
P1010684.jpg
P1010684.jpg [ 79.21 KiB | Vist 3901 ganger ]
Vedlegg:
P1010690.jpg
P1010690.jpg [ 94.21 KiB | Vist 3901 ganger ]
Vedlegg:
P1010689.jpg
P1010689.jpg [ 96.5 KiB | Vist 3901 ganger ]
Vedlegg:
P1010694.jpg
P1010694.jpg [ 82.48 KiB | Vist 3901 ganger ]

_________________
Bjørn G.H.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kanon bra fly dag!
InnleggSkrevet: Fre Mar 27, 2009 2:51 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Hehe, litt crazy skade på fieldboksen da :lol:

Når i helga tenker dere på forresten? Jeg skal i steindalen og fly på lørdag, og hvis det passer for familien så hadde det jo gått an å tatt en liten ekstratur til naustdal. Hvis jeg har noe helt igjen da... :D

Søndag er nok utelukket, da er det medlemsmøte før halltreffet, og halltreff etter medlemsmøtet :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kanon bra fly dag!
InnleggSkrevet: Fre Mar 27, 2009 1:59 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 776
Bosted: Naustdal
stressballen skrev:
Når i helga tenker dere på forresten?


Det må nok bli lørdag da, siden det er halltreff søndag.

_________________
Bjørn G.H.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kanon bra fly dag!
InnleggSkrevet: Fre Mar 27, 2009 10:25 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 776
Bosted: Naustdal
Vi blir der inne fra kl. 1230 og utover dagen i morgen så det er bare ta med niste, flukser, heli og ta turen innover. 8) 8)
Trykk in triptelleren når dere tar av oppover dalen ved tunellen, følg skiltinga mot Nes. det er ca. 14,5 km opp dit.

_________________
Bjørn G.H.


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 9 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC