vector 250 skrev:
Full hyling og full positiv på stikka skal den fint tåle, bare å se på de heftigste videoene på Ytube med 3-D flyging, det er ikke et utbredt problem at råden stikker hull i blokka akkurat. Har den vært altfor varm på et tidspunkt kan mye rart skje, lite smøring som kan ha skadet råden og overopphetet og svekket den, og BANG! Nei, det er nok ikke så lett å reklamere på den når toppen har skiftet farge pga varme, he he
Jeg trodde først at motoren var helt ny og på sin andre tank.
Hehe, jeg får sende den inn uten toppen
Litt sprøtt egentlig. Toppen var rød-eloksert (eller hva det heter), og skiftet farge til brun hele området rundt pluggen
Er nok ikke så godt å si hva som har skjedd. Første gang motoren havarerte, så skjedde det på andre eller tredje tanken, jeg husker ikke helt. Fin temperatur på de første tankene, men motoren forandret lydkarakteristikk i lufta. Jeg landet, og motoren stoppet selv omtrent samtidig som jeg nådde bakken. Jeg kunne se på en meters avstand at det ulmet varme fra motoren, så jeg stakk ikke borti fingrene for å kjenne etter
Neste gang jeg testet helikopteret igjen (på nesjane), så fungerte det litt til, men stoppet igjen. Da var en liten bit av stempelet borte, og det kunne se ut som at det hadde truffet en port. Da ble foring, stempel og stempelring byttet. Feilen var vel gjerne at jeg samtidig ikke byttet råden.
Jeg regner med at en uskadd råde klarer jobben og belastningen, men hvis den allerede er svekket, så er vel ikke slike belastninger verdens beste medisin akkurat
Tror ikke jeg har hatt mer enn 16 liter fuel på denne motoren. Blir kostbare minutter da, og den drikker ikke akkurat så lite heller