Dato/klokkeslett: Lør Mai 04, 2024 7:47 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 121 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Gps-målinger på Barbera Jean og Yak
InnleggSkrevet: Ons Jun 03, 2009 2:33 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 776
Bosted: Naustdal
stressballen skrev:
Jeg er også interessert i å vite hvor fort sakene går, men fremfor alt må det komme frem riktige opplysninger. Jeg tror også at GPS'n viste rett i dette tilfellet, men blir en noensinne helt sikker når det er så mye frem og tilbake?

Jeg er helt enig i det, jeg skjønner godt at de som bygger raske modeller, justrer,måler, regner, gjør alt for å få det så optimalt som mulig begynner å tvile på disse målingene som vi har gjort.
Her inne oss oss er det bare Jonny som har og har hatt slike fly. Dette med å måle med gps var ikke i mine tanker i det hele tatt, og jeg var skeptisk til det pga. vekt i for eks. barbera jean som ikke akkurat er noe stort fly, flikker gjør det også dersom farten blir for lav, men det gikk bra.

Vi får håpe det kommer frem litt mer konkret info etterhvert. :)

_________________
Bjørn G.H.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Gps-målinger på Barbera Jean og Yak
InnleggSkrevet: Tor Jun 04, 2009 8:13 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Ja, så gikk det prosjektet i dass. Etter å ha purret opp "tekniskhobby" etter noen dagers venting, fant de plutselig ut at de var utsolgt for det flyet. Det sa de selvsagt ikke noe om da jeg forskuddsbetalte med kort) :x Jammen fint med slike oppegående og serviceinnstillte butikker, men det ser iallefall ut til at jeg får igjen pengene mine :roll: Samtidig takker jeg for meg som kunde hos de, det ble med det ene forsøket. Jeg har jo bestillt inn en masse stæsj fra andre steder også som skulle brukes i akkurat det flyet, så det er jo drit irriterende. Nå har jeg saumfart ALLE nettshopper i Norge og det er et imponerende labert utvalg i speedfly, og kun ett eneste i denne sizen som jeg er ute etter og det krever pusher-propell som snevrer inn propellvalget til nesten null, man får ikke speed med en 9x6 :cry:

Får se hva utlandet kan bringe, for jeg er fast bestemt på å holde meg til en liten modell for å kunne bruke den illsinte 36 motoren med pipa som er på vei fra England. Større modeller gir bare mer luftmotstand.

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Gps-målinger på Barbera Jean og Yak
InnleggSkrevet: Tor Jun 04, 2009 9:52 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Jeg har sett litt på denne: Lav bolle-koefisient, spesielt om jeg fjerner understellet :mrgreen:
Bilde

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Gps-målinger på Barbera Jean og Yak
InnleggSkrevet: Tor Jun 04, 2009 11:13 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Den der er det lenge siden jeg forkastet :wink: Sikkert et ok fly for en 50 motor, men jeg skal ha et mindre med desto lavere luftmotstand. Ser ut som det ordner seg med litt hjelp fra United Kingdom 8)

Hvis jeg får inn det jeg har funnet nå (kommer litt an på frakten) så blir det helt rått!! meeeeeget spesiell liten sak :wink:

Dessuten er spesielle pylon propeller underveis fra USA 8)

Jeg skal erobre luften og ha herredømmet hva speed angår, muuuuaahhahahahahahahahhahaaaaa.................. :twisted: :twisted:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Gps-målinger på Barbera Jean og Yak
InnleggSkrevet: Fre Jun 05, 2009 1:53 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
Ja ja. Jonny har nok noe annet i garasjen som kommer garantert til å gå styggfort. En liten speedsak. Den er så slank at gpsen desverre ikke får plass, så vi får gå til innkjøp av laser!!

_________________
Ingen ting er umulig. Det umulige tar bare litt lenger tid!!!

Futaba 10C, Fun jet, Dago Red, Acromaster,Siren,Easyglider,U-CAN-DO 46,TRX Sumitt,Bandit VXL,Slash 1/16VXL,Raptor 50 Titan,T-rex 450 se v2,T-rex 500esp,T-rex 700n


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Gps-målinger på Barbera Jean og Yak
InnleggSkrevet: Fre Jun 05, 2009 1:54 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
vector 250 skrev:
Jeg skal erobre luften og ha herredømmet hva speed angår, muuuuaahhahahahahahahahhahaaaaa.................. :twisted: :twisted:


Denne digget jeg bare :lol:
Kanskje vi amatørene skal begynne å blande oss inn i fart-konkurransene. Det hadde vært tøft å vise veteranene hvor landet ligger :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Gps-målinger på Barbera Jean og Yak
InnleggSkrevet: Fre Jun 05, 2009 11:25 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
Kanskje vi amatørene skal begynne å blande oss inn i fart-konkurransene. Det hadde vært tøft å vise veteranene hvor landet ligger :mrgreen:[/quote]

Sant nok!!!

_________________
Ingen ting er umulig. Det umulige tar bare litt lenger tid!!!

Futaba 10C, Fun jet, Dago Red, Acromaster,Siren,Easyglider,U-CAN-DO 46,TRX Sumitt,Bandit VXL,Slash 1/16VXL,Raptor 50 Titan,T-rex 450 se v2,T-rex 500esp,T-rex 700n


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Gps-målinger på Barbera Jean og Yak
InnleggSkrevet: Fre Jun 05, 2009 5:14 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Veteraner? hvem? hvor?
Ikke jeg iallefall, da dette blir mitt første riktige speedprosjekt. Her er det mye upløyet mark for meg iallefall.

Denne er nå på vei fra england: http://www.sussex-model-centre.co.uk/sh ... p?id=19028

Har veldig lyst til å se hva den lille søte 36 motoren min egentlig er god for og nå får den tunedpipe også samt pylonpropeller så det burde bli bra turtall og fart i denne knøttlille saken


Edit: Jaggu meg ballet det ikke litt på seg når jeg først var igang og denne får også bli med på turen fra England til meg: http://www.sussex-model-centre.co.uk/shopexd.asp?id=684


Oppps, to av de raskeste flyene i rc-verdenen på en gang, hvor skal dette ende :twisted: :twisted: :lol:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Gps-målinger på Barbera Jean og Yak
InnleggSkrevet: Fre Jun 05, 2009 11:10 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 776
Bosted: Naustdal
vector 250 skrev:
Oppps, to av de raskeste flyene i rc-verdenen på en gang, hvor skal dette ende

ja.! du måtte bestille magnumen også.!! bare for å være på den sikre siden i tilfelle vi andre snusa litt innpå sussex models for å lete etter noe.? :cry:
Vel..vel, dette blir noen hotte greier, tror nok den magnumen trekker det lengste strået til slutt. Vi får vel se begge to i "æksjen" snart håper jeg. :D

_________________
Bjørn G.H.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Gps-målinger på Barbera Jean og Yak
InnleggSkrevet: Fre Jun 05, 2009 11:42 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Ja, da er iallefall de riktige flyene på plass.Da gjenstår det vel egentlig bare å knalle til med en grom motor. Jeg prøver å holde igjen på det, for jeg har veldig lyst til å se hva de jeg har fra før er gode for. Den trimmede 36`n og 52`n yter meget bra, men muligheten for de får litt pustevansker når turtallet helst skal opp i over 20 000 rpm kan jeg ikke se helt bort ifra. Hvis de ikke henger med oppover i avsindig turtall så ma det skaffes fetere maskineri. En MVVS Quickie 40 er en rimelig kandidat som finnes her til lands, men den henger ikke med de spesiallagde/hånbearbeidede fra USA

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Gps-målinger på Barbera Jean og Yak
InnleggSkrevet: Lør Jun 06, 2009 12:12 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 776
Bosted: Naustdal
West.50, hadde ikke den gjort susen da.?

_________________
Bjørn G.H.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Gps-målinger på Barbera Jean og Yak
InnleggSkrevet: Lør Jun 06, 2009 1:27 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Meget tøff den første modellen du linket til der Vector. Den har jeg veldig lyst til å se når den kommer :)

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Gps-målinger på Barbera Jean og Yak
InnleggSkrevet: Lør Jun 06, 2009 9:10 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
BGH skrev:
West.50, hadde ikke den gjort susen da.?



Næææh, den Westmotoren er en tunet Webra og for å være helt ærlig så tror jeg at min trimmede ASP 52 klarer omtrent samme ytelse. Nei, skal det førsr brukes kroner på ny speedmotor så må det bli en slik: http://www.jettengineering.com/engines/bseinfo.html

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Gps-målinger på Barbera Jean og Yak
InnleggSkrevet: Søn Jun 07, 2009 9:57 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
hmm, ser jeg må legge lista høyt fremover. For en gang skyld ser det ut som jeg må tenke for å slå vector :shock: Tipper han lett klarer 250 km/t på disse ekstremflyene. Jeg har bare ett ess i ermet, motor'n min er sterkere enn hans :mrgreen: Skal ha fortsatt slå meg må han kjøpe ny motor :lol:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Gps-målinger på Barbera Jean og Yak
InnleggSkrevet: Søn Jun 07, 2009 10:38 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Fikk du fugleinfluensa av pingvinene eller noe da du var på akvariet? :lol: Jeg er ikke så sikker på at din motor yter noe mer enn min på en 8x10 apc, vet du noe jeg ikke vet? Har din motor overgått 1.88 hk??? IKke det nei? Tenkte meg det ja :lol: :lol:


Muligens er også en Dubb Jett Q500 racingmotor på vei fra USA :wink:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 121 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 9 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC