Dato/klokkeslett: Lør Mai 04, 2024 6:12 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 7 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Katana 70 har vandret til de evige skyer
InnleggSkrevet: Søn Mai 31, 2009 9:20 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Jeg og Yalla var nedom marka i dag for litt morro på kveldingen. Det ble aller mest morro for han siden jeg allerede hadde en dag der alt gikk skeisen så jeg hadd forutsett at det kom til å gå lukt til h.lvete i dag :lol:

Siden dette flyet er rævva og ikke gir meg noe særlig glede så ble det en del griseflyging der jeg forsøkte å provosere frem flutter, samt full gass flyging lavt nede mellom trærne. Jeg var sikker på at et av trærne kom til å hekte tak i flyet før eller senere, men det gikk bra. Etter det foretok jeg en hovring ned i en trekrone og la flyet omtrent flatt nedpå greiner og barnåler oppi tretoppen og ga så full pinne og røsket det løs fra treet igjen og drog ut igjen av tretoppen, nok en gang overlevde flyet. Så dreiv jeg og hovret og tullet rett over meg selv og Yalla og DA skjedde det saker og ting. Det var litt vind som dreiet flyet litt hit og dit og siden det var loddrett over oss og ikke særlig høyt oppe så var det vanskelig å følge helt med på det. Plutselig så jeg at nesa pekte rett ned på oss og jeg var ikke sikker på om det var undersiden eller oversiden jeg så. Det ble litt visping med stikkene og av med motoren for jeg visste at dette gikk til dunders. Siste jeg husker er at flyet har kurs rett ned mot knollen min og jeg kaster meg ned og til sides. Samtidig kjenner jeg en god smell i ryggen og flyet dundrer ned mellom meg og Yalla og pulveriseres. det var antagelig ene vingetuppen jeg fikk i ryggen og heldigvis ikke propellen selv om det var lite motorkraft på akkurat da. Yalla har mye av dette på mobilfilm og jeg håper det kommer på forumet her med såpass kvalitet at det blir morro å se det.

Uansett så var det dritartig og deilig å bli kvitt det flyet samtidig som det ga Yalla et løft å endelig kunne godte seg over min ulykke :lol: :lol:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Katana 70 har vandret til de evige skyer
InnleggSkrevet: Søn Mai 31, 2009 11:58 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
selvfølgelig var dette en stoooor dag for meg!! Men jeg vil bare understreke at det ikke var bare din ulykke som bidrog, men faktisk at jeg brillierte med gjentatte "buken inn hover" så lenge at du ble grønn av beundring. Ikke rartat du tok å prylte flyet ditt i bakken (antakelig siktet du på meg, jeg har det på film :lol: ). Det var selvfølgelig ikke noe minus at luftbørsa mi er overlegen i forhold til din 8)

Får bar trøste deg med at jeg bør kjpe ny propell til påhenger'n :mrgreen:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Katana 70 har vandret til de evige skyer
InnleggSkrevet: Man Jun 01, 2009 12:10 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
hmmm.... og hvor er så video`n da :?:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Katana 70 har vandret til de evige skyer
InnleggSkrevet: Man Jun 01, 2009 12:11 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Hehe, skal si at dere opererer med en bra "safety zone".... :lol:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Katana 70 har vandret til de evige skyer
InnleggSkrevet: Man Jun 01, 2009 12:27 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
yallaair skrev:
Det var selvfølgelig ikke noe minus at luftbørsa mi er overlegen i forhold til din 8)


Det merkelige her er at børsa di satte dobbelt så tette 5 skuddsgrupper da jeg skjøt med den enn da du skjøt med den, hmmm........ merkelig :lol: :lol: :lol:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Katana 70 har vandret til de evige skyer
InnleggSkrevet: Man Jun 01, 2009 12:30 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
stressballen skrev:
Hehe, skal si at dere opererer med en bra "safety zone".... :lol:


Ja, jeg har jo faktisk laget meg en egen krasjhjelm som jeg hadde tenkt å bruke i hallen. Den er knall gul og har propell oppå toppen og det står "må ikke knuses" og greier på den :lol: Jeg ser så utrolig løk ut med den på, at den har ikke fått bli med ut i det offentlige enda :lol: :lol: men den hadde vært god å ha i dag :shock:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Katana 70 har vandret til de evige skyer
InnleggSkrevet: Man Jun 01, 2009 12:34 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
vector 250 skrev:
stressballen skrev:
Hehe, skal si at dere opererer med en bra "safety zone".... :lol:


Ja, jeg har jo faktisk laget meg en egen krasjhjelm som jeg hadde tenkt å bruke i hallen. Den er knall gul og har propell oppå toppen og det står "må ikke knuses" og greier på den :lol: Jeg ser så utrolig løk ut med den på, at den har ikke fått bli med ut i det offentlige enda :lol: :lol: men den hadde vært god å ha i dag :shock:


Den der må du bare vise frem... :lol:
Jeg var i steindalen og lekte meg med helikopter i flere timer, hadde også med en saharacaps og solkrem, og det tok jeg på når jeg skulle hjem igjen... :roll:
Resultatet er selvfølgelig svidde armer... :cry:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 7 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 7 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC