Dato/klokkeslett: Søn Mai 05, 2024 2:19 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 31 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Crossfire F3B/F
InnleggSkrevet: Tor Jun 25, 2009 10:17 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Sitat:
Er det noen som har tips om gode hang i området.. :?: :?:

Jeg har ikke snakket så høyt om dette tidligere, (redd for at vector blir syyykelig misunnelig), men jeg vet faktisk om et helt suuupert område. Det befinner seg i Rognaldsvågen, mermere bestemt på nordvest og sørvest-siden av Harefjellet (NO KIDDING!!!). Der har en nesten kontinuerlig laminær luft hele året. Enten blåser det fra sørvest eller så blåser det fra nordvest. På begge sider av fjellet har en et heng/stup på 200m og kan fly lang under der du står. Nærmeste nabo på nordvestsiden som lager turbulens er Grønland. På sørvestsiden er nermeste nabo Shetland.

Eneste bakdelen er at eneste tilkomst er via båt. Men transport-middel har jeg jo allerede kjøpt :mrgreen: Desverre er det ingen bilvei opp på fjellet, så en må bruke labbene :!: Men skal en være ekstrem, så må en oppsøke ekstreme plasser!!!! Det er ikke uvanlig at det blåser 40-50 knop på en fin dag oppe på det fjellet. Fine landingsforhold er det også.

Jeg skal nok ha noe nytt på vei om ikke så lang tid. Jeg skal nok fly fortere enn vector. Med motor'n avslått 8)

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Crossfire F3B/F
InnleggSkrevet: Tor Jun 25, 2009 10:21 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
vector 250 skrev:
stressballen skrev:
Hvis det er riktig avlesning på apparatet de bruker, og det de skriver stemmer ellers, så viser vel den nærmere 600 km/t?
:


Hvor har dere den informasjonen fra??


En av videoene som ligger i denne tråden viser at de tar flyet med speedgun? Mener at det var her jeg såg klippet, BGH la ut noen forskjellige linker. Jeg skal ikke krangle på noe når det er snakk om slike hastigheter, men jeg tar heller ikke alt som skrives på rcuniverse for god fisk. Om det er 70 000 tråder med noen som velger å nekte, så er det nok mange av dem som sier det fordi at de ikke har fått det til selv, eller rett og slett ikke tror at det er mulig. Jeg velger absolutt å tro at folk som flyr slike doninger i syke hastigheter også kan en ting eller to, ikke at det nødvendigvis stemmer i dette tilfellet.

Jeg vil samtidig også si at jeg er åpen for at slike hastigheter med et fly som er formet som en pil er mulig. Top Fuel dragster har passert 500 km/t på rundt 4-5 sekund, og rakettbiler har passert 1000 km/t, så hvorfor ikke....??

Vindkraft er syke greier.... :shock:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Crossfire F3B/F
InnleggSkrevet: Tor Jun 25, 2009 10:26 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
BGH skrev:
http://www.youtube.com/watch?v=Vi0hrjqU15I
http://www.youtube.com/watch?v=WaQB16ZaNI4


På videoklipp nr 2 her så har de vel passert 600 km/t med god margin hvis målingene er rett.
Da er det nok en del på rcuniverse som må endre oppfatningen sin.

Det ser iallefall helt sykt ut... :shock:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Crossfire F3B/F
InnleggSkrevet: Tor Jun 25, 2009 10:29 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Joda, men så er det noe som heter offesiell rekord og da nytter det ikke å bare si på internett at man har flydd i 700 km/t. Bare å google på offesiell verdensrekord i F3B/F3D eller hva de kaller grenen og se om tallet er 600 km/t, jeg tror det ikke.

Og Yalla, at seilfly er raskes har jeg jo visst lenge, men mitt opplegg er å fly fort med nitrofuel og piston engine. Du kan saktens kjøpe den Bananen, men det teller ikke mot et motordrevet fly, det er to vidt forskjellige divisjoner :roll:

Du får heller ikke lov å stille opp i Corsa cup med en F1 bil selv om det hadde garantert deg seieren på lettest mulig måte :lol:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Crossfire F3B/F
InnleggSkrevet: Tor Jun 25, 2009 10:34 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Gott dammitt :lol: Jaggu meg ser det ut til at de har pushet hastigheten videre oppover. Jeg gir meg på denne, hadde virkelig ikke trodd at det var mulig med slike hastigheter, om det nå er ekte da og ikke noe fake tull for å skape seg litt publisitet.

Ja ja, det er ca dobbelt så fort som jeg håper å komme i nærheten av :lol:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Crossfire F3B/F
InnleggSkrevet: Tor Jun 25, 2009 10:42 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
vector 250 skrev:
Joda, men så er det noe som heter offesiell rekord og da nytter det ikke å bare si på internett at man har flydd i 700 km/t. Bare å google på offesiell verdensrekord i F3B/F3D eller hva de kaller grenen og se om tallet er 600 km/t, jeg tror det ikke


Uoffisielt eller offisielt, hvis målingene er rette, så flyr jo faktisk det ene flyet i 630 km/t da?
Eller mener du at videoklippene er juks?

Tror de brukte 2 speedguns, der et takler over 400mph og et takler over 500mph. Istedenfor å si at "jeg tror det ikke", så er det kanskje mer passende å si "er det mulig?" :mrgreen:

Som sagt, jeg er heller ikke overbevist, men slik er det alltid når det er noe jeg ikke skjønner er mulig :lol:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Crossfire F3B/F
InnleggSkrevet: Tor Jun 25, 2009 10:47 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
vector 250 skrev:
Ja ja, det er ca dobbelt så fort som jeg håper å komme i nærheten av :lol:


Du kan trøste deg med at du er kongen på haugen når det gjelder hastighet i motoriserte fly (i florø)
:wink:

.......foreløpig..... :twisted:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Crossfire F3B/F
InnleggSkrevet: Fre Jun 26, 2009 12:23 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 776
Bosted: Naustdal
yallaair skrev:
men jeg vet faktisk om et helt suuupert område. Det befinner seg i Rognaldsvågen, mermere bestemt på nordvest og sørvest-siden av Harefjellet (NO KIDDING!!!). Der har en nesten kontinuerlig laminær luft hele året. Enten blåser det fra sørvest eller så blåser det fra nordvest. På begge sider av fjellet har en et heng/stup på 200m og kan fly lang under der du står. Nærmeste nabo på nordvestsiden som lager turbulens er Grønland. På sørvestsiden er nermeste nabo Shetland.

Fikk en "aha" der ja, jeg kan godt tenke meg at de beste plassene for seilfly er ute ved havet. Slik du beskriver så er det jo hangflyging på ene siden og DS på andre.
Tror du er meget heldig der ja.
Hadde håpet å finne noe bra som var noe nærmere. Skal tro om det kunne være noen egnede sted mellom Vevring-Stavang-Florø.?
Var en tur utover fjorden fra naustdal og utover mot redalen, helle og russenes, men en ting jeg ikke har lagt merke til før er at det er kraftlinjer nærsagt over alt.
vector 250 skrev:
Og Yalla, at seilfly er raskes har jeg jo visst lenge, men mitt opplegg er å fly fort med nitrofuel og piston engine. Du kan saktens kjøpe den Bananen, men det teller ikke mot et motordrevet fly, det er to vidt forskjellige divisjoner

Å sammenligne seil og motorfly blir helt feil ja, helt klart to forskjellige divisjoner.
stressballen skrev:
Det ser iallefall helt sykt ut...

Ja det går virkelig unna, jeg tror disse DS flya de bruker her er spesialbygde med en del massiv karbonfiber i vingene og ikke vanlige vingebjelker, men jeg er ikke sikker.
Hvis en leser litt på kommentarene under videoklippene, så blir det nevnt et estimat på mellom 30 og 50g, da skal det jaggu noe til. Vingene på et fly på fire kg ved 30g må tåle 120kg inne ved kroppen.
vector 250 skrev:
Du kan saktens kjøpe den Bananen

Den bananen er nok hot som f..., elektro,hang,ds, et og samme fly til en fornuftig pris. Yallaair.! ikke lur på den, kjøp den. :wink:
For de som lurer så er det nok denne, det er vel ikke så hemmelig. :)
http://www.youtube.com/watch?v=jJHljOFva0k (skru opp lyden)
http://www.youtube.com/watch?v=EBq8LiQ0 ... re=related

_________________
Bjørn G.H.


Sist endret av BGH den Fre Jun 26, 2009 12:29 am, endret 2 ganger.

Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Crossfire F3B/F
InnleggSkrevet: Fre Jun 26, 2009 12:25 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 776
Bosted: Naustdal
stressballen skrev:
.......foreløpig..... :twisted:

He..he, fin instilling... 8)

_________________
Bjørn G.H.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Crossfire F3B/F
InnleggSkrevet: Fre Jun 26, 2009 12:37 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
Banana har eg nok lurt på selv!! Så kanskje kanskje!!!

_________________
Ingen ting er umulig. Det umulige tar bare litt lenger tid!!!

Futaba 10C, Fun jet, Dago Red, Acromaster,Siren,Easyglider,U-CAN-DO 46,TRX Sumitt,Bandit VXL,Slash 1/16VXL,Raptor 50 Titan,T-rex 450 se v2,T-rex 500esp,T-rex 700n


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Crossfire F3B/F
InnleggSkrevet: Fre Jun 26, 2009 12:45 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg syntes denne var litt bra, spesielt når de kjører hjem igjen.... :mrgreen:

http://www.youtube.com/watch?v=gK8QzOfq ... re=related

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Sist endret av stressballen den Fre Jun 26, 2009 6:12 pm, endret 1 gang

Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Crossfire F3B/F
InnleggSkrevet: Fre Jun 26, 2009 11:32 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
stressballen skrev:
Jeg syntes denne var litt bra, spesielt når de kjører hjem igjen.... :mrgreen:



Ehh, har du glemt å legge ved en link, eller er det eg som ikke er helt våken enda?

_________________
Ingen ting er umulig. Det umulige tar bare litt lenger tid!!!

Futaba 10C, Fun jet, Dago Red, Acromaster,Siren,Easyglider,U-CAN-DO 46,TRX Sumitt,Bandit VXL,Slash 1/16VXL,Raptor 50 Titan,T-rex 450 se v2,T-rex 500esp,T-rex 700n


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Crossfire F3B/F
InnleggSkrevet: Fre Jun 26, 2009 6:13 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Hehe, var nok jeg som ikke var våken... :oops:

Fiksa nå :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Crossfire F3B/F
InnleggSkrevet: Lør Jun 27, 2009 12:58 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 776
Bosted: Naustdal
stressballen skrev:
Jeg syntes denne var litt bra, spesielt når de kjører hjem igjen....

http://www.youtube.com/watch?v=gK8QzOfq ... re=related

Huff..en dyr vingeknekk det der, men det så ikke ut som de tok det så tungt, antageligvis et velbrukt fly som endte sine dager.

_________________
Bjørn G.H.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Crossfire F3B/F
InnleggSkrevet: Søn Jun 28, 2009 7:37 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Sitat:
Du får heller ikke lov å stille opp i Corsa cup med en F1 bil selv om det hadde garantert deg seieren på lettest mulig måte :lol:

Jeg har levd godt ganske lenge på denne. Det impliserer at det er "corsa cup" du stiller i med dei "blodtrimma" motorene dine 8) 8) 8) 8) :lol: :lol: :lol: :P :P :P :P :P :P :mrgreen: Det jeg har ligner nok mer F1 bil ja.......

Muuuuuhhahahhahhhhahahhhhaaaaa hikst..... jeg dør...... :lol:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 31 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 5 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC