Dato/klokkeslett: Lør Mai 04, 2024 5:07 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 8 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Hotliner kræsj raport!!! hehe
InnleggSkrevet: Man Jun 29, 2009 1:55 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
:oops: Det er ikke så veldig mye å raportere om. Eg klarte å gjere den største feilen av dei alle! Etter å stått utafor hallen i 2 timer i solsteiken så valgte eg å ta opp Sirenen. Det var flere som ville se, så presset i huet var nok til stede. Eg kasta det opp, men da eg skulle svinge, så skjedde det ikke en drit. Eg tok noen looper, og endte i murveggen på hallen. Da eg skulle sjekke ka som var galt, merka eg fort at eg ikke hadde balanseror. Eg hadde faen meg glemt å koble dei til!!! :oops: :oops: :oops: Så uten side og balanseror, så er det ikke så veldig lett å få styring. Kroppen delte seg på midten, fronten fekk seg en karamell, og vingen hadde fått indre blødninger. Eg bestillte meg ett nytt med en gang eg kom heim. Dette er noe av det råaste flyet eg har prøvd på min korte rc kariere, så det var ingen tvil om at ett nytt skulle bestillast.
Eg håper eg har fått meg en lærepenge for livet. Eg er bare nøtt å få inn en rutine på å sjekke ror for kvar avgang, noe eg vanlegvis gjer.
Alt i alt, så var eg VELDIG heldig. Det kunne gått langt værre. Eg kunne trefft ka som helst. Pluss som vector 250 sa: Tenk um du hadde stått på toppen av ett fjell no. Da hadde du mista alt!
kanskje andre kan lære av dette også!!

Fy F for en følelse det var å stå der å ikke ha noe som helst styring!!!

_________________
Ingen ting er umulig. Det umulige tar bare litt lenger tid!!!

Futaba 10C, Fun jet, Dago Red, Acromaster,Siren,Easyglider,U-CAN-DO 46,TRX Sumitt,Bandit VXL,Slash 1/16VXL,Raptor 50 Titan,T-rex 450 se v2,T-rex 500esp,T-rex 700n


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Hotliner kræsj raport!!! hehe
InnleggSkrevet: Man Jun 29, 2009 5:24 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Sitat:
Fy F for en følelse det var å stå der å ikke ha noe som helst styring!!!

Been there done that! Det er litt av grunnen til at jeg hater å fly inne blant folk og dyre biler/hus++ Dersom jeg totalhavarerer et fly/heli og det er kun RC-utstyr som går tapt, så kaller jeg det et vellykket kræsj :mrgreen:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Hotliner kræsj raport!!! hehe
InnleggSkrevet: Man Jun 29, 2009 5:37 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Tagbart skrev:
Fy F for en følelse det var å stå der å ikke ha noe som helst styring!!!


Det er ikke noe særlig nei. Hverken på grunn av at ror ikke er koblet til, eller når en faktisk mister kontroll selv om alt virker (eksempelvis helikopter i merkelige posisjoner som en ikke behersker)

Det eneste du kunne gjort var vel å slå av gassen og samtidig holde fullt høyderor?

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Hotliner kræsj raport!!! hehe
InnleggSkrevet: Tir Jun 30, 2009 12:53 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
stressballen skrev:
Det eneste du kunne gjort var vel å slå av gassen og samtidig holde fullt høyderor?


Litt av problemet med den modellen er at når eg hiver det opp med full gass, så akselererer den så inni hampe ræva at den er langt vekk på ett blunk. Men det var faktisk det eg gjorde, stoppa motoren, og tok en del looper før det la seg sånn over at det svinga rett i veggen. Så eg hadde faktisk hode litt kald selvom det sikkert var overoppheta i solsteiken. Men en ting er sikkert, eg unner ingen å komme i den situasjonen. :shock:

_________________
Ingen ting er umulig. Det umulige tar bare litt lenger tid!!!

Futaba 10C, Fun jet, Dago Red, Acromaster,Siren,Easyglider,U-CAN-DO 46,TRX Sumitt,Bandit VXL,Slash 1/16VXL,Raptor 50 Titan,T-rex 450 se v2,T-rex 500esp,T-rex 700n


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Hotliner kræsj raport!!! hehe
InnleggSkrevet: Tir Jun 30, 2009 12:59 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Hmmm.....tror du må øve litt på siteringa....tror ikke jeg har sett at du har sitert skikkelig en eneste gang :mrgreen:
Er litt forvirrende å lese. Det virker som at du fjerner den første "quote'n" når du siterer?

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Hotliner kræsj raport!!! hehe
InnleggSkrevet: Tir Jun 30, 2009 2:33 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
stressballen skrev:
Hmmm.....tror du må øve litt på siteringa....tror ikke jeg har sett at du har sitert skikkelig en eneste gang :mrgreen:
Er litt forvirrende å lese. Det virker som at du fjerner den første "quote'n" når du siterer?


Vart det bedre no!!! hehe

_________________
Ingen ting er umulig. Det umulige tar bare litt lenger tid!!!

Futaba 10C, Fun jet, Dago Red, Acromaster,Siren,Easyglider,U-CAN-DO 46,TRX Sumitt,Bandit VXL,Slash 1/16VXL,Raptor 50 Titan,T-rex 450 se v2,T-rex 500esp,T-rex 700n


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Hotliner kræsj raport!!! hehe
InnleggSkrevet: Tir Jun 30, 2009 8:17 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Tagbart skrev:
stressballen skrev:
Hmmm.....tror du må øve litt på siteringa....tror ikke jeg har sett at du har sitert skikkelig en eneste gang :mrgreen:
Er litt forvirrende å lese. Det virker som at du fjerner den første "quote'n" når du siterer?


Vart det bedre no!!! hehe


Nydelig :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Hotliner kræsj raport!!! hehe
InnleggSkrevet: Tir Jun 30, 2009 10:07 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 776
Bosted: Naustdal
Tagbart skrev:
eg unner ingen å komme i den situasjonen.

Det ser nok ut som du må gå den harde veien du også.. :oops:
Dette kvalifiserer muligens til medlemskap i balanseror klubben, selv om du ikke kobla de feil vei.
Irriterende å snuble seg frem i en sånn felle, men som sagt tidliigere i tråden, du er ikke alene.
Godt det bare var materielle skader på eget fly.

_________________
Bjørn G.H.


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 8 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 8 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC