Dato/klokkeslett: Lør Mai 04, 2024 12:04 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: RCS MX2
InnleggSkrevet: Ons Jul 01, 2009 12:06 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Etter en veldig hyggelig flytur på sist halltreff, så måtte høyderoret gi tapt i et lite stup. Jeg både hørte, kjente og såg skaden, men selv om det skjedde var flyet fortsatt kjempeflott å fly. Jeg buklandet og pakket flyet sammen for dagen, det var så varmt at jeg rett og slett måtte bort fra sola :mrgreen:

Nå har jeg fått sett litt nøyere på skaden, og som jeg antok, så har alt dette begynt i bagasjerommet på en viss opel omega. Jeg hadde flyet liggende der ved en tidligere anledning, og ved siden av flyet sto en powerplant med et 12v batteri innvendig. Under kjøreturen tippa hele greia over høyderoret, og hele hengslinga revnet. det var også en enkel hengsel utenom, og det er altså den som har holdt hele greia så langt. Det eneste jeg gjorde var å lime litt på hengselen. Men det er også en karbonavstiver på undersiden av høyderoret, og jeg la først merke til nå at denne var løs. Jeg er overbevist om at det også skjedde i bagasjerommet. Uten den festet skikkelig så forsvinner mye av styrken i høyderoret. Nå er denne også limt, og jeg gleder meg til ny test.

MX2 er et fantastisk flott fly, med gode glideegenskaper og godt med power. Det er forutsigbart, men som vanlig skal en være forsiktig i sving ved veldig lav fart. Dette har blitt en personlig favoritt som jeg koser meg med hver gang jeg flyr det :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 12 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC