Dato/klokkeslett: Lør Mai 04, 2024 8:25 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 3 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Easyglider på 300meter høgt heng!!!
InnleggSkrevet: Søn Jul 05, 2009 12:38 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
Igår var eg på kletten i Naustdal og flaug easyglider. Sprø opplevelse. Derfra så ser en rett ned til Naustdal. Eg har lagt ei gjengestang inni karbon vingerøret. Merka at det var mye mer stabilt no. Det er ei stund sia eg har vert på kletten, så eg trudde den bøen som er der oppe var litt nærmare stupet. Men den var faktisk ganske langt derfra. Så for å lande, så må en få flyet veldig høgt opp i lufta, for så å gå bakover på en smal sti mellom furutrær og kratt. Skal love det var en spennande opplevelse. Måtte skunde meg fra åpning til åpning. Det var ett par ganger eg lurte litt på kor flyet var, men såg det fort igjen. Dette er nok ikke en plass for flyging med dyre modeller, da det er fort at det kan gå galt. Men morro var det.

Bjørn: Eg kom på at eg skulle ringe deg da eg var på stupet, så eg valgte å ikke gi beskjed, da det ikke var så lenge eg skulle vere der. Eg hadde med meg en stk bror, og en stk far.

Det er sikkert mye sjekkare der oppe når løvet har falt av trærne.

For dei som ikke vet kor dette er, så ligger det rett etter en har runda naustdalsneset fra Førde, og rett opp!!! Fra Florø så er det berre å se omtrent rett opp når en er på brua i Naustdal!!!

_________________
Ingen ting er umulig. Det umulige tar bare litt lenger tid!!!

Futaba 10C, Fun jet, Dago Red, Acromaster,Siren,Easyglider,U-CAN-DO 46,TRX Sumitt,Bandit VXL,Slash 1/16VXL,Raptor 50 Titan,T-rex 450 se v2,T-rex 500esp,T-rex 700n


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Easyglider på 300meter høgt heng!!!
InnleggSkrevet: Tor Jul 09, 2009 12:24 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Dette er sikkert en artig plass å fly på. Men hvordan er vinden der oppe? Blir det mye turbulens? Det er jo fjelll på alle kanter, så lufta blir jo ikke laminær....

Flyet mitt er kommet i butikken, så jeg skal hente det om en uke. Når det er ferdig kan vi fly litt sammen :mrgreen:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Easyglider på 300meter høgt heng!!!
InnleggSkrevet: Fre Jul 10, 2009 11:58 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
yallaair skrev:
Dette er sikkert en artig plass å fly på. Men hvordan er vinden der oppe? Blir det mye turbulens? Det er jo fjelll på alle kanter, så lufta blir jo ikke laminær....

Flyet mitt er kommet i butikken, så jeg skal hente det om en uke. Når det er ferdig kan vi fly litt sammen :mrgreen:


Vinden kommer rett inn fjorden, så den er faktisk gansle laminær. Men dette er som sagt ikke en plass for dyre modeller, fordi det ikke fins plass å lande utenom å ta det høgt opp, og springe gjennom skog for så å kikke opp og se kor flyet er! Men det må nå vere en plass i florø. På toppen av brandsøyåsen eller ka dere kaller det! Eg har funne ut at det må litt trim til for å få brukt desse hotlinerene. Men vi kan vere glad vi har motor, så vi kan fly fra flate plasser også. Men seff er det ikke så gøy som å fly ifra ett heng!!!

Den nye sirenen har vert i lufta en gang, og funker som en drøm, en god en! Eg huska på å sette i balanserora denne gangen, og sto sikkert i ett min å sjekka rora før eg kasta det. Hadde for første gang litt skjele bein når eg kasta det. Det forrige kastet hadde tydlegvis satt sine spor!!!

_________________
Ingen ting er umulig. Det umulige tar bare litt lenger tid!!!

Futaba 10C, Fun jet, Dago Red, Acromaster,Siren,Easyglider,U-CAN-DO 46,TRX Sumitt,Bandit VXL,Slash 1/16VXL,Raptor 50 Titan,T-rex 450 se v2,T-rex 500esp,T-rex 700n


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 3 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 10 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC