Dato/klokkeslett: Søn Mai 05, 2024 12:24 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 7 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Fin dag på marka i dag
InnleggSkrevet: Søn Aug 09, 2009 5:10 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
I dag hadde vi en fin liten sammenkomst på marka. Jeg, Stressballen, Jon Eielsen, Yallaair og team Bredesen. Jeg fløy Zagi som vanlig og 3-D flyet ville ikke være med på leken i dag pga motortrøbbel. Jon var litt uheldig med sin T-Rex 500 og gikk i bakken uten at vi vet helt hvorfor, muligens teknisk svikt. Han fikk flydd en del likevel med det andre og større helikopteret. Stressen fløy ganske heftig og jeg er imponert over progresjonen han har på både heli og fly. Yallaair fløy en del med sin Katana 40. Bredesen kom litt senere med ny Velocity vinge med åndssvak power :shock: Den fløy fint, men ved første full power forsøk eksploderte den i lufta :shock: :shock: Vi fant igjen stort sett alle delene og jeg er sikker på at den kommer tilbake med mer carbonforsterkninger. Det blir iallefall vanvittig spennende å se hva den er god for når den bare henger sammen.

Alt i alt en fin dag 8)

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Sist endret av vector 250 den Søn Aug 09, 2009 9:57 pm, endret 1 gang

Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Fin dag på marka i dag
InnleggSkrevet: Søn Aug 09, 2009 7:35 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Ja, dette har vært en knall dag hos meg også. Begynte på marka med de andre gutta, og der fikk jeg flydd et par pakker på T-rex 500, en pakke på T-rex 600 og en pakke på RCS MX2. Kunne dessverre ikke bli mer enn en times tid siden jeg skulle på bursdagsfeiring i steindalen. På marka var det ganske mye som foregikk i lufta på en gang, ble egentlig vanskelig å følge med på alt. Jeg satt meg godt tilbake og prøvde å studere litt hva som foregikk, og da var Jon, Vector og Yalla i lufta samtidig. Zagi'n går noe inni granskauen, og slik som Vector har den nå gir inntrykk av å være en flott kombo av hastighet og stabilitet. Jeg bare MÅ ha meg noe som går så fort etterhvert, det er rett og slett helt rått.

Fikk også sett litt på Katana'n til Yalla, og det er artig å se hvordan denne greia vrir seg rundt sine egne akser hele tiden. Utrolig mye tøff flyvning, det er sikkert. Jeg har et slikt fly stående selv, og må snart kaste meg på denne 3D-bølga med fly. Jeg har stort sett konsentrert meg om å fly mer eller mindre "sport" når jeg flyr ute, og heller 3D med inneflyene, men det blir nok endringer på det etterhvert. Jon flyr meget pent med sine helikopter, og det er utrolig kjekt å se at noen tør å ta steget fra kontraroterende helikopter. Jon har fått seg noen flotte helikopter, og er tydeligvis begeistret for denne hobbyen. Kjipt med T-rex 500 da, men det hadde vært greit å fått en historie på hva som skjedde.

Jeg skal legge ut en liten rapport med noen bilder fra steindalen, det gikk veldig bra der inne også.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Fin dag på marka i dag
InnleggSkrevet: Søn Aug 09, 2009 8:47 pm 
Bygger selv!
Bygger selv!
Brukerens avatar
Innlegg: 30
" the terminator is back in business"
Ja, dagen begynte fint med masse fin flyging av alle. Men på den siste batteripakka mi til Trex 500´n gikk det galt. Hadde bra fart inn i en høyresving og rotordiscen var vel mer eller mindre loddrett og plutselig roller heliet ukontrollert videre midt i svingen. Det gikk så det måtte gå, rett i myra!!! :? Det ble skade på halebom med torque tube, 2 servoer som må byttes drev på , nye blader, nytt hoveddrev + sikkert en del andre småting. Er ikkje begynnt på demonteringa enda. Har ansatt en "mekanikerlærling" i bedriften som må få litt opplæring!! :wink: :wink:

Her kommer noen bilder fra dagen:


Vedlegg:
IMG_1982 (800 x 600).jpg
IMG_1982 (800 x 600).jpg [ 197.87 KiB | Vist 3839 ganger ]
IMG_1981 (800 x 600).jpg
IMG_1981 (800 x 600).jpg [ 190.33 KiB | Vist 3839 ganger ]
IMG_1980 (900 x 1200).jpg
IMG_1980 (900 x 1200).jpg [ 155.93 KiB | Vist 3839 ganger ]

_________________
John Eielsen
"the terminator"

Trex 250
Trex450S
Trex 450SE V2
Trex 500
Trex 600E
Trex 700


Sist endret av John E den Søn Aug 09, 2009 10:03 pm, endret 1 gang
Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Fin dag på marka i dag
InnleggSkrevet: Søn Aug 09, 2009 10:01 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Eielsen ja, hmmmm...... jeg bommet jo selvsagt på etternavnet igjen i mitt første innlegg :oops: Av en eller annen grunn blir det alltid Ellingsen, men fra nå av skal jeg forsøke å lagre det skikkelig på harddisken.

Jeg har rettet opp feilen i første innlegget :oops: :oops:

Forresten, husk å si ifra før du tar bilde så jeg rekker å holde inn magen :lol:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Fin dag på marka i dag
InnleggSkrevet: Man Aug 10, 2009 1:38 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
hmmm.....skal jaggu si at det ble vinkel på halebommen til T-rex 500. Steike ta... :shock:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Fin dag på marka i dag
InnleggSkrevet: Man Aug 10, 2009 3:53 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
(Quote Bredesen kom litt senere med ny Velocity vinge med åndssvak power :shock: Den fløy fint, men ved første full power forsøk eksploderte den i lufta)

Kossen kan det ha seg at den eksploderte da?

_________________
Einar Lexau. 79 Modell


Messerschmitt Bf 109G - Cessna 400 EP elektro - AR Drone
1969 Chevrolet Camaro - Go'Kart - TA-05 MS Honda NSX - Mini M03
Traxxas Jato 3.3 - Savage X. 2 Stk. - Captain Curse
Supervee 27 - Ocean Queen Upgraderes - Sea Dagger


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Fin dag på marka i dag
InnleggSkrevet: Man Aug 10, 2009 5:54 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
For høy fart og for høy vekt og noe måtte gi etter. Den ene vingen knakk rett av inne ved kroppen pluss at det regnet en del småbiter fra div plasser på flyet. Det må nok karbonrør gjennom hele greia, fra vinge til vinge for at den skal tåle påkjenningen. Den blir nok reparert og forsterket slik at den henger i hop neste gang :D

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 7 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 17 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC