Dato/klokkeslett: Tor Mai 02, 2024 11:14 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 61 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Cessna 400 EP
InnleggSkrevet: Ons Feb 17, 2010 8:45 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Hvis det bråker voldsomt fra flyet ditt, og du føler at det har sammenheng med hvor mye gass du gir, så vil jeg anta at akselen til motoren er skjev. Du bør iallefall finne ut av hva det er. Tror forøvrig at jeg har nye motorakslinger til dette flyet på jobb. Synes det er veldig kjekt at du har begynt å få til flyvninga, og gleder meg til å se utviklinga :D

Som du sier på slutten, så er det fantastisk deilig å fly. Vi er priviligerte som kan holde på med denne flotte hobbyen, så det utsagnet der støtter jeg fullt ut :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Cessna 400 EP
InnleggSkrevet: Ons Feb 17, 2010 10:05 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
ja tror motorakslingen heile tida har vært litt slarken men så ligger jo 2 stenger å klasker inntil isoporen så da bråker jo dette også ein del.

_________________
Einar Lexau. 79 Modell


Messerschmitt Bf 109G - Cessna 400 EP elektro - AR Drone
1969 Chevrolet Camaro - Go'Kart - TA-05 MS Honda NSX - Mini M03
Traxxas Jato 3.3 - Savage X. 2 Stk. - Captain Curse
Supervee 27 - Ocean Queen Upgraderes - Sea Dagger


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Cessna 400 EP
InnleggSkrevet: Tor Feb 18, 2010 4:49 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
Tok meg ein tur iut å fly i dag også. var litt turbulent ute men det var ikke derfor eg kresja i eit tre. men fordi eg feilberegna høyda mi totalt så propellen harva opp toppen av eit tre før propellen vart ødelagt når flyet landa i den halv myke skara.

eg sto vel ca 15m fra der flyet lå og mens eg nærma meg kresjstedet såg eg masse vis av kvister lå ut over snøen. Angrer sykt på at eg ikke har funnet laderen til kameraet mitt. ellers hadde dere fått masse bilder her nå hehe.

_________________
Einar Lexau. 79 Modell


Messerschmitt Bf 109G - Cessna 400 EP elektro - AR Drone
1969 Chevrolet Camaro - Go'Kart - TA-05 MS Honda NSX - Mini M03
Traxxas Jato 3.3 - Savage X. 2 Stk. - Captain Curse
Supervee 27 - Ocean Queen Upgraderes - Sea Dagger


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Cessna 400 EP
InnleggSkrevet: Tor Feb 18, 2010 6:02 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
Har også fått skutt opp to raketter eine var Astra III og den andre var ein som heiter Seeker.

Sendte opp Astraen først med den nye typen rakett motor som eg kjøpte i florø sist eg var der c6-3. gikk noe så inni granskauen fort opp i lufta/himmelen, men den gikk gansje skrått oppover fallskjermen løste seg heilt perfekt ut og vart tatt med vinden som er oppe i dei høgdene og dreiv langt inn i skogen. så den kommer eg sikkert aldri til å finne igjen.

Seekeren er slank å fin i motsetning til Astraen så den holdt seg på kursen sin rett oppover istedefor å gå skrått som den gjorde. eineste feilen her var at fallskjermen var dårlig pakka fra mi side så den kom alvorlig fort ned igjen.

_________________
Einar Lexau. 79 Modell


Messerschmitt Bf 109G - Cessna 400 EP elektro - AR Drone
1969 Chevrolet Camaro - Go'Kart - TA-05 MS Honda NSX - Mini M03
Traxxas Jato 3.3 - Savage X. 2 Stk. - Captain Curse
Supervee 27 - Ocean Queen Upgraderes - Sea Dagger


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Cessna 400 EP
InnleggSkrevet: Tor Feb 18, 2010 9:44 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Hehe, kanskje Astraen er gått i bane rundt jorda :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Cessna 400 EP
InnleggSkrevet: Søn Mar 21, 2010 10:19 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
Har gått i heile dag å venta på at vinden skulle stilne. nå i kveld rett etter at sola hadde gått ned stilna endelig vinden så eg fikk komme meg ut å fly.

Men skal sei det var turbulent oppe i høgda. så vart til at eg landa flyet litt skeivt og ødela landingsstellet. så eg røska det av og sendte opp flyet for hand istedefor. rett i turbulencen, hadde det oppe i lufta ei stund men fant fort ut at det var for stressende å holde på å fly når flyet hoppa så mye. så buklanda flyet og knapp av propellen. Glad eg kjøpte mange propeller i florø sist gang.

Fløy også litt med elektrafun, gikk bedre å fly med den, vet ikke korfor men kansje forid eg har sideror og ikke balanseror på den.

_________________
Einar Lexau. 79 Modell


Messerschmitt Bf 109G - Cessna 400 EP elektro - AR Drone
1969 Chevrolet Camaro - Go'Kart - TA-05 MS Honda NSX - Mini M03
Traxxas Jato 3.3 - Savage X. 2 Stk. - Captain Curse
Supervee 27 - Ocean Queen Upgraderes - Sea Dagger


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Cessna 400 EP
InnleggSkrevet: Tor Apr 01, 2010 9:27 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
Fant ut at siden det var så å si heilt vindstille ute i dag så var det for fint å sitte inne å spille så eg tok med meg cessnaen ein tur ut.

Tok fint av på gresset. steig fort opp i høgda. når eg var kommet ca 20 meter opp kansje så skrudde eg ned til halv fart og bare seig rundt der oppe. fikk også litt nærkontakt med ein svart liten fuggel. aner ikke kas sort det var men var ihvertfall ikke noe ørn hehe. så ikke ut som den tok seg nær av eit uidentifisert objekt oppe der i nærheta av seg selv. men eg fløy ihvertfall vekk i fra den for eg ville ikke være så nært den. Fikk flydd heile batteriet nærmest tomt. og hadde flott landing på slutten av batteriet. skikkelig flott flyvær og ingen uhell.

Og mens eg lada opp batteriet igjen, så dreiv eg å laga til eit ekstra bord på rommet mitt. så nå står rc tinga mine på og under bordet istedefor over alt på gulvet. fikk litt bedre plass å bevege meg på nå hehe.
litt synd at det vart mørkt før batteriet mitt var ferdig å lade. er fortsatt sugen på å fly. så det blir vel litt Real Flight simulator nå på slutten av kvelden.

_________________
Einar Lexau. 79 Modell


Messerschmitt Bf 109G - Cessna 400 EP elektro - AR Drone
1969 Chevrolet Camaro - Go'Kart - TA-05 MS Honda NSX - Mini M03
Traxxas Jato 3.3 - Savage X. 2 Stk. - Captain Curse
Supervee 27 - Ocean Queen Upgraderes - Sea Dagger


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Cessna 400 EP
InnleggSkrevet: Tor Apr 01, 2010 9:29 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Du burde jo bare skaffet deg noen flere batterier, så kan du fly mer sammenhengende når det er lyst. En annen ting er jo at du kanskje kan montere på navigasjonslys, det er jo enkelt og funksjonelt.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Cessna 400 EP
InnleggSkrevet: Tor Apr 01, 2010 9:31 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
Batterier har eg tenkt på ja. men lys. hmm tror ikke eg tar det på denne. blir nok på kommendes modeller.

_________________
Einar Lexau. 79 Modell


Messerschmitt Bf 109G - Cessna 400 EP elektro - AR Drone
1969 Chevrolet Camaro - Go'Kart - TA-05 MS Honda NSX - Mini M03
Traxxas Jato 3.3 - Savage X. 2 Stk. - Captain Curse
Supervee 27 - Ocean Queen Upgraderes - Sea Dagger


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Cessna 400 EP
InnleggSkrevet: Søn Apr 04, 2010 6:40 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
Var fint vær ute i dag så fant ut at eg skulle ut igjen i dag å fly. men neida det vart ikke noe av.

Med ein gang eg kobla i batteriet så kjente eg brent plast lukt, og deretter kom det røyk i fra batteri pluggen, kobla ut batteriet i ein fart. merka batteriet var ganske varmt så eg la det ifra meg i nærmeste blomsterbed.

skal ta med meg flyet til kåren neste uke så han får måle det og batteriet for eg har ikke slikt utstyr. og samtidig får eg se om eg ikke får kjøpt meg eit nytt fly å kose meg med.

_________________
Einar Lexau. 79 Modell


Messerschmitt Bf 109G - Cessna 400 EP elektro - AR Drone
1969 Chevrolet Camaro - Go'Kart - TA-05 MS Honda NSX - Mini M03
Traxxas Jato 3.3 - Savage X. 2 Stk. - Captain Curse
Supervee 27 - Ocean Queen Upgraderes - Sea Dagger


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Cessna 400 EP
InnleggSkrevet: Tir Apr 20, 2010 8:55 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
Tok med meg cessnaen ut på tur i dag. lenge siden eg har fått noe fly tid på dette flyet. må sei det klarte seg flott i dag var vindstille med litt vind i kasta høyt der oppe. fikk vel flydd eit batteri totalt, hadde 2 flotte landinger der eg landa på hjula og siste landinga brakk eg nesehjulet på. så får se om eg ikke får fiksa det på ein eller anna måte.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Cessna 400 EP
InnleggSkrevet: Tir Apr 20, 2010 11:07 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Stilig! Jeg må bare si at jeg er overrasket over at det er så lite skader ute å går med deg som er så fersk i flyvinga. Det er vel resultat av mye simulatortrening og at du begynte med enklere 3-kanals modeller først?
Motorfeste hadde jo stressen i butikken mener jeg, nesehjulet er jo festet i det. Vist ikke kan du jo bygge om til taildragger slik som de tipset meg om når jeg knakk nesehjulet.

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Cessna 400 EP
InnleggSkrevet: Ons Apr 21, 2010 12:32 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
ja kan hende det blir til at eg lager til som taildrager. men får sjå på det i mårra.

har knekt 4-5 propeller. men ikke fått særlig fly skade.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Cessna 400 EP
InnleggSkrevet: Ons Apr 28, 2010 8:26 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
Sånn da har eg gjort om cessnaen til taildragger. så får vi se om eg ikke klarer å lande bedre slik hehe.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Cessna 400 EP
InnleggSkrevet: Tor Mai 06, 2010 5:57 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
Da har eg tatt jumfru turen på den ombygde cessnaen.
Propellen tar ned i gresset når eg prøver å ta av
Og å lande med 2 hjul fremme var ikke mye vits på marka her for hjula borrer seg ned i den våte marka.

Så hjula vart skeive eit par ganger men eg retta dem ut igjen og kasta flyet til værs igjen.'

Har fått flydd eit og eit halvt batteri med den i dag så nå venter eg på at messer batteriet skal bli ferdig opplada så eg kan lade opp dei 2 batteriene til cessnaen.


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 61 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 12 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC