Dato/klokkeslett: Tor Mai 02, 2024 10:09 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 61 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Cessna 400 EP
InnleggSkrevet: Tor Mai 06, 2010 9:32 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Hvis du bygger om til taildragger, så må du flytte de bakre hjulene lenger frem for å unngå at propellen tar nedi. Hvis hjulene er plassert langt fremme og propellen fremdeles tar nedi, så må du bøye understellet litt eller montere litt større understell.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Cessna 400 EP
InnleggSkrevet: Tor Mai 06, 2010 9:59 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
skal ta av kåpene på hjula i mårra tror det er dem som gjer livet vanskelig i landingene. også skal eg bøye litt på stengene å se om eg får gjort flyet høyere.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Cessna 400 EP
InnleggSkrevet: Tor Mai 06, 2010 11:43 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Merkelig at propellen tar nedi, har ikke jeg hatt problemer med. Men jeg pleier ikke å bruke hjulene så mye verken til takeoff eller landing :mrgreen:

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Cessna 400 EP
InnleggSkrevet: Tor Mai 06, 2010 11:56 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
ka du bruker til landing da.

takeoff tar eg for hånd nå siden props tar nedi, men hadde vært kult å fått tatt av med det på skikkelig måte hehe.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Cessna 400 EP
InnleggSkrevet: Fre Mai 07, 2010 12:09 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Bruker vel for det meste propellen :mrgreen:
Hehe, neida, prøver jo å bruke hjula men det har vært litt dårlig underlag der jeg har landet så de har ikke vært så mye til hjelp. Tar av for "hand" jeg også :)

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Cessna 400 EP
InnleggSkrevet: Tor Mai 13, 2010 7:17 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
Da har eg hatt ein flytur med detta flyet i dag. første batteriet gikk det greit på. fløy fort hit og dit. loopa og rolla som ein vanlig mann burde gjere.
Fikk ei flott landing like før batteriet var tomt.

På andre batteripakke merka eg at flyet hellte mye til venstre så eg landa igjen og retta litt på batteripakken.
fikk flyet opp i lufta igjen men hjalp ikke stort med å flytte på batteriet, så eg bestemte meg for å lande igjen, svingte flyet inn for landing hadde som vanlig for stor fart, men denne gangen var det svingen som tok knekken landinga. Flyet kreslanda i eit tre som er ca 3,5m høyt.

Og eg til å klarte, men neida ikke søren om eg kom meg i nærheta. kom meg vel ein meter eller noe opp i treet. så eg klatra ned igjen og gikk opp til huset for å finne ein stige. men stigene har min far gjemt bort. og han er out of reach.

så eg vart litt oppgitt. men gav ikke opp, fant 2 stk aluminiums vaskekoster som eg teipa sammen, og det vart omtrent 2 meter. så gikk eg ned igjen til treet og begynte å poke i flyet. og eg poka og poka og ja du vet. til eg fikk flyet ned fra treet.

Sitter å ser over det nå. Har knekt sideroret, og fått ei skrape i undersida av vinga. ellers er flyet heilt fint.

beklager ingen bilder.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Cessna 400 EP
InnleggSkrevet: Tor Mai 13, 2010 8:55 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Litt rart at flyet skranta slik da, høres ut som at noe har endra seg. Sjekka du ror og slikt etter du oppdaget at de la seg til siden? Har du kanskje vært borti trimknapper eller noe?


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Cessna 400 EP
InnleggSkrevet: Tor Mai 13, 2010 8:58 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
sjekka alt ja. men virka som at det eine batteriet sklir over på sida fortere enn det andre. neste gang eg skal ut å fly skal eg legge noe i mellom så det ikke sklir iallefall.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Cessna 400 EP
InnleggSkrevet: Tor Mai 13, 2010 8:58 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Borrelås kanskje?


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Cessna 400 EP
InnleggSkrevet: Tor Mai 13, 2010 8:59 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
god ide. får gå å røve skapet a mor.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Cessna 400 EP
InnleggSkrevet: Tor Jun 03, 2010 6:49 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
Da har eg fått fiksa dette flyet. håper på flyvær i helga så eg får flydd med det igjen.

Justerte litt på servohorna i dag så nå har eg syke rorutslag på sideroret. styrta nesten da eg testa dem ut. så nå blir det ikke lenge til eg kresjer det i full speed så eg kan kjøpe meg eit 3d fly.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Cessna 400 EP
InnleggSkrevet: Lør Jul 10, 2010 9:22 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
Da har eg vært ute å flydd med dette flotte flyet igjen. i dag fikk eg plassert batteriet skikkelig i flyet.

Fløy litt i loops og dro stikka bak så eg kom opp i god altitude forså å styrte mot bakken og flate ut ein halv meter eller så fra bakken, for eit Rush. gikk inn for landing, og smelte av venstre laningshjul. jaja tenkte eg og kasta flyet i lufta igjen, fant ut faen ta da og landa lavt ein gang til så smalt heile landingstellet av hehe. Kasta flyet i lufta igjen. å du salte det, Du kommer ikke til å tro det. flyet har ikke flydd beinere enn det gjere nå. Bra å få vekk litt vekt.

Men fytterakkern til mygg som er ute nå på sommeren. tror eg må på butikken på mandag å kjøpe noe slags insekt repellent som eg kan ha på meg når eg flyr. noen som har noe tips?

Mvh Oppspist dude.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Cessna 400 EP
InnleggSkrevet: Lør Jul 10, 2010 9:25 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Fly når det er for mye vind for myggen, det meste annet funker ikke så bra, synes jeg iallefall :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Cessna 400 EP
InnleggSkrevet: Søn Jul 11, 2010 4:42 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
ja har tenkt på å fly ein dag det er mellom 5-10 ms med cessnaen og se om kossen den takler det. i dag var det heilt vindstille. men siden unga var overalt rundt meg så kunne eg bare fly med dei små flya på dagen. da var det ikke så mye mygg ute å gikk.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Cessna 400 EP
InnleggSkrevet: Søn Jul 11, 2010 11:44 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Jeg også synes faktisk at flyet gikk mye finere i luften den gangen jeg flydde uten landingsunderstell :) Ellers så blir alt over 5m/s ganske spennende med det flyet der :P Jeg vet ikke hvor mange ms jeg har flydd i, men tipper det var 5 i alle fall i følge værmeldingene. Da var det slik at flyet stod i ro i lufta omtrent uten gasspådrag. Var ganske nervøst å fly det også ettersom et lite stikkeutslag oppover kastet det vertikalt opp og rundt i en loop om eg ikkje vrengte høyderoret ned igjen.

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 61 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 6 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC