Dato/klokkeslett: Tor Mai 02, 2024 10:03 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 49 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Byron AT-6 Texan
InnleggSkrevet: Søn Nov 29, 2009 6:20 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Sitat:
innihåreheitastedi så sinsyk kul motor da.


Det syntest vector også, så etter å ha sett motor'n min, så måtte ha rett hjem å starte opp sin nye 2,5cc hehe

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Byron AT-6 Texan
InnleggSkrevet: Søn Nov 29, 2009 7:28 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 776
Bosted: Naustdal
Skulle visst ha gitt meg litt bedre tid siden jeg først var i florø i dag, skulle vert kjekt å sett flyet og motoren, men jeg var der litt for tidlig på dagen.
Kan godt tenke meg motoren gikk fint ja, og enda finere vil den gå når du har fått gjennon den noen liter bensin. Den trenger vel 20-30 liter før den er noenlunde innkjørt.

Vector har definitivt slanket seg mye ja, men interessen for propeller og motor er den samme ser jeg.. :D

_________________
Bjørn G.H.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Byron AT-6 Texan
InnleggSkrevet: Søn Nov 29, 2009 10:06 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
yallaair skrev:
Det syntest vector også, så etter å ha sett motor'n min, så måtte ha rett hjem å starte opp sin nye 2,5cc hehe



Yess, den er mindre, men den gruser deg på turtall, he he :lol: Hadde 19500 rpm på propellen med fri eksos og litt mods. Skal teste med 45% i morra :mrgreen:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Byron AT-6 Texan
InnleggSkrevet: Tir Des 01, 2009 6:36 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Har kjørt motor'n 2 timer nå. Begynner å få mer komp. Har kjørt med for liten propell, 24x13. Dette merkes nå når jeg skal starte den. Med lett propell vil den så mer og resultatet er en mørbanka finger :? Jeg må lage meg en solid boksehandske + montere på en større propell :mrgreen:

Ellers er det krefter i overflod. selv om flyet veier ca 13 kg, så danser det som et løv når jeg gir gass :lol: Og det bråker noe innmari :shock: Tipper naboene er på bristepunktet allerede :mrgreen:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Byron AT-6 Texan
InnleggSkrevet: Ons Des 02, 2009 12:16 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 776
Bosted: Naustdal
Har en 27x10 propell som passer utmerket til innkjøring av motoren din, i lufta også for den saks skyld men kanskje noe i letteste laget denne også (og veldig støyende) Den er borret for DA-100, vet ikke om den passer på DLE hub.
Skal du redusere støyen til et minimum så er jo en 25x12 treblader tingen, og canisters selvfølgelig. 8)

_________________
Bjørn G.H.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Byron AT-6 Texan
InnleggSkrevet: Ons Des 02, 2009 9:48 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Jeg må nok få meg canister potter. Den greia der buldrer og braker så mye at hele husveggen rister på full drønn :mrgreen: Det føres ut som om det er et fly på utsiden som ruser motor'n :shock:

Jeg har en 26x12 på gang, så jeg skal nok få kjørt inn motor'n neste gang jeg kommer hjem. Ellers virker motor'n svært lovende. En kan tydelig se på maskineringen og toleransene at dette blir bra. Lengt bedre enn 52cc min 8)

Ikke mye gjenstår før flyet er klart til testflyging. Tipper at alt er klart i januar :D

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Byron AT-6 Texan
InnleggSkrevet: Ons Des 02, 2009 9:29 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Jeg skal ta med to-tre bossekker og kost og brett og bli med på jomfruturen :lol:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Byron AT-6 Texan
InnleggSkrevet: Fre Jan 22, 2010 6:20 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Har kjørt motor'n i dag. Fekk 6200 RPM på 26x12. Dette er krefter i massevis på dette flyet. Holder også på å montere servoer i vingen, så dersom jeg er heldig får jeg prøvd flyyet i helga eller til uken :mrgreen:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Byron AT-6 Texan
InnleggSkrevet: Fre Jan 22, 2010 6:59 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
yallaair skrev:
Har kjørt motor'n i dag. Fekk 6200 RPM på 26x12. Dette er krefter i massevis på dette flyet. Holder også på å montere servoer i vingen, så dersom jeg er heldig får jeg prøvd flyyet i helga eller til uken :mrgreen:


Fantastisk :D
Satser på søndag da :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Byron AT-6 Texan
InnleggSkrevet: Fre Jan 22, 2010 10:53 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 776
Bosted: Naustdal
stressballen skrev:
Satser på søndag da

Enig, skulle så gjerne fått med meg maiden med dette flyet, har ikke anledning før søndag jeg heller. Dææven hvor tøft dette blir i lufta. :o

_________________
Bjørn G.H.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Byron AT-6 Texan
InnleggSkrevet: Fre Jan 22, 2010 11:03 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 421
Bosted: Daytona Beach/Førde
BGH skrev:
stressballen skrev:
Satser på søndag da

Enig, skulle så gjerne fått med meg maiden med dette flyet, har ikke anledning før søndag jeg heller. Dææven hvor tøft dette blir i lufta. :o


Visst eg kommer utover(noe eg tror eg gjør), skal eg nok stå rimelig klar med kamera :D
Men skulle absolutt hatt et skikkelig videokamera, så eg kunne fått laga litt skikkelige filmer, med god zoom og HD.

_________________
Morten Bilet-92
Interessert i RC? Besøk #radiostyrt @Efnet eller #rchobby @QuakeNet!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Byron AT-6 Texan
InnleggSkrevet: Fre Jan 22, 2010 11:19 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
hiTmanhiT skrev:
BGH skrev:
stressballen skrev:
Satser på søndag da

Enig, skulle så gjerne fått med meg maiden med dette flyet, har ikke anledning før søndag jeg heller. Dææven hvor tøft dette blir i lufta. :o


Visst eg kommer utover(noe eg tror eg gjør), skal eg nok stå rimelig klar med kamera :D
Men skulle absolutt hatt et skikkelig videokamera, så eg kunne fått laga litt skikkelige filmer, med god zoom og HD.


Send en pm til håvard, kanskje han kan ordne noe HD-greier? Kan jo hende han dukker opp også :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Byron AT-6 Texan
InnleggSkrevet: Fre Jan 22, 2010 11:56 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Det blir ikke så spektakulært, jeg skal bare få sammen vinger og ror, slik at flyet blir flygbart. Planen var å teste det FØR jeg legger arbeid ned i skala-detaljer. Jeg kommer til å fly den uten cowling og canopy, så det hele blir bare å rekne som en test-platform. Flaps kommer til å bi tapet på plass, servoer blir montert etterhvert.

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Byron AT-6 Texan
InnleggSkrevet: Lør Jan 23, 2010 12:28 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 776
Bosted: Naustdal
Film er jo et lite "plaster på såret" men er ikke det samme som å vere der det skjer. For meg er det spektakulært med en sånn fugl i lufta, med eller uten cowling eller flaps. Blir det flydd tidlig på dagen med dette flyet eller på ettermiddagen..?

_________________
Bjørn G.H.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Byron AT-6 Texan
InnleggSkrevet: Lør Jan 23, 2010 12:39 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Jeg vet ikke. Sånn den står nå er den ikke klar, har vel 3-4 timer mekk før jeg kan teste en spartansk utgave. Er jeg uheldig får jeg ikke tid til å gjøre alt :oops:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 49 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 6 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC