He..he, må nesten le litt av dette inlegget Yallaair, du kom inn på stripa vår og vi diskuterte div. motorer, b.l.a snakket du om at du ikke hadde lest noe særlig negativt om o.s 55ax.
Så er pinadø det første jeg ser når jeg logger meg inn på forumet her noen fete bilder av et ødelagt 55ax set up..
Lurer litt på når du fant disse bildene, var det rett etter du kom hjem, eller hadde du det klart før du kom innover, men turte ikke å si noe på grunn av en sprek velfungerende 55ax i aksjon der inne..
Jeg skal ikke legge meg ut på kvalitets forskjeller, jeg har ikke noe kunnskap om det, men er ikke i tvil om at en o.s er mer brukervennlig og lettere å ha med å gjøre for nybegynnere.
Det ble fyrt i gang en flett ny asp 52 i dag, med skruer som løsna både her og der. Nå var nå du der og fiksa det etterhvert som problemene oppsto så det gikk fint, men er ikke sikker på om alle hadde vert så fornøyd med at forgasseren løsna etter tre turer, at H nåla begynner å skru seg selv i lufta e.t.c. Tviler på dette hadde skjedd med en ny o.s.
Dette er ting som er lett å fikse for en som har erfaring, men ikke for en som ikke har det.
Nikkel bellegget i o.s motrorene er nok ikke bra nok nei og det er rart at de ikke kommer med noe bedre siden det blir påvist i forumene rundt omkring.
Jeg har skifta set up i min 55ax en gang før, om det var min egen feil vet jeg ikke, jeg fikk nytt på garantien og det har holdt siden, men når en gang det ryker igjen så blir det ikke kjøpt noe nytt siden en omtrent får to nye asp motorer for samme prisen for et set up til denne, helt horribelt.