Dato/klokkeslett: Fre Mai 03, 2024 2:45 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 39 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Speedgun og Zagi
InnleggSkrevet: Tir Jan 12, 2010 1:14 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Tagbart skrev:
Vi må få flydd ilag vektor, så vi får fly formasjon. Hadde vert kult med enda flere jetter da!!!


Det skal filmes, for det er tøft :D
Får vel tenke på å kjøpe en jeg også da, siden alle andre gjør det :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Speedgun og Zagi
InnleggSkrevet: Tir Jan 12, 2010 1:38 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
Eg hadde faen meg klart å bestille feil tykkelse på ei karbonstang. Med funjetten følger det med en glassfiber stang på 6mm, denne skal eg bytte ut med en karbonstang. Klarte å bestille 4mm. jaja. Er jo ikke hastverk med å få satt den sammen, men irriterande alikavel. Det er flere plasser som skal stivast av med karbon! . Gleder meg til å få prøvd dette flyet!

_________________
Ingen ting er umulig. Det umulige tar bare litt lenger tid!!!

Futaba 10C, Fun jet, Dago Red, Acromaster,Siren,Easyglider,U-CAN-DO 46,TRX Sumitt,Bandit VXL,Slash 1/16VXL,Raptor 50 Titan,T-rex 450 se v2,T-rex 500esp,T-rex 700n


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Speedgun og Zagi
InnleggSkrevet: Tir Jan 12, 2010 7:43 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
stressballen skrev:
. Forskjellen på mine oppbygninger i forhold til dine er vel kanske at jeg prøver å unngå at ting stikker ut alle veier, ALTSÅ Å BEHOLDE OPPRINNELIG FASONG.


Javel... og forskjellen på mine og dine er at mine faktisk fungerer knallbra :lol: :lol:

Ok, jeg gjentar det for aller siste gang, skjønner du det ikke nå så kaster jeg inn håndkleet :lol: :lol:

Ser du det som er uthevet som du selv har skrevet?? Det er nettopp det jeg har gjort :wink: Eller mener du virkelig at min Zagi avviker fra opprinnelig fasong?? Alle 3 cell batterier vil stikke opp og streke og motoren likeså, er det noe som helst annet på min som stikker opp???? Servoer, kabler, ESC og mottaker er nedi isoporen. Rorhorn og overføringer ja, men det er også jmf byggeveilending og altså opprinnelig form :idea:

Det stikker heller ikke "tape og drit ut alle veier" som du påstår, hvor har du det fra??? Kom gjerne innom så skal du få se på den og ta bilde om nødvendig :lol:

Jeg har litt vanskelig for å forstå hvorfor du fortsetter å rakke ned på denne Zagien faktisk :shock:

Ta nå heller å bygg deg en slik en da og vis meg hvordan du klarer å skjule alle komponenter og samtidig ha nok power til å bli raskere enn min er :wink: Dette er jo et fly der nær sagt alt henger på utsiden på grunn av mangelen på kropp og canopy samtidig som den er meget tynn i profilen. Jeg begynner nesten å lure på om du har studert denne Zagien noe særlig i det hele tatt :wink:

For å lage det som du fantaserer om, en silkesmooth Zagi med null luftmotstand så må du nok ned på 2 cell pakker og en pinglemotor, men hvor gøy er det da 8)

Saken er så enkel som at dette er absolutt IKKE rett plattform for å dytte i kraftige komponenter som kreves for ekstrem fart. Jeg er på limiten med det jeg har og går derfor over på noe annet som egner seg bedre 8)

Hvor rask den var FØR ting (motor og batteri) begynnte å stikke ut sier du? Da var den ikke rask i det hele tatt fordi da har man ikke puttet i batteri og motor enda :lol: :lol: som sagt så stikker de ut uansett :idea:

For å oppsummere: Zagien ser ut slik en Zagi skal se ut, bare litt større motor. For et vakkert utseende fly med skalalook, velg noe helt annet :wink: Dette er ikke hesjet ihop på et kvarter slik som du muligens tror. Dette har vært en lang utvikling som har pågått i over ett år og resultatet er en meget VELFLYGENDE og RASK vinge, kom opp med en som funker bedre så skal vi snakkes :wink: Har jeg grunn for å skamme meg over resultatet? neppe 8)

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Speedgun og Zagi
InnleggSkrevet: Tir Jan 12, 2010 8:18 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Har vel for pokker aldri sagt at du trenger å skamme deg over noe som helst vel? Jeg har vel aldri studert vinga di, har bare sagt at jeg syntes den såg ut som en dass sist gang jeg såg den. At du blir fornærmet over et slikt utsagn kan ikke jeg hjelpe for :lol:

At zagi'n er rask hersker det vel ingen tvil om, bare så det er sagt. Jeg kan gjerne si det igjen, Vector har en sinnsyk rask og manøvrerbar vinge, som er helt enestående i lufta. Jeg vil ha med en klausul der det står at den får minuspoeng på utseende, men ellers er den helt rå. Vi kan kanskje kalle den en porsche 911 med fiat 500 karosseri :lol:

Kanskje jeg skal si det du siterte på en annen måte slik at du slipper å være i tvil. Forskjellen på mine oppbygninger i forhold til dine er at jeg gjerne ønsker noe som funker samtidig som at det ser best mulig ut. Jeg mener også at jeg har sett den vingen i aksjon når batteriet fremdeles var godt forsenket, da var den vel også rask? Du skrev jo selv at når du brukte 4S, så stakk det så langt ut at det streket, og da har du etter min mening endret fasong, så dit ville ikke jeg ha gått. Herregud mann, det er personlig mening, og man skulle tro at du tar slike utsagn som et personlig angrep på konstruksjonen din. At motoren streker kan du vel ikke unngå i det hele tatt, så det er jo ikke nødvendig å nevne engang? Jeg prøver for all del ikke å konkurrere, det blir vel bortimot umulig hvis produktet skal se noenlunde skapelig ut? Det er jo et forum du skriver på, så å høre at vinga di ser ut som den er surra sammen av noe du finner i restavfallet kan vel ikke være så tøff kost vel?

Så før du kaster inn håndkleet, så må du prøve å skjønne at jeg ikke er uenig i hva du skriver om plassmangel (tenk at jeg klarte å skrive dette i en setning), og prestasjonen på vinga er det heller ingenting å utsette på. Du er flink Vector, kjempeflink er du :wink:
Hvis du bare lærer deg å torquerolle nå så blir du supermann :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Speedgun og Zagi
InnleggSkrevet: Tir Jan 12, 2010 8:26 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Siden jeg må være veldig spesifikk på hva jeg skriver, så ber jeg deg om å lese ekstra godt før du svarer :wink:

Here goes:

Hvor fort tror du vingen din gikk når du hadde et 3-cellers som gjorde minst utav seg i flykroppen? Jeg spør på grunn av at du sikkert har hatt en del forskjellige typer der, og noen var vel utformet bedre for flykroppen enn andre. Har litt lyst til å forsøke selv, og da hadde det vært kjekt med et noenlunde mål å jobbe mot.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Speedgun og Zagi
InnleggSkrevet: Tir Jan 12, 2010 8:36 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
stressballen skrev:
Siden jeg må være veldig spesifikk på hva jeg skriver, så ber jeg deg om å lese ekstra godt før du svarer :wink:

Here goes:

Hvor fort tror du vingen din gikk når du hadde et 3-cellers som gjorde minst utav seg i flykroppen? .



Enkelt og greit, med et lite og søtt 1050 mah 40C 3 cell går det unna i 151 km/t. Med 4 Cell går det fortere :wink:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Speedgun og Zagi
InnleggSkrevet: Tir Jan 12, 2010 8:49 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Sitat:
Jeg har vel aldri studert vinga di


Likevel uttaler du deg sterkt om den :lol:


Sitat:
Du skrev jo selv at når du brukte 4S, så stakk det så langt ut at det streket, og da har du etter min mening endret fasong, så dit ville ikke jeg ha gått.


Stikker ut javel, men hvorfor ikke prøve det likevel?? Dette er jo ikke akkurat noe skalafly. Det gikk jo fortere :wink:


Sitat:
så å høre at vinga di ser ut som den er surra sammen av noe du finner i restavfallet kan vel ikke være så tøff kost vel?



Vingen min er surret sammen av nøyaktig det som følger med i eska. Kanskje du må slutte å selge denne da :lol: :lol:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Speedgun og Zagi
InnleggSkrevet: Tir Jan 12, 2010 9:03 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Hehe, hvem bitcher nå :mrgreen:
Jeg får vel svare allikevel :wink:

vector 250 skrev:
Sitat:
Jeg har vel aldri studert vinga di

Likevel uttaler du deg sterkt om den :lol: - Sterkt og sterkt, har vel bare kommentert utseendet. Jeg studerte vinga di litt en gang på marka, og der kommenterte jeg all tapen, og lo til og med litt av utseendet på den. Du ble ikke så fornærmet den gangen iallefall, og det var altså den gangen jeg henviser til angående bruk av tape (tape på kryss og tvers, faktisk en anseelig kul av tape oppå vingen, sikkert for å feste batteriet, husker ikke helt)

Sitat:
Du skrev jo selv at når du brukte 4S, så stakk det så langt ut at det streket, og da har du etter min mening endret fasong, så dit ville ikke jeg ha gått.


Stikker ut javel, men hvorfor ikke prøve det likevel?? Dette er jo ikke akkurat noe skalafly. Det gikk jo fortere :wink: - Jeg har heller ikke sagt at dette var feil av deg å gjøre, bruk 12 cellers om du vil. Men jeg personlig hadde ikke gjort det, hadde nok gitt meg før den tid.

Sitat:
så å høre at vinga di ser ut som den er surra sammen av noe du finner i restavfallet kan vel ikke være så tøff kost vel?


Vingen min er surret sammen av nøyaktig det som følger med i eska. Kanskje du må slutte å selge denne da :lol: :lol: - Har så langt bare hatt den på bestilling, og folk må få kjøpe det de vil. Det går også an å forbedre utseendet på den :wink:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Speedgun og Zagi
InnleggSkrevet: Tir Jan 12, 2010 9:05 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Tagbart skrev:
Eg skal ha i ett 5 sells 90A oppsett, motor og batteri er på veg, mens hyperion 90A esc har eg fra før. Men starter faktisk med stock oppsett. Eg har aldri flydd noe med den miksen av høgde og balanseror og trur derfor det er lurt å starte sånn. Vi må få flydd ilag vektor, så vi får fly formasjon. Hadde vert kult med enda flere jetter da!!!



Åååh, kom igjen da, jeg lurer fælt på hvilken motor du har valgt? Hvor stort batteri? (Mah) :mrgreen:

Selvsagt skal vi fly i formasjon, det er dritgøy med to fly som går omtrent like fort (jeg og yalla har gjort mye av det)

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Speedgun og Zagi
InnleggSkrevet: Tir Jan 12, 2010 9:11 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
vector 250 skrev:
stressballen skrev:
Siden jeg må være veldig spesifikk på hva jeg skriver, så ber jeg deg om å lese ekstra godt før du svarer :wink:

Here goes:
Hvor fort tror du vingen din gikk når du hadde et 3-cellers som gjorde minst utav seg i flykroppen? .


Enkelt og greit, med et lite og søtt 1050 mah 40C 3 cell går det unna i 151 km/t. Med 4 Cell går det fortere :wink:


Jeg skal gjøre et forsøk, og bygge vingen på min måte fra scratch. Er ikke sikkert jeg får det til å funke litt engang, men vi får se. Ikke forvent å se noe som helst før det blir varmere i lufta, men vingen er bestilt. Kommer sammen med den andre som er her sannsynligvis på fredag :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Speedgun og Zagi
InnleggSkrevet: Tir Jan 12, 2010 9:16 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Mitt siste ord ang all denne tapen du hele tiden babler om, jeg har sagt det tidligere: Kom gjerne innom og ta et bilde av den :wink: den er bygget akkurat slik den skal bygges. Ingen unødig tape noen steder, dette er bare noe du har drømt :wink:

Da vingen var ny så den riktig flott ut, nå har den maaaange timer i luften bak seg, to saftige kræsj og er langt på vei oppbrukt og ingen prydmodell lenger. Kanskje det er dette bildet som har festet seg i hjernen din :?: :?:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Speedgun og Zagi
InnleggSkrevet: Tir Jan 12, 2010 9:22 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Hehe, neppe. Nå må du ikke gå fra forstanden selv, du har sikkert røska av all teipen for å få ut igjen batteriet, ikke vet jeg. Har vel kanskje vært noe nødgreier da, en midlertidig reparasjon eller noe? Jeg har ikke sett så mye til vingen på slutten av dens karriere tror jeg, dette var vel for en stund siden.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Speedgun og Zagi
InnleggSkrevet: Tir Jan 12, 2010 9:36 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Endelig ser det ut til at det har seget inn :lol: :lol:

Ingenting er fjernet og den har vært uforandret i lang tid nå. Batteriet er forøvrig IKKE festet med tape, det hadde faktisk vært optimalt med tanke på aerodynamikk, men er for lite brukervennlig :wink:

Det kan være at du har sett den i tidlig stadie da det var litt for lange ledninger fra motoren som faktisk stakk noe opp, men det er lenge siden 8)

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Speedgun og Zagi
InnleggSkrevet: Tir Jan 12, 2010 9:39 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Har det seget inn nå ja? Så flott da, nå slipper du å bitche om zagi'n mer :lol: :lol:

Hvor tung ble zagi'n din på det raskeste, med 4 cellers? Var vel kanskje en del over anbefalt flyvekt da?

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Speedgun og Zagi
InnleggSkrevet: Tir Jan 12, 2010 10:21 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Vektmessig helt fint selv med 4 cell, lander greit inn på tunet her nede etter å flydd sikksakk mellom alle telefonledningene 8) Nøyaktig 484 gram med 1550 mah 4 cell, 40 amp esc og to 14 grams servoer med ståldrev og motor som veier 104 gram. Jeg føler at dette er et meget bra oppsett dersom man bytter ut batteriet med et 3 cell på 1350 mah som bare gikk 10 km/t saktere, men lyden og følelsen samt vertikal stigning med 4 cell er en del råere likevel 8)

For vekten sin del så hadde den fremdeles flydd bra selv med betydelig større batteri.

Kanskje jeg skal presse i et av 5 cell 2200 mah batteriene mine :lol: Nei, da kommer røyken ut av ESC`n umiddelbart, ellers hadde hadde jeg jaggu gjort det selv om det hadde stukket opp aldri så mye, bare for å prøve :wink: :mrgreen:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 39 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 7 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC