Dato/klokkeslett: Tor Mai 02, 2024 10:13 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 30 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Multiplex FUN JET!!!
InnleggSkrevet: Man Feb 22, 2010 2:06 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Ferdig :D Flyvekt ble ikke så ille som jeg trodde, 930 gram uten lakk eller dekaler.

Har et problem med vibrasjoner/resonans ved halv gass som er så kraftige at det umulig kan være godt for flyet. Skal forsøke en annen propell som er godt balansert. Det som er vanskelig med disse små 7 tommers propellene er å borre opp hullet fra 5mm til 8mm uten at det blir det minste skjeivt :|

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Multiplex FUN JET!!!
InnleggSkrevet: Man Feb 22, 2010 2:59 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
vector 250 skrev:
Ferdig :D Flyvekt ble ikke så ille som jeg trodde, 930 gram uten lakk eller dekaler.

Har et problem med vibrasjoner/resonans ved halv gass som er så kraftige at det umulig kan være godt for flyet. Skal forsøke en annen propell som er godt balansert. Det som er vanskelig med disse små 7 tommers propellene er å borre opp hullet fra 5mm til 8mm uten at det blir det minste skjeivt :|



Finns det ikke adaptere som har mindre diameter enn det?

_________________
Ingen ting er umulig. Det umulige tar bare litt lenger tid!!!

Futaba 10C, Fun jet, Dago Red, Acromaster,Siren,Easyglider,U-CAN-DO 46,TRX Sumitt,Bandit VXL,Slash 1/16VXL,Raptor 50 Titan,T-rex 450 se v2,T-rex 500esp,T-rex 700n


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Multiplex FUN JET!!!
InnleggSkrevet: Man Feb 22, 2010 4:06 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Det gjør det sikkert, men det var denne som fulgte med motoren. Selve motoren har 5mm aksling så det er ganske grove greier. Adapteret er laget i aluminium og er sikkert derfor enda grovere for å tåle kreftene, vi snakker samme effekt som en .60 glow motor med pipe her 8)

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Multiplex FUN JET!!!
InnleggSkrevet: Tir Feb 23, 2010 12:46 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
vector 250 skrev:
Det gjør det sikkert, men det var denne som fulgte med motoren. Selve motoren har 5mm aksling så det er ganske grove greier. Adapteret er laget i aluminium og er sikkert derfor enda grovere for å tåle kreftene, vi snakker samme effekt som en .60 glow motor med pipe her 8)



Hmmmmm. har vi bestillt samme motor?

_________________
Ingen ting er umulig. Det umulige tar bare litt lenger tid!!!

Futaba 10C, Fun jet, Dago Red, Acromaster,Siren,Easyglider,U-CAN-DO 46,TRX Sumitt,Bandit VXL,Slash 1/16VXL,Raptor 50 Titan,T-rex 450 se v2,T-rex 500esp,T-rex 700n


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Multiplex FUN JET!!!
InnleggSkrevet: Tir Feb 23, 2010 1:20 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Hehe, hvis dere følger de samme oppskriftene, så er det vel en viss fare for at dere bestiller noe likt ja.... :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Multiplex FUN JET!!!
InnleggSkrevet: Tir Feb 23, 2010 9:09 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Jeg fulgte en oppskrift i speed-kokeboka, må ikke svi sausen nå da :lol:

Motoren min er en 3648 1450 kv

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Multiplex FUN JET!!!
InnleggSkrevet: Tir Feb 23, 2010 12:17 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
vector 250 skrev:
Jeg fulgte en oppskrift i speed-kokeboka, må ikke svi sausen nå da :lol:

Motoren min er en 3648 1450 kv



Hmm. Ja ja, da er vi 2! Tipper eg vet ka oppsett du følger! vi får se kem som klarer å tyne dei mest uten å brenne dei opp. :mrgreen: Og eg skal ikke svi sausen. LOVER!
Kanskje vi skal lage en 2 motors funjet. En i snuten og en i baken. Hmm, lurer på om det hadde funka?

_________________
Ingen ting er umulig. Det umulige tar bare litt lenger tid!!!

Futaba 10C, Fun jet, Dago Red, Acromaster,Siren,Easyglider,U-CAN-DO 46,TRX Sumitt,Bandit VXL,Slash 1/16VXL,Raptor 50 Titan,T-rex 450 se v2,T-rex 500esp,T-rex 700n


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Multiplex FUN JET!!!
InnleggSkrevet: Fre Mar 05, 2010 2:33 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
Da har endeleg motor, esc og batteri kommet. Fekk båret større hull i propellene. Så da er det bare å lodde litt og trykke det inn i flyet. Berre såvidt eg får plass til regulatoren. Trudde faktisk at eg mått skjære ut litt for å få plass, men ser ut som at eg kan lure den inn.Da ser det ut som at eg får testa det før stormen kommer(regnværet)

_________________
Ingen ting er umulig. Det umulige tar bare litt lenger tid!!!

Futaba 10C, Fun jet, Dago Red, Acromaster,Siren,Easyglider,U-CAN-DO 46,TRX Sumitt,Bandit VXL,Slash 1/16VXL,Raptor 50 Titan,T-rex 450 se v2,T-rex 500esp,T-rex 700n


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Multiplex FUN JET!!!
InnleggSkrevet: Man Apr 12, 2010 11:05 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
Idag fekk eg endeleg flyet i lufta. Forrige gang eg prøvde så hadde eg alt for lite gasspådrag da eg kasta det, noe som endte med en kræsj rett i bøen. Eg knakk kroppen på flyet rett forran vingen tvert av. Men litt lim og karbon så er flyet like heilt igjen og en del sterkere. Idag/kveld så for eg innom meg sjøl etter å ha vert på øving i Høyanger og fresa vekk litt inne e selve canopyen, og så litt i flyet der eg har esc. Nå fekk eg skikkeleg plass. Sist så måtte eg presse på canopyen, noe eg ikke var fornøgd med. Denne gangen ga eg full gass før eg kasta det. Eg viste at det ville krenge mot venstre pga tourqe, men at det skulle rolle 2 ganger før eg fekk retta det opp hadde eg aldri trudd. Helt utruleg at eg fekk det på rett kjøl. Jonny kom rett før eg skulle til å kaste det, men seff så glemte vi å måle farten. Eg tenkte at det kunne vi gjere på batteri nr.2. Eg flaug litt roleg til å begjynne med, men etter å ha fått inn ei rute, så var det bare å kjøre på. hvis eg flaug i 4 minutter, så hadde eg full gass kontinuerlig i 3 min. Da var batteriet tomt. Hadde akuratt nok power igjen til å lande det. Eg skalv på hendene etter landing. Dette var ett kick uten like, og mye pga starten. Men det vart med en tur. Motorfeste hadde løsna, så det må limast, og forsterkast litt. Neste tur så kommer eg til å bruke ei rampe eller strikk for å få det i lufta. Eg tar rett og slett ikke sjansen på å hive det med så mye tourqe. Hadde eg hatt litt mindre gass, så kanskje, men da er det ikke sikkert at eg hadde fått det i lufta i det heletatt. Vet ikke om eg vil gamble med det.

Eg er litt spennt på ka vektor sier ang. rampe/strikk. Høres det ut som en bra plan?

Jonny er sikker på at det gikk fortare enn Barbera Jean. I og med at eg vet samme oppsettet er målt til 240kmt så er eg og sikker på det.

FY F SÅ FORT DET GÅR!!! :lol:

_________________
Ingen ting er umulig. Det umulige tar bare litt lenger tid!!!

Futaba 10C, Fun jet, Dago Red, Acromaster,Siren,Easyglider,U-CAN-DO 46,TRX Sumitt,Bandit VXL,Slash 1/16VXL,Raptor 50 Titan,T-rex 450 se v2,T-rex 500esp,T-rex 700n


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Multiplex FUN JET!!!
InnleggSkrevet: Man Apr 12, 2010 11:40 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Ja starten tar nesten livet av en stakkar :lol: Jeg bruker ca halv gass og da er den nesten på rygg til venstre før jeg klarer å rette den opp. Jeg lurer på å forsøke vertikal takeoff, da kan den rolle så mye den bare vil mens den aksellererer rett oppover.

Strikk funker flott det, men blir litt mer styr. Det ligger noen bra videoer på Tube om det.

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Multiplex FUN JET!!!
InnleggSkrevet: Tir Apr 13, 2010 12:00 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 776
Bosted: Naustdal
Dere får putte inn en gyro..går vel an..?

_________________
Bjørn G.H.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Multiplex FUN JET!!!
InnleggSkrevet: Tir Apr 13, 2010 12:33 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
Her er mitt neste prosjekt til fun jetten og andre modeller.


http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=33639

_________________
Ingen ting er umulig. Det umulige tar bare litt lenger tid!!!

Futaba 10C, Fun jet, Dago Red, Acromaster,Siren,Easyglider,U-CAN-DO 46,TRX Sumitt,Bandit VXL,Slash 1/16VXL,Raptor 50 Titan,T-rex 450 se v2,T-rex 500esp,T-rex 700n


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Multiplex FUN JET!!!
InnleggSkrevet: Tir Apr 13, 2010 2:32 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Gyro ja, du sier noe der :idea: Det finnes jo meget små og kompakte gyroer til en billig penge, I`m on the case..... :mrgreen:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Multiplex FUN JET!!!
InnleggSkrevet: Tir Apr 13, 2010 3:36 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 776
Bosted: Naustdal
...eller kanskje to stk, en til roll og en til elevator.

_________________
Bjørn G.H.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Multiplex FUN JET!!!
InnleggSkrevet: Tir Apr 13, 2010 5:21 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
Etter konvertering til fbl, så har eg noen gyroer til overs. Kanskje det skal prøves.hmmm Det blir isåfall kun på roll, for de er jo der problemet ligger.

_________________
Ingen ting er umulig. Det umulige tar bare litt lenger tid!!!

Futaba 10C, Fun jet, Dago Red, Acromaster,Siren,Easyglider,U-CAN-DO 46,TRX Sumitt,Bandit VXL,Slash 1/16VXL,Raptor 50 Titan,T-rex 450 se v2,T-rex 500esp,T-rex 700n


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 30 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 7 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC