Dato/klokkeslett: Man Mai 06, 2024 2:22 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 32 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Fashination .15 med tuned pipe
InnleggSkrevet: Tir Apr 06, 2010 11:22 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 776
Bosted: Naustdal
hiTmanhiT skrev:
Tipper denne vil passe bra i halen no

Hi..hi, noe sånt ja..lol.

_________________
Bjørn G.H.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Fashination .15 med tuned pipe
InnleggSkrevet: Ons Apr 07, 2010 5:16 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Det er ikke noe slikt i halen nei, og balansen er fin, dette er ingeniørkunst på sitt beste :lol: Denne motoren er meget lett :wink: Det kommer til å flytte på seg når jeg finner optimal propell, skulle sikkert hatt en 10" med spesiellt høy stigning, 10-9 eller 10-10, noe i den dur :twisted:

Jeg får sikkert ikke testet før i neste uke, for i morgen begynner jeg på vakt og da pleier det å gå i jobb døgnet rundt en hel uke til endes. Det positive er at det finansierer en hel del prosjekter 8)

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Fashination .15 med tuned pipe
InnleggSkrevet: Ons Apr 07, 2010 6:18 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg har APC 10x8, 10x9, 10x10, 11x7, 11x8, 11x9 liggende i butikken :)

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Fashination .15 med tuned pipe
InnleggSkrevet: Ons Apr 07, 2010 7:22 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Har du sett på makan :D Godt å vite, dersom motoren drar dette så blir du av med noen av de :wink:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Fashination .15 med tuned pipe
InnleggSkrevet: Ons Apr 07, 2010 9:15 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Sitat:
dette er ingeniørkunst på sitt beste :lol: Denne motoren er meget lett :wink:

Hadde no vært bedre med Y.S .63 i den da :shock: Den spinner høyere på turtall og yter laaaaaangt mer :P

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Fashination .15 med tuned pipe
InnleggSkrevet: Ons Apr 07, 2010 10:09 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Ja, det stemmer det, men den er opptatt i Sky Raider :wink: Dessuten så er YS`n 50 gram tyngre enn ASP`n som uansett burde være mer enn plenty power :lol: Flyvekten blir på ca 1.2 kilo. Må innom butikken og hente meg en 10-8 tenker jeg og så er det bare å håpe at ikke denne Fascination gjør det samme som sin storebror i .40 size gjorde, nemlig å miste høyderoret mens det dundret avgårde på full guffe :shock: :lol:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Fashination .15 med tuned pipe
InnleggSkrevet: Søn Apr 11, 2010 5:16 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Dette var meget vellykket :mrgreen: Flyet fløy knallbra, som på skinner og gikk tydelig mye fortere enn før. Lett å lande var det og, i det hele tatt oppførte det seg eksemplarisk. Men PLUTSELIG skjedde det, FLUTTER :evil:
På tur nr 2 led denne 15 size Faschination akkurat samme skjebne som sin storebror i 40 size jeg hadde. Flutter på høyderoret og det gikk ned for full musikk rett i asfalten, motoren ble selvsagt også ødelagt sammen med absolutt alt annet utenom Futaba FASST 2.4 mottakeren heldigvis. Denne skal testes litt i isoporfly før den endelig friskmeldes. Siden den havarerte pga for høy fart så får jeg si meg fornøyd, he he :lol: Det er noe med det å skvise inn 4 ganger større motor enn beregnet, hvis jeg skal gjøre det igjen så blir det servo i halen med en kort og tykk stang til roret. Høy fart og lange stenger gjennom kroppen til rorene funker for dårlig når man skal flytte grenser :lol:

Bilde etter "landing" kan sees på min Faceb. profil

Edit: Jeg ser på forrige innlegget mitt at jeg egentlig hadde forutsett dette, når jeg legger opp som modellflyger skal jeg bli spåmann :lol:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Fashination .15 med tuned pipe
InnleggSkrevet: Søn Apr 11, 2010 5:41 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Jeg nekter å la meg knekke av litt småproblemer :lol: så ny .61 firetakter er nettopp bestillt, nå må jeg finne meg ett nytt lovende lite fly. 8) Disse faschination er tydeligvis noen fordømrade fluttermaskiner som ikke egner seg for fart. Er egentlig mest fristet å kjøpe et fly som jeg har hatt tidligere, en Zero .25 size dogfighter. Det var et kanonfly og tålte alt av galskap man kunne klare å finne på i luften. Kanskje den til og med tåler YS`n :?: :lol: :lol:

Here we go again......

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Fashination .15 med tuned pipe
InnleggSkrevet: Søn Apr 11, 2010 8:13 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Jaja, slikt kan det gå. Jeg vil bare si at når rekorder skal settes (facts: ingen har slått mine 219 km/t 8) ) så kreves det litt av utstyr og konstuktør / bygger. Tips: rorene må gå svært presist og være i aerodynamisk balanse :!: Bare det beste av utstyr gjelder. Her snakker vi gode servoer, BE-mod. OS- motor og MVVS tuned pipe. Med andre ord, et vareutvalg fra øverste hylle.

Ingen har slått denne enda, så muligens du kan stikke oppom kjeller'n min å se med egne øyne hvordan det skal gjøres:

Bilde

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Fashination .15 med tuned pipe
InnleggSkrevet: Søn Apr 11, 2010 8:48 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
vector 250 skrev:
Edit: Jeg ser på forrige innlegget mitt at jeg egentlig hadde forutsett dette, når jeg legger opp som modellflyger skal jeg bli spåmann :lol:


Da burde du jo kanskje klart å unngå at det skjedde også, siden du visste om det på forhånd :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Fashination .15 med tuned pipe
InnleggSkrevet: Søn Apr 11, 2010 8:53 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
vector 250 skrev:
Bilde etter "landing" kan sees på min Faceb. profil


Tror du skal få lagt ut det bildet her også, jeg kunne ikke se noe på profilen din iallefall. Tror forøvrig du har 2 profiler ute å går....

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Fashination .15 med tuned pipe
InnleggSkrevet: Søn Apr 11, 2010 10:04 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 776
Bosted: Naustdal
Hmm, dette var jo trist da, knust både motor og fly. Det er vel like viktig å tette gapet mellom ror og vinger med teip eller betrekning som å ha stive overføringer og gode servoer, når det skal flys ekstremt.?

_________________
Bjørn G.H.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Fashination .15 med tuned pipe
InnleggSkrevet: Søn Apr 11, 2010 10:24 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Nøkkelen her ligger nok i å skaffe seg profilert stab og høyderor hehehehe. En slik avansert konstruksjon har nok ikke vector hatt mellom sine hender tidligere :) Er ikke vits å møte opp på stripa med et balsaflak av et høyderor og tro at en har "the kutting edge in technolgy" :lol: jeg føler med deg heheheheheh

Vector skriver jo selv at dette kommer til å gå til h*lvete :lol: Allikavel prøver han det :shock: F*en, jeg skulle vært med å sett på :lol:

Når 40 size fly ikke tåler en 40-motor engang, ja så er det jo sinnsyyyykt lurt å prøve en 61 size motor i et langt mindre fly. Det går sikkert myyyyyye bedre :lol:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Fashination .15 med tuned pipe
InnleggSkrevet: Søn Apr 11, 2010 11:30 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
yallaair skrev:
Når 40 size fly ikke tåler en 40-motor engang, ja så er det jo sinnsyyyykt lurt å prøve en 61 size motor i et langt mindre fly. Det går sikkert myyyyyye bedre :lol:



Seriøst?? Da må du hatt meget dårlige fly dersom dette er din egen erfaring :lol:

Du klamrer deg altså fremdeles til at 219 km/t er det raskeste flyet heromkring? :lol: :lol:
Når du kommer hjem så skal jeg ta opp FunJet`n og fly side om side med deg så får vi nå se på det da :wink: 8)

Jeg kan være med på at ditt har den høyeste MÅLTE hastigheten til nå, men det er kun fordi vi enda ikke har rettet radaren mot noen av mine speedfly.

Nå var ikke noen av disse to Faschination flyene ekstremt raske, kun ok søndagsfly som de var ment å være. Jeg regner med at det er brist i designen som gjør at de fluttrer såpass lett. Jeg har flydd andre fly langt hardere uten at de har fått dette problemet. Noen design er gode, andre mindre gode, slik er det bare. Det er bare om å gjøre å handle inn masse fly så finner man ut hvilke som er noe å satse på og til denne motoren er nok den nevnte dogfighteren best. Det er et knallbra herjefly helt uten stygge tendenser, lite og kompakt og kan flyges omtrent hvor som helst. Tror det bli ett til av det til den nye motoren :mrgreen:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Fashination .15 med tuned pipe
InnleggSkrevet: Søn Apr 11, 2010 11:55 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Å montere skikkelige hengsler er vel også et viktig punkt her...

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 32 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 23 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC