Hehe, greit å få dette forklart, jeg har også lest at 4T svinger større propell enn 2T, selv om jeg egentlig ikke skjønte helt hvorfor det var slik. I grove trekk er det vel motorvolumet som avgjør hvilken motor som svinger størst propell?
Fint å vite at både motorvalg og propellvalg er et godt utgangspunkt, nå gjenstår det bare å kjøre inn motoren og ta jomfruturen. Personlig synes jeg det er helt greit med både 2T og 4T sånn generelt sett. Er kanskje litt ekstra glad i 4T, men jeg synes også det er kjekt med begge deler uansett
Jeg har forøvrig montert på throttleservo nå, det ble samme som står på rorene ellers i flyet. Jeg putta i et noenlunde tungt 4.8v nimh for å ha det helt ferdig når jeg veide det, og det havna ganske nøyaktig på 2300gram. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg synes det føles tungt. Kanskje jeg blir litt lurt av at det ser ut som en planke
Uansett, det virker som at jeg er i nærheten av CG, men har ikke justert dette enda. Balansen virker også fin, både mottaker og batteri ligger i den ene vingen helt inntil flykroppen, og dette kompenserer nok litt for vekta av motoren som ligger litt over på den andre siden av flyet. Tror dette skal bli bra.