Dato/klokkeslett: Fre Mar 29, 2024 4:13 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 13 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Stressballens Panic
InnleggSkrevet: Fre Jan 29, 2010 6:39 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Som tidligere sagt så blir det gjerne litt mange tråder på meg for tiden, men slik blir det bare. På et eller annet tidspunkt blir de startet allikevel, og jeg har allerede begynt å få på plass mange av komponentene som skal brukes.

Panic er et spennende og fargerikt fly som skal være i stand til å utføre det meste av akrobatiske øvelser. Jeg likte konstruksjonen veldig godt på dette flyet, og selve utseendet er en stor del av grunnen til at jeg valgte det. Det er rett og slett et utrolig originalt fly.

I nesa skal jeg ha en ASP 91, og flyet skal også utstyres med onboard gløding. Som throttleservo skal jeg ha en Align DS410 mikroservo om det er gjennomførbart. På alle ror blir det montert Align DS620, som er en rask og sterk digitalservo. Tror nok at respons og kontroll skal bli temmelig bra med de servoene. På radiosiden skal jeg bruke JR PC9X2 og synthmottaker, den skal nok gjøre jobben sin bra der.

Her er et bilde av flyet:
Vedlegg:
JP panic (412 x 309).jpg
JP panic (412 x 309).jpg [ 54.3 KiB | Vist 19519 ganger ]

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Panic
InnleggSkrevet: Fre Jan 29, 2010 11:25 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 776
Bosted: Naustdal
Synest det er kjekt at det skrives mye på forumene, ellers hadde det blitt kjedelig. Det er like spennende hver gang jeg har vert borte en stund å "klikke" seg inn her for å se om det er nye poster.
Jeg vil si at det er veldig bra aktivitet her på forumet, mye takket vere deg stressballen.., skriv i vei så mye du orker.. :D

Alltid spennende med nye fly, se hvordan de funker i lufta, har stor tro på denne modellen.
De Align og 610 og 620 servoene er imponerende spesifikasjoner på, lurer litt på om de er så spreke som det som står på papiret.?

_________________
Bjørn G.H.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Panic
InnleggSkrevet: Fre Jan 29, 2010 11:39 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Godt å høre det da. Jeg liker veldig godt å bruke forumet, men skulle selvfølgelig ønske at det var mer brukt. Men men, slik er det bare, jeg kommer iallefall til å fortsette i samme dur som før. Ikke på grunn av butikken, men på grunn av interessen min :D

Align DS610/620 har fungert bra hos meg iallefall. Har testet litt i bil også, og på elektro er det overkill. Jeg har veldig stor tro på at de kan fungere knall i mellomstørrelse fly. Tror at rora på Panic kommer til å gå som bare pokker :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Panic
InnleggSkrevet: Fre Jan 29, 2010 11:51 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 776
Bosted: Naustdal
0,08 sekund og likevel dra 12 kg. er imponerende rett og slett på den 610 servoen. Kan tenke meg denne slurper strøm så det holder dersom den får kjørt seg skikkelig.

_________________
Bjørn G.H.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Panic
InnleggSkrevet: Lør Jan 30, 2010 1:13 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Den bruker nok strøm ja. Jeg brukte engang enten DS610 eller DS620 på styringa i en elektrobil som ble brukt i hallen, og når jeg holdt bilen og rattet skikkelig, så døde mottakeren. Etter et par sekunder kom den på igjen. Bilregulatoren klarte rett og slett ikke å mate på nok strøm til mottaker/servo. Putta forøvrig i en kondensator, og da løste det seg.

Det er en del helipiloter i norge som bruker 610/620 nå, så den har etablert seg godt. Fornuftig priset også synes jeg. Og Align sitt onboard glødesystem funker bra sammen med disse servoene, så da passer det utmerket for meg :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Panic
InnleggSkrevet: Lør Jan 30, 2010 7:45 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Friske farger på den modellen der! ;)

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Panic
InnleggSkrevet: Lør Jan 30, 2010 7:54 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
djupevik skrev:
Friske farger på den modellen der! ;)


Hehe, ja det er et skikkelig klovnefly :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Panic
InnleggSkrevet: Fre Mai 21, 2010 10:55 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Ikveld fikk jeg begynt på byggingen av denne, og så langt har jeg festa høyde og sideror, montert servo til sideror, montert understell og litt annet småplukk. Dette ser også ut som et meget enkelt fly å bygge, det blir spennende å se det ferdige resultatet. Regner med at det blir friske utslag på rorene iallefall, tror de blir liggende på ca 80% :D


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Panic
InnleggSkrevet: Søn Jan 02, 2011 12:38 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Denne tråden har ligget lenge i ro nå, men ikveld fikk jeg dratt flyet frem igjen. Det har hengt så fint på en gardinstang, og vi har rett og slett blitt veldig vant med å ha flyet der, så det har liksom bare blitt hengende :mrgreen:

Jeg har montert Align DS620 servoer på balanseror, høyderor og sideror, men foreløpig ingenting på throttle. Skal montere en forholdsvis rask servo der også. Neste steg blir montering av linker på balanseror, og så begynner jobben med å montere en ASP 91 i nesa.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Panic
InnleggSkrevet: Søn Jan 02, 2011 9:41 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg skulle selvfølgelig gå tom for tynn superlim ikveld, så jeg fikk ikke limt på det siste balanseroret, men det begynner å ligne noe nå. Hovedvingen, toppvingen og flykroppen er ferdig, så nå skal snart motoren på plass :D


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Panic
InnleggSkrevet: Man Jan 03, 2011 2:18 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Da er motoren montert, og jeg må si at jeg har tro på at dette blir bra. Servoene er sterke og raske, og alt ligger til rette for store utslag, og slik som flyet står nå så veier det ganske nøyaktig 2400 gram. Jeg tror ikke det er så verst siden det ligger en ASP 91 i snuten. Det skal sies at throttleservo, tank, batteri og mottaker ikke er plassert enda, men jeg har regnet det sammen, og det vil tilføre ca 200 gram ekstra vekt. Så jeg havner på rundt 2600 gram uten fuel hvis jeg har litt flaks :D

Her er et bilde av doningen:


Vedlegg:
JP panic 034 (800 x 600).jpg
JP panic 034 (800 x 600).jpg [ 95.72 KiB | Vist 19418 ganger ]
Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Panic
InnleggSkrevet: Man Jan 03, 2011 3:24 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
Ser ut til å være ein kjekk sak det der.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Panic
InnleggSkrevet: Man Jan 03, 2011 4:43 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg synes den ser artig ut, og gleder meg til å få den ferdig. Her er forøvrig et videoklipp av modellen, og den viser en fin flatspin-landing 2.22 ut i filmen. Denne modellen er nok i stand til litt forskjellig :)

http://www.youtube.com/watch?v=CZ8vmclk1H8

Nå er iallefall lim innkjøpt, så da regner jeg med å få gjort litt mer i kveld også.


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 13 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC