Dato/klokkeslett: Fre Mai 03, 2024 7:19 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 48 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Stressballens Twin Dragon
InnleggSkrevet: Fre Feb 19, 2010 11:29 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Wulong skrev:
Har du prøvd å kople til ekstern strømkilde for å utelykke BEC problem?

Jeg målte aldri tyngen på det flyet, desverre. vector hadde samme, hør med han.



Jeg går ut fra at det er utelukket siden jeg har prøvd 3 forskjellige fartsregulatorer (andre merker) på forskjellige batteri.
Vector, husker du vekta på din modell?

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Twin Dragon
InnleggSkrevet: Fre Feb 19, 2010 12:16 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
Problemet er rett og slett at rorene går for lett. Altså omtrent ikke noen motstand. For hvis du held på rorene, eller får det opp i lufta, så stopper skjelvingane. Prøv en annen mottaker og en W-060 fra waypoint, så kan eg garantere at problemet er løst. Til å begjynne med var eg litt irritert over at dei ikke sentrerte seg fort nok, men i lufta merker en ikke noe som helst til det. Så det er nok med vilje at dei er sånn :wink: Det er akuratt som at dei får mere motstand når dei nærmer seg senter. Har noen vert inne på andre forum å lest om dette. Kanskje ikke en dum ide, i og med at ingen(foreløbig) på dette forumet har svaret(fasit)

_________________
Ingen ting er umulig. Det umulige tar bare litt lenger tid!!!

Futaba 10C, Fun jet, Dago Red, Acromaster,Siren,Easyglider,U-CAN-DO 46,TRX Sumitt,Bandit VXL,Slash 1/16VXL,Raptor 50 Titan,T-rex 450 se v2,T-rex 500esp,T-rex 700n


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Twin Dragon
InnleggSkrevet: Fre Feb 19, 2010 4:28 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Det blir egentlig uaktuelt å bruke annen mottaker eller andre servoer. Dette er et sett som ikke har vanlige servoplugger, og jeg gidder ikke ta ut alle servoene for å bytte hele opplegget. Blir for mye styr. Jeg er fornøyd om de funker i lufta, det er der de skal gjøre jobben sin :)

Teorien din stemmer vel ikke helt heller, for hvis du kobler rorene av, så er det ingen skjelving. Da er det heller ikke problem med sentrering, og symptomene er absolutt ikke til stede. Jeg tror at Jonny er inne på noe med at det oppstår en slags frekvens/resonans kombinert med litt slitte/dårlige servoer. Jeg tror også at problemet hadde vært mindre om rorflatene er små.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Twin Dragon
InnleggSkrevet: Fre Feb 19, 2010 9:17 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
stressballen skrev:
Det blir egentlig uaktuelt å bruke annen mottaker eller andre servoer. Dette er et sett som ikke har vanlige servoplugger, og jeg gidder ikke ta ut alle servoene for å bytte hele opplegget. Blir for mye styr. Jeg er fornøyd om de funker i lufta, det er der de skal gjøre jobben sin :)

Teorien din stemmer vel ikke helt heller, for hvis du kobler rorene av, så er det ingen skjelving. Da er det heller ikke problem med sentrering, og symptomene er absolutt ikke til stede. Jeg tror at Jonny er inne på noe med at det oppstår en slags frekvens/resonans kombinert med litt slitte/dårlige servoer. Jeg tror også at problemet hadde vært mindre om rorflatene er små.


Du har nok rett, men eg har opplevd det med flett nye HD power servoer, og ett eller anna yalla merke. Så eg er storfornøgd med waypoint sine. Har som sagt aldri skjedd med dei. Og dei koster 99 kr stk. her i Norge. Er det noen som vet om det fins snekkedrev som drar nok til en depron modell på størrelse med dei modellane vi flyr, eller er det faktisk det du har Stressballen?

_________________
Ingen ting er umulig. Det umulige tar bare litt lenger tid!!!

Futaba 10C, Fun jet, Dago Red, Acromaster,Siren,Easyglider,U-CAN-DO 46,TRX Sumitt,Bandit VXL,Slash 1/16VXL,Raptor 50 Titan,T-rex 450 se v2,T-rex 500esp,T-rex 700n


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Twin Dragon
InnleggSkrevet: Fre Feb 19, 2010 9:33 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Jeg husker heller ikke vekten på min, men min var nok tung i forhold til hva den kunne vært. Jeg kjørte en 26grams motor og 500 mah 11.1 pakker fordi de hadde jeg mange av.

Når jeg engang gidder å sette sammen min Blade så blir det 18 grams motor og 450 mah 7.4 pakker, alt er i hus må bare finne tid til det, akkurat nå går det i lekselesing på lastebil/buss teori som jobben spanderer lappen på :mrgreen:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Twin Dragon
InnleggSkrevet: Fre Feb 19, 2010 9:55 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Tagbart skrev:
Er det noen som vet om det fins snekkedrev som drar nok til en depron modell på størrelse med dei modellane vi flyr, eller er det faktisk det du har Stressballen?


hmmm.....skjønte ikke helt hva du mente her?

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Twin Dragon
InnleggSkrevet: Fre Feb 19, 2010 10:53 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
stressballen skrev:
Tagbart skrev:
Er det noen som vet om det fins snekkedrev som drar nok til en depron modell på størrelse med dei modellane vi flyr, eller er det faktisk det du har Stressballen?


hmmm.....skjønte ikke helt hva du mente her?


Ka servoer er det du har? Med snekke drev, så mener eg sånne som er på MSR osv... Så lurer eg på om det finns store/kraftige nok til å bruke på en 200g depron modell.

_________________
Ingen ting er umulig. Det umulige tar bare litt lenger tid!!!

Futaba 10C, Fun jet, Dago Red, Acromaster,Siren,Easyglider,U-CAN-DO 46,TRX Sumitt,Bandit VXL,Slash 1/16VXL,Raptor 50 Titan,T-rex 450 se v2,T-rex 500esp,T-rex 700n


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Twin Dragon
InnleggSkrevet: Fre Feb 19, 2010 11:19 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Ah, nå skjønner jeg. Du tenker på lineære servoer, er det ikke det de heter da? Jeg har ikke sett noen som er store nok til det bruket, og tviler på at de blir like hurtige som de normale, men hvem vet?

Husker ikke hva mine heter.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Twin Dragon
InnleggSkrevet: Lør Feb 20, 2010 1:35 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Da er ny mottaker loddet på, og ting ser ut til å fungere. Flyet er et absolutt nervevrak, så det blir en komedie å koble til driten, men men... :mrgreen:

Kun et par småting igjen før den skal test-hovres. Det er iallefall nok power på et nesten tomt batteri (2S) til å trekke den ut av hover.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Twin Dragon
InnleggSkrevet: Lør Feb 20, 2010 12:29 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
den komedien vil eg gjerne se idag

_________________
Einar Lexau. 79 Modell


Messerschmitt Bf 109G - Cessna 400 EP elektro - AR Drone
1969 Chevrolet Camaro - Go'Kart - TA-05 MS Honda NSX - Mini M03
Traxxas Jato 3.3 - Savage X. 2 Stk. - Captain Curse
Supervee 27 - Ocean Queen Upgraderes - Sea Dagger


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Twin Dragon
InnleggSkrevet: Søn Feb 21, 2010 1:16 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
lugerity skrev:
den komedien vil eg gjerne se idag


Vel, hva syntes du? Jeg kan ikke si at du lo så mye, du så vel heller mer sjokkert ut :mrgreen:

Uansett, jeg testa en annen fjernkontroll og en annen identisk mottaker i går kveld, men problemet forsvant ikke. Jeg tok så å bytta balanserorservo til en helt ny, men ingen endring. Så da er det iallefall 100% sikkert at problemet ligger i servoene. Hadde det vært så enkelt at det bare er å bytte servoer til noe annet så hadde jeg gjort det. Disse servoene bruker spesialplugger for å få plass i den lille 2-grams mottakeren, og da må jeg lodde om ledningene. Gidder absolutt ikke gjøre det på dette flyet etter at servoene er montert iallefall. Kanskje jeg skal kjøpe meg noen andre servoer og lodde om til spesialplugger slik at jeg har det til neste gang, men som sagt får det vente litt.

Jo mer jeg tenker på dette, så tror jeg kanskje at dette settet er beregnet på mindre modeller. Det er iallefall min teori. Jeg skal etterhvert kjøpe meg en modell som har flyvekt rundt 100gram, og skal da forsøke dette oppsettet igjen der. Der er rorene mindre, og kanskje det er det som må til.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Twin Dragon
InnleggSkrevet: Søn Feb 21, 2010 10:56 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Ja, da er modellen testet litt, og jeg har litt blanda følelser. først vil jeg si at jeg syntes det fungerte dårlig på 7.4v, det var ikke noe overskudd til å gjøre noe særlig da. Det ble derimot noe helt annet på 11.1v, og dette blir helt klart batteriene jeg skal bruke fremover på dette flyet. Jeg må teste litt mer på tyngdepunktet og gjøre noen justeringer her og der før det blir slik jeg vil ha det.

Når det er sagt så syntes jeg det var litt nedtur i forhold til det forrige inneflyet mitt. Først nå skjønner jeg fullt ut hva BGH mente når han kalte det forrige flyet mitt en high-end modell. Selv om jeg hadde bygget det litt slurvete, så var det en modell som hadde skikkelig potensiale hvis det ble bygget skikkelig. Jeg har faktisk lyst til å kjøpe det en gang til, for å bygge det med mer kunnskap enn jeg hadde når jeg bygget det første gang. Jeg mener ikke at Twin Dragon er en dårlig modell, jeg syntes det funket bra til å være første test, og nå skal det justeres en del også for å få det bedre, men allikevel likte jeg min forrige modell bedre.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Twin Dragon
InnleggSkrevet: Man Feb 22, 2010 2:43 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg brukte forresten en APC 8x3.8SF, hva har dere andre karene med samme flyet brukt? Jeg skulle teste en APC 9x3.8SF, men glemte hele greia.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Twin Dragon
InnleggSkrevet: Man Feb 22, 2010 9:20 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Jeg brukte en 8-4 DD fra GWS og det funket bra

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Twin Dragon
InnleggSkrevet: Man Feb 22, 2010 9:52 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
Samme her.


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 48 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 10 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC