Jeg er også rimelig sikker på at det er esc`n din som streiker. Jeg har NØYAKTIG samme problem i Zagien etter at jeg pushet den for lenge på full gass med for høyt amp trekk. Motoren er sikkert like fin. Hvor stor esc har du og vet du hvor høyt trekk du tok ut???
En ting er iallefall sikkert at dersom esc`n begynner å streike allerede med en 6-4 propell så brenner du den opp i en sky av røyk dersom du putter på den 6.5-5.5 propellen, for da skyter amptrekket i været
Du trenger nok større esc, jeg har valgt en som tåler 150 amp og noe særlig mindre tror jeg blir risky dersom man skal ta ut max
Å eksperimentere seg fram til et rått oppsett kan fort bli dyrt med mange havarerte komponenter. Et oppsett som funker bra kan gå opp i røyk bare av et propellbytte eller en ekstra celle i batteripakken. Dette er grunnen for at jeg kjører samme oppsett som han duden jeg linker til, det er ferdig eksperimentert og funker. Jeg har kun gjort en endring, større esc fordi jeg tenker å gå opp på 6 celler der han nøyer seg med 5 celler
En ting man må være obs på er at dersom motoren har relativt høy kv og man skal bruke5 eller 6 cell pakke så må man ha meget liten propell ellers blir det astronomisk amp trekk.
Den motoren som jeg skal bruke har bare 1450 kv, men gir derfor høy watt ved høy spenning (5 og 6 celler) samtidig som amptrekket holdes på et lavest mulig nivå. En stor motor med lav kv klarer også å drive en større propell uten at amptrekket går i taket og brenner opp komponenter.
Nøyaktig hva er det du har i flyet nå? Type motor, batteri og esc