Da har jeg fått plassert en liten fueltank i flykroppen. Jeg måtte legge tanken på siden, så det ble litt tilpassing, men jeg tror det går fint.
Jeg fikk også laget til motorbukker av bøk. Jeg festet grovstykkene på motoren, og testet så utallige ganger med å sette motoren på plass. Slipte vekk tremateriale for hver gang, helt til jeg fikk motoren der jeg ville ha den. Ganske primitiv måte, men omtrent eneste måten å gjøre det på. Det er rett og slett ikke plass til vanlige motorbukker.
Jeg ser at det er fort gjort å gå i den fellen at en monterer ting der det er plass, men en må ikke glemme tyngdepunktet. Hvis jeg hadde lagt de forskjellige nødvendighetene der det er lettest å montere dem, så hadde tyngdepunktet blitt feil, og vanskelig å korrigere med de resterende komponentene. En må lage seg mulighet for justering av tyngdepunkt. Hverken motor eller tank kan flyttes, så det er viktig at de blir plassert rett første gangen. Alt dette er nytt for meg, så det er ganske spennende å se resultatet, om det overhodet kommer til å fungere...