Dato/klokkeslett: Tor Mai 02, 2024 8:46 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 19 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Dago Red
InnleggSkrevet: Tir Feb 16, 2010 1:03 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
Eg starter en tråd her om en av dei nye prosjekta mine(har mange nå). I desse need for speed tider, så har eg hatt lyst på noe med glow som går fort. Her er en link til flyet: http://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=8741&i=1&

Eg har kjøpt en flett ny 120fs som skal i den. Så med stor nok stigning på prop, så trur eg dette flyet vil flytte på seg. En anna ting er at det har ferdig innstalert retracts, noe som er grise fett! Eg skal prøve å huske bilder denne gangen! Flyet henta eg hos stressen igår. Dette er forresten det finaste flyet eg vet om!

_________________
Ingen ting er umulig. Det umulige tar bare litt lenger tid!!!

Futaba 10C, Fun jet, Dago Red, Acromaster,Siren,Easyglider,U-CAN-DO 46,TRX Sumitt,Bandit VXL,Slash 1/16VXL,Raptor 50 Titan,T-rex 450 se v2,T-rex 500esp,T-rex 700n


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Dago Red
InnleggSkrevet: Tir Feb 16, 2010 1:29 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Dette flyet har jeg hatt lyst på i lang tid. Hadde en slik for eeehhhh ca 18 år siden. Du må gi full rapport hvordan dette prosjektet blir med en 120-motor. Er redd den blir litt "nose-heavy", noe som ikke er så bra dersom std retact er spinkelt bygget. Tenker spesielt på landinger på litt røff mark. Jeg hadde problem med at retract bøyde seg dersom landingen ikke var helt silke, og den gang så hadde vi 800m asfaltert stripe å fly på. Så landingene den gang va som regel mye finere enn det meste jeg klarer å prestere i dag :oops:


Min flydde utrolig fort med en Saito .80 og 10x8 APC. Veldig snill å fly, ikke noe flikke-maskin. Desverre døde den brått og brutalt en dag flyplassen var stengt pga for mye vind :lol:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Dago Red
InnleggSkrevet: Tir Feb 16, 2010 2:11 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
Grattis med nytt fly. gleder meg å se bildeserier.

_________________
Einar Lexau. 79 Modell


Messerschmitt Bf 109G - Cessna 400 EP elektro - AR Drone
1969 Chevrolet Camaro - Go'Kart - TA-05 MS Honda NSX - Mini M03
Traxxas Jato 3.3 - Savage X. 2 Stk. - Captain Curse
Supervee 27 - Ocean Queen Upgraderes - Sea Dagger


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Dago Red
InnleggSkrevet: Tir Feb 16, 2010 2:28 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Ja, dette flyet er flott. Skikkelig 40-50 talls look, og det har nok absolutt potensiale til å flytte på seg.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Dago Red
InnleggSkrevet: Tir Feb 16, 2010 6:08 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Dersom du får plass og ikke blir for framtung så blir det der knallbra. De råeste flyr Dago`n med YS 110 i snuten og det må brukes skohorn for å få inn motoren :lol: YS`n veier kun 780 gram så det er en fordel.

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Dago Red
InnleggSkrevet: Tir Feb 16, 2010 6:31 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 776
Bosted: Naustdal
Tagbart, du får lage en luke til batteriet bak i halen på denne, det har vert gjort før.. :wink: , en 4-5s ni-mh pakke baki der burde vere en bra motvekt det. :)

_________________
Bjørn G.H.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Dago Red
InnleggSkrevet: Tir Feb 16, 2010 7:10 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Yepp, det funker bra det. Det er ikke få fly (så og si alle) jeg har hatt der batteriet må helt bak i halen :lol:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Dago Red
InnleggSkrevet: Ons Feb 17, 2010 12:05 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
Eg pakka opp flyet idag, og det ser meget bra ut. Veldig fin finish. Dritkult med retracts. Håper eg får plass til motoren. Men den skal inn uansett. Foreløbig ser det ut som ett veldig bra kit. Før eg begjynner på flyet, skal eg sette flybarless på t-rex 500 esp, noe som ikke tar så lang tid, men eg har vert så opptatt med dei nye bilane mine, at det har ikke blitt til enda. Har heller ikke prøvd 700 med mikado flybarless. Eg var ute og flaug litt raptor og t-rex 450 i helga, og kan konstantere at eg er blitt VELDIG rusten. Skal ikke lang tid til før en er rusten på heli, da er det bedre med fly.

_________________
Ingen ting er umulig. Det umulige tar bare litt lenger tid!!!

Futaba 10C, Fun jet, Dago Red, Acromaster,Siren,Easyglider,U-CAN-DO 46,TRX Sumitt,Bandit VXL,Slash 1/16VXL,Raptor 50 Titan,T-rex 450 se v2,T-rex 500esp,T-rex 700n


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Dago Red
InnleggSkrevet: Ons Feb 17, 2010 12:07 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
Eg skal prøve å få tatt litt bilder under bygginga. Yalla? Var det nøyaktig samme kit du hadde?

_________________
Ingen ting er umulig. Det umulige tar bare litt lenger tid!!!

Futaba 10C, Fun jet, Dago Red, Acromaster,Siren,Easyglider,U-CAN-DO 46,TRX Sumitt,Bandit VXL,Slash 1/16VXL,Raptor 50 Titan,T-rex 450 se v2,T-rex 500esp,T-rex 700n


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Dago Red
InnleggSkrevet: Ons Feb 17, 2010 12:29 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Nei, dette flyet eksisterte ikke da. Jeg hadde et Great Planes kit som jeg bygde om til Dag Red. Jeg monterte 4mm HD pneumatisk spring return retract system. Så det er nok ikke noe store likheter i konstruksjon, men tipper flyegenskapene er blitt enda bedre med årene :D

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Dago Red
InnleggSkrevet: Ons Feb 17, 2010 11:53 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
Jonny har hatt mange mustanger, og sier at dei absolutt er flikke maskiner. Retractane ser faktisk veldig solide ut på dette flyet. Håper det. Men hvis eg skal lande der det er veldig røfft, så er det jo bare å buklande. Jula er fine å ha til take off, men trenger ikke å bli satt ut igjen for landing, selvom det er det som er kulast uten tvil. Eg finner fort nok ut kor solide dei er!hehe

_________________
Ingen ting er umulig. Det umulige tar bare litt lenger tid!!!

Futaba 10C, Fun jet, Dago Red, Acromaster,Siren,Easyglider,U-CAN-DO 46,TRX Sumitt,Bandit VXL,Slash 1/16VXL,Raptor 50 Titan,T-rex 450 se v2,T-rex 500esp,T-rex 700n


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Dago Red
InnleggSkrevet: Tor Mai 20, 2010 11:17 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
Da var Dagoen endeleg ferdig og prøveflydd. Eg valgte å sette i en 91 fs, 120 blir nok desverre for tung og stor til dette flyet. Men får eg tak i en billig ys 110, så vet eg at desse blir brukt i denne mustangen. Vi fekk målt den til 201kmt med en 13-8 prop. Retractsa fungerer supert, og er mer solide enn eg hadde trudd. Men det trengs innflygnings og landingsplass til dette flyet for det er rett og slett ikke enkelt å få det ned. Skalflestad vart nesten for lite. Eg får lage til luftbrems miks og se om det hjelper. Hjelper som F på hotlinen min. Blir forhåpentlig mer flyging i morgen på Skaflestad.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Dago Red
InnleggSkrevet: Fre Mai 21, 2010 12:12 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Tagbart skrev:
Men det trengs innflygnings og landingsplass til dette flyet for det er rett og slett ikke enkelt å få det ned. Skalflestad vart nesten for lite


Hmmmm......nå ble jeg litt bekymra for hvordan det skal gå med Tiger Shark'n min. Regner med at denne vil passere 200km/t også. Er greit å ha plass å lande på da. Det blir vel egentlig veldig viktig å få flyet til å fungere bra på lav hastighet, slik at en kan få ned farten littegrann for å redusere stripa.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Dago Red
InnleggSkrevet: Fre Mai 21, 2010 8:25 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Håper du kan fly den i helga!!! Jeg har barnefri i helga, så jeg har planer om å ta turen innover. Kansje jeg får med vector innover om ikke han kommer opp med en dårlig unnskyldning som f.eks huset må males eller noe slikt. Uansett har jeg noen fly klare :mrgreen:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Dago Red
InnleggSkrevet: Lør Mai 22, 2010 11:27 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
Igår var motoren helt rar på senter stikke. Levde på en måte sitt eige liv. Var sikker på at den skulle stoppe når som helst, men eg fekk flyet ned. Motoren fungerte helt fint på full gass og muligens under senter stikke. Fekk ikke testa/hørt tomgangen før landing, da eg ikke turte å teste det i lufta for eg var redd den skulle stoppe. Ka trur dere gjorde dette. På landinga, som var helt ok, så braut eg av den ene leggen. Rauv den rett ut av vingen, så den må limast på plass igjen. Easyfix, men er litt usikker på korleis eg skal gjere det med landinger i fremtiden med dette flyet. Kanskje bare lande det på buken. Det er forhaldsvis små hjul på flyet, så ei lita hole eller ruff mark kan vere nok til å rive det av igjen. Asfalt hadde absolutt vert tingen. Nå hadde eg ei stygg landing med det i forrigårs, og Jonny fekk teste det, og var enda mer uheldig. Han var på innflyging nr 10 sikkert, for det var ikke lett å få det ned uten noe vind, så kom det en bil forbi, som førte til at vi ikke hørte motoren, og seff hadde den stoppa. Han for over hele stripa, og landa rett før han traff skogen, i ganske ulendt tereng. Så eg trur retracten hadde fått seg en smel allerede da. For som sagt, så hadde eg ei fin landing da den vart reve ut av vinga.


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 19 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 7 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC