Dato/klokkeslett: Tor Mai 02, 2024 3:57 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 27 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Utskytingsrampe for bla. funjet
InnleggSkrevet: Tor Jun 10, 2010 10:12 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Helt sant med tanke på lydbølgene, men jeg aner ikke hvor nærmt dette er folk. Jeg sier bare at hvis det har vært klager på støy der før, så er det en god mulighet for at det skjer igjen. Folk er ofte litt på tå hev når tidligere problem begynner å gjenta seg. Hører de det ikke så hører de det ikke, og da går det jo bra.

Går neppe an å sammenligne med burning ved et skur, for det er "flyktige" personer som utøver, og ikke mindre irriterende for enkelte av den grunn. Hadde det vært en burnegjeng som står der i 3 timer og bråker så hadde det kanskje dukket opp noen naboer etterhvert Hvis det kommer noen å klager på støy fra fly så hjelper det liksom ikke å si at "jammen, han burna, og det bråker mye mer enn flyet mitt" :mrgreen:
Vi som driver rc har alltid vært utsatt for både rettferdige og urettferdige klager, og slik vil det nok dessverre alltid være...

Uansett, kjempebra for deg at du har fått deg din egen flystripe, have fun så lenge du kan :mrgreen:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Utskytingsrampe for bla. funjet
InnleggSkrevet: Fre Jun 11, 2010 2:47 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
stressballen skrev:
Helt sant med tanke på lydbølgene, men jeg aner ikke hvor nærmt dette er folk. Jeg sier bare at hvis det har vært klager på støy der før, så er det en god mulighet for at det skjer igjen. Folk er ofte litt på tå hev når tidligere problem begynner å gjenta seg. Hører de det ikke så hører de det ikke, og da går det jo bra.

Går neppe an å sammenligne med burning ved et skur, for det er "flyktige" personer som utøver, og ikke mindre irriterende for enkelte av den grunn. Hadde det vært en burnegjeng som står der i 3 timer og bråker så hadde det kanskje dukket opp noen naboer etterhvert Hvis det kommer noen å klager på støy fra fly så hjelper det liksom ikke å si at "jammen, han burna, og det bråker mye mer enn flyet mitt" :mrgreen:
Vi som driver rc har alltid vært utsatt for både rettferdige og urettferdige klager, og slik vil det nok dessverre alltid være...

Uansett, kjempebra for deg at du har fått deg din egen flystripe, have fun så lenge du kan :mrgreen:


Eg er overraska og skjønner ikke helt vitsen med å kvervulere om dette. Det må jo vere kjekt å ha flere plasser å fly på :D Eg har ikke fått min egen fly stripe. Andre kan selvfølgelig fly der også. Du får ta turen en dag, så skjønner du litt bedre korleis det ser ut der. Klaginga på støy begjynnte da det vart flydd med store bensinmodeller. Å fly for eksempel med 4 takter glow er helt sikkert ikke noe problem, da dei ikke bråker noe særleg. Borte ved stripa, så hører en faktisk ikke bilene som kjører på vegen, og det er over dobbelt så langt til nærmeste hus. Og det er huset til Grunneiger., som faktisk flaug før i tiden. Begge sønnene flyr også. Det er bare å komme å fly. Det er ikke eg som eiger der. Sånn som du skriver, så begjynner eg nesten å lure på om du er mesunlig av en eller anna grunn stressen. :mrgreen:. Nå er det plutseleg 2 fine plasser å fly på i Naustdal, og det trudde eg nå folk ville vere glad for :?: Nå driver eg og setter meg inn i FPV verdenen, og Horstad flata er en veldig idiell plass å begjynne da det er så vannvittig åpent der. Skulle nå folk klage, så får vi halde oss til stillegåande modeller der. Ikke værre.
Foreløbig så er det bare ett problem der, og det er at der stripa skal vere er nå nysådd. Så stripa er ikke klar enda. Nå bruker vi vegen bort til å lande på. Og det er for såvidt ikke noe problem i det heiletatt.
EG skal gi beskjed nestegang eg skal ut dit på samlinger i fylket.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Utskytingsrampe for bla. funjet
InnleggSkrevet: Fre Jun 11, 2010 9:00 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
what?? nå må du ta deg sammen her....
Jeg kverulerer vel ikke i dette innlegget, hva pokker...?

At jeg er misunnelig? Å si noe slikt er direkte barnslig, jeg synes det er flott at folk har plasser å fly, ferdig med det. Jeg håper selvfølgelig ikke at det dukker opp klager, jeg nevner bare muligheten for at det kan skje, så det er greit å være forberedt på det.

At du har fått deg din egen flystripe skrev du selv, og jeg syntes bare selve setningen var morsom. Jeg siterer:

Vi flaug i sikkert 5 timer igår. Og blir sikkert ikke mindre idag. Har forresten fått meg ny stripe.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Utskytingsrampe for bla. funjet
InnleggSkrevet: Fre Jun 11, 2010 10:57 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
Har forresten fått meg ny stripe å fly på, var det eg mente. Det er ikke alltid like lett å uttrykke seg når man skriver, og eg beklager for at eg tok feil stressen. Det med misunneleg var jo da en spøk. Eg har tydlegvis tatt feil av den der grønne smilyen. Og igjen, beklager.

Fra nå av skal eg passe veldig godt på ka eg skriver, og korleis tolke det eg leser da det kan vere lett å missforstå til tider. :oops:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Utskytingsrampe for bla. funjet
InnleggSkrevet: Fre Jun 11, 2010 11:24 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Bare ta det med ro Tagbart, jeg har hatt en stressende dag, og tålmodigheten er ikke til stede av og til. Ikke med meningen å være kvass, men av og til føler jeg at vi her på forumet feiltolker hverandre i feil retning. Jeg mente absolutt ingenting negativt med det jeg skrev. Synes det er flott at hvem som helst finner seg en plass å utøve hobby, jeg vil bare at vi alle skal være oppmerksomme på hvem vi eventuelt forstyrrer, kun for vår egen del. Håper du og andre som er på det nye stedet får fred med flyvninga, helt oppriktig ment.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Utskytingsrampe for bla. funjet
InnleggSkrevet: Lør Jun 12, 2010 12:24 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
Ka betyr den grønne smilyen forresten?


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Utskytingsrampe for bla. funjet
InnleggSkrevet: Lør Jun 12, 2010 1:42 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Tagbart skrev:
Ka betyr den grønne smilyen forresten?


Jeg aner ikke hva det betyr, men synes det er et happyface, altså noe med godt humør iallefall? Trodde ikke grønn smiley var noe fæle greier, men har egentlig ikke peiling.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Utskytingsrampe for bla. funjet
InnleggSkrevet: Lør Jun 12, 2010 11:07 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
stressballen skrev:
Tagbart skrev:
Ka betyr den grønne smilyen forresten?


Jeg aner ikke hva det betyr, men synes det er et happyface, altså noe med godt humør iallefall? Trodde ikke grønn smiley var noe fæle greier, men har egentlig ikke peiling.


Eg har alltid trudd at det gjekk an å legge den til en spøk


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Utskytingsrampe for bla. funjet
InnleggSkrevet: Tir Jul 27, 2010 5:53 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
Her er en link til pedal launcheren min:

http://www.youtube.com/watch?v=2nG500j4Rnc


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Utskytingsrampe for bla. funjet
InnleggSkrevet: Tir Jul 27, 2010 7:03 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
Flott den der gitt.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Utskytingsrampe for bla. funjet
InnleggSkrevet: Tir Jul 27, 2010 10:30 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Perfekt! ;) Såg ut som den funka meget bra ja :)

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Utskytingsrampe for bla. funjet
InnleggSkrevet: Ons Jul 28, 2010 8:51 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
Se der ja. Fungerte udmerket, uten noen torque problem når motoren gikk i gang 8)


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 27 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 6 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC