Dato/klokkeslett: Tor Mai 02, 2024 5:18 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 13 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: EDF F 18
InnleggSkrevet: Lør Mai 29, 2010 10:51 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
Nå er eg den stolte eiger av en svær F 18. Den er 1 meter og 43cm lang. Det er så blofett at eg nesten ikke har ord. Og er faktisk litt stolt av at eg har fått Jonny inn i heli verdenen igjen. Han kjøpte Raptoren min.

Eg skal skrive litt mer når eg har satt den skikkeleg isammen. Ikke helt klar. 90mm vifte. 100A regulator og 6 sells 3700mAh lipo. Det blåser noe så inni helvete av den vifta at en MÅ oppleve det. Gleder meg stort til å prøve det ut. Nå har eg 3 speed modeller, men er usikker på kem eg liker best av F 18 og mustangen. 2 vidt forskjellige fly er det jo da. Håper på å ta opp kampen om speed tittelen nå!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: EDF F 18
InnleggSkrevet: Lør Mai 29, 2010 11:24 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Flotte greier, gleder meg til å få konkuranse. Men jeg antar at du må nok skaffe en fetere regulator og større batteripakke skal du komme over 200 med en så stor F-18. Du kan ta ut maks 2,2KW med den regulator'n på 6cells pakke. F-18 har en high drag airframe + at DF trenger betydelig mer power for å oppnå samme speed som propell. DF fremdrift er ikke noe typisk high speed løsning pga dårlig virkningsgrad. Da må du i så fall skuffe på med MYE power.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: EDF F 18
InnleggSkrevet: Søn Mai 30, 2010 12:57 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
Eg har en pregulator på 150 mAh med 220 i peak, så det kommer nok til å bli testa litt forskjellig i den. Men eg trur ikke det er den som vil oppnå høgast fart. Det trur eg blir funjetten. Men vet aldri. For eg vet ka F 18 er oppgitt til med 5 sells oppsett


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: EDF F 18
InnleggSkrevet: Søn Mai 30, 2010 9:20 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
helt klart. Har du samme batteripakke i funjett'n og F-18, så vil nok funjett'n gå betydelig fortere. Men skla du over 240 km/t med funjet, så bør du glasse vingene for økt stivhet. Vector vet om problemstillingen, men har nok ikke beregnet å måtte opp i disse hastighetnene. Med andre ord, han har skaffet seg et annenrangs eller tredjerangs søndagsfly :lol:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: EDF F 18
InnleggSkrevet: Søn Mai 30, 2010 1:13 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Grattis med nytt fly, dette hørtes jo veldig flott ut :D
Har du bilder av herligheten?


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: EDF F 18
InnleggSkrevet: Søn Mai 30, 2010 10:50 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
Gratulerer så mye.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: EDF F 18
InnleggSkrevet: Søn Mai 30, 2010 11:32 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
Eg skal legge ut bilder når eg har satt den sammen. Har ikke tid før tirsdag å begjynne med det.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: EDF F 18
InnleggSkrevet: Tir Jun 01, 2010 12:09 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Glasse vingene :?: :?: Tullebukk :lol: funjett`n klarer det fint uten noe glassing, det har du jo selv sett, vi må bare få bekreftet hastigheten med radar og det tar vi så fort du er på land igjen :) Blir artig å se tynet ditt når et lite isoporfly til 800 spenn slår deg på farten, og enda har jeg mye å gå på som f.eks 6 cell pakker som vil øke effekten betydelig, men da er det ikke sikkert at flyet henger sammen slik det er nå :lol:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: EDF F 18
InnleggSkrevet: Fre Jun 04, 2010 2:36 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
Da er eg ferdig å sette sammen flyet. Retractsa er ikke innstallert da retract servoane ikke er iorden. Den ene dævva faktisk. Billige søppel servoer. Eg må buklande det på Skaflestad uansett. Bombene og dropptankane blir ikke brukt seff. Og dei er jo bare drag alikavel. Men når eg en dag setter på retacta, så kommer eg nok til å teste den med bomber og dropp, for det ser jo dritfett ut da. Nå har eg bestillt 9 Align ds 410mg servoer som skal byttast ut med dei servoane som står i flyet idag. Alle 9 må brukast. Så det blir bittelitt tyngre, men det driter eg i. Greit å bruke noen servoer som eg stoler fullt på. Her er 2 bilder av det ferdige prosjektet. Den ser nesten litt mindre ut på bilde.


Vedlegg:
P1010168 (768 x 576).jpg
P1010168 (768 x 576).jpg [ 101.38 KiB | Vist 8305 ganger ]
P1010169 (768 x 576).jpg
P1010169 (768 x 576).jpg [ 116.13 KiB | Vist 8305 ganger ]
Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: EDF F 18
InnleggSkrevet: Fre Jun 04, 2010 6:16 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
spreke farger på det gitt.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: EDF F 18
InnleggSkrevet: Søn Jun 06, 2010 11:35 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
Her er en sprek utgave. 8 seller og 2500watt. Følg også med på stripa dei har laga, den viser seg i slutten av videoen. Det var dette eg mente i en anna tråd. En kan jo lande dei aller minste modellane der. Dei som skal lære seg å lande små modelle, for eksempel wilga og lignande må jo ha asfalt eller lignende for å kunne rulle når en øver på landing. På gress eller lignende så tipper flyet framover. Lett å ta propellen også. Men dette var altså bare en tanke eg hadde. Lurer på kor fort den jetten går med 8 seller?

http://www.youtube.com/watch?v=Crc5fQso ... re=related

Da er linken på plass. Glemte den helt :oops:


Sist endret av Tagbart den Søn Jun 06, 2010 12:28 pm, endret 1 gang

Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: EDF F 18
InnleggSkrevet: Søn Jun 06, 2010 11:42 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
video?


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: EDF F 18
InnleggSkrevet: Ons Jun 09, 2010 2:49 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
Igår skulle eg teste flyet. Eg stillte meg forran en bø der det er nesten en halvmeter med grs i tilfelle kaste vart dårleg. Ikke dumt av meg, for det viste seg at eg hadde for lite utslag på høgde, så det plana ut ca 5 meter fra der eg sto. Høgt gras er tingen for slikt, da eg kun knakk av den ene sidewinderen. Hadde seff ikke med meg foamsafe, så det blir ett nytt forsøk idag. Vi flaug i sikkert 5 timer igår. Og blir sikkert ikke mindre idag. Har forresten fått meg ny stripe.


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 13 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 9 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC