Dato/klokkeslett: Tor Mai 02, 2024 9:27 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 9 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: 60 size for motortesting er bestillt
InnleggSkrevet: Søn Jul 18, 2010 9:43 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Da ble det jaggu meg bestillt en 60 size også for å få testet Johnny sin .91 ASP som jeg driver og fikser. Blant alle flyene mine manglet jeg faktisk denne sizen så da var det bare å gripe etter visakortet igjen :lol: Når den har flydd og testet denne problem-motoren og forhåpentlig friskmeldt den, så blir det å hive inn YS 110 i dette flyet slik at også den får vise musklene sine igjen 8) Det neste jeg kommer til å kjøpe nå blir nok en 120 size http://rcnet.no/b2b/product_info.php?cP ... ts_id=1225 som skal bære 180 firetakteren min, for planen nå er å ha MVVS`n permanent i den 25% Yak`n som kommer. Det er litt jobb å drive å bytte motorer hele tiden etterhvert som jeg går lei, så det enkleste er å ha en hel haug av fly, ett til hver av motorene jeg ønsker å fyre igang. Fra før har jeg 5-6 ubyggede fly på "lager" samt 14 som allerede er operative. Dette har ikke gått slik som jeg tenkte i fjor da jeg sa til meg selv at 4-5 fly om gangen får være nok :lol: :lol:
Nå trenger jeg bare bedre vær og noe mer fritid for å få brukt noe av dette her :mrgreen:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: 60 size for motortesting er bestillt
InnleggSkrevet: Søn Jul 18, 2010 9:55 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Pokker, det var et bøllete fly. Jeg har faktisk ikke sett det før.... var ikke urimelig stygt heller... :lol:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: 60 size for motortesting er bestillt
InnleggSkrevet: Søn Jul 18, 2010 10:09 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Jeg vet absolutt ingenting om det, bare fallt pladask for utseendet, akkurat som med damer :lol: Jeg regner med at dette også kommer i stallen snart, men tror jeg venter til kontoen blir toppet opp igjen i neste måned for det har gått "litt" gryn ut av kontoen med alle prosjektene i hjemmet i det siste :mrgreen:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: 60 size for motortesting er bestillt
InnleggSkrevet: Man Aug 02, 2010 11:33 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Jomfrutur i dag gikk fint og motoren gikk upåklagelig to flyturer uten tull av noe slag. Ser ut som jeg kan friskmelde den motoren din Jonny :mrgreen: Jeg kjørte 0% nitro og en fuel med litt castorolje (vet ikke om det hadde noe å si, men det skader ihvertfall ikke) samt 13-6 propell for å la den varve litt og jobbe lett pluss at jeg byttet ut den originale lille pinglepotta med en potte fra Tower 75 motoren (anbefaler sterkt å få fatt i en slik dersom Tower har dem inne nå, koster drit og ingenting og gir en god effektøkning)

Nå skal jeg stuffe inn YS 110 for å få jævlig feit lyd i dette ellers litt kjedelige flyet 8)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: 60 size for motortesting er bestillt
InnleggSkrevet: Tir Aug 03, 2010 7:32 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Sitat:
litt castorolje (vet ikke om det hadde noe å si, men det skader ihvertfall ikke)

Som du måtte stjele fra meg :lol: :lol: Ikke alle har slik avanserte oljeprodukter :P Bare si fra om du trenger mer hjelp så kan jeg gi deg det du trenger :mrgreen: Liker å hjelpe folk i nøden vettu 8)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: 60 size for motortesting er bestillt
InnleggSkrevet: Tir Aug 03, 2010 4:47 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Jo takker så mye, slik eldgammel drit har ikke jeg liggende lenger og må derfor ty enten til deg eller teknisk museum :mrgreen: Her går det for det meste i avanserte syntetiske oljer istedenfor den seige bønnesausen der :lol: Men det er godt å vite at du fremdeles har slik utdødd teknologi på lager :wink:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: 60 size for motortesting er bestillt
InnleggSkrevet: Tir Aug 03, 2010 10:08 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Yalla, vær forberedt på at den lille YS`n din som du mener har grom lyd kommer til å høres veldig pinglete ut når min dobbelt så store YS kommer dundrende med rakt rør rett ut :twisted: :mrgreen: :mrgreen:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: 60 size for motortesting er bestillt
InnleggSkrevet: Tor Aug 05, 2010 7:33 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Sitat:
dobbelt så store YS kommer dundrende med rakt rør rett ut

Først må du no få den motor'n til å gå skikkelig... hvem var det som kom deprimert etter en seanse på basen der "motor'n gikk ræva"?? Joda godt å ha en skulder på gråte på heheh. Dersom du vil at jeg skal se litt på den og gi deg anbefalinger, så skal du ikke være redd for å ta kontakt :lol:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: 60 size for motortesting er bestillt
InnleggSkrevet: Tor Aug 05, 2010 9:43 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Nåvel, rævva var nok ikke helt korrekt :x Propell må byttes fra 16-6 til 14-8 eller kanskje 13-10 for å få opp turtallet mer. Kanskje må jeg overhale regulatoren også, får se etter neste test der jeg skal finjustere alle tre innstillingene. Ved denne testen bare fyrte jeg den igang og grovstillte kun hoved nåla og fløy :wink:

I`ll be back, faster and stronger 8)


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 9 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 6 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC