MVVS er nok meget gode motorer ja, pene å se på er de også ingen tvil om det. Det som bekymrer meg mest med bensinmotorer er tenningsanlegget, her tror jeg kvaliteten og holdbarheten varierer mye på de forskjellige merkene og ikke minst radiostøyen fra dem.
Har som nevnt tidligere hatt problemer med 3W, de tenningsanleggene tåler ikke for mye vibrasjon og varme, og hadde mye tull med den motoren på grunn av det, men skulle gå bra i ettertid når en vet om det og tar forhåndsregler jeg ikke visste om når motoren var ny. Det er desverre ikke alt de skriver om i manualen som kunne spart eierne for mye problemer.
Har også en crrc pro26 med originalt tenningsanlegg, egentlig en god motor når jeg fikk satt i skikkelige lager og fikk den tett uten at den dro inn falskluft.
Her visste jeg heller ikke om at tenningsanlegget gir mye støy før jeg leste om det forleden på et forum.
Jeg er 100% sikker på at det var det som gjorde at jeg smalt U-Can-Do 60'n som jeg hadde i bakken på uforklarlig vis, jeg skjønte ikke en dritt av det før Jonny fikk låne motoren og monterte den i en Harrier 90.
Rorene gikk jo bananas av og til selv med 2,4gHz, flyet oppførte seg helt på trynet og det var et under at det ikke gikk i bakken ved flere anledninger. Støyen må ha gått rett i servoene på et eller annet slags vis. Denne motoren skal ikke i lufta igjen før det er skifta til et nytt anerkjent anlegg.
MVVS bruker nok tenningsanl. i øverste klasse med null problemer med støy.
Helt enig i at potter og piper egentlig er noe jækla herk, de er dyre, de øker vekta og er ofte mye plunder å få montert skikkelig. Men vi har ikke noe valg uten der inne vi flyr nå dsv.
Når en først har fått de på plass så er det jo kjekt å få et mye finere lydbilde av flyet i lufta, teller nå det også.
Ble litt mye OT og avsporing i tråden her, men går vel bra håper jeg.