Dato/klokkeslett: Fre Mai 03, 2024 12:56 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 4 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: sonic .25 low wing
InnleggSkrevet: Lør Nov 13, 2010 5:20 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
I kveld skal jeg hive ihop min nye .25 size low winger. Dette er et av de mest ferdige flyene jeg har vært borti, motorbukk og stag til throttel er på plass, alle hengsler er ferdige OG pinnet med en stift igjennom for å hindre at de kan løsne :D Her er det stort sett bare å skru i servoene og motor, pluss det kjedelige arbeidet med å tilpasse linker til rorene. Regner med at denne er ferdig i løpet av to-tre bokser i kveld :wink:

Motor blir grisetrimmet XLS .36 med tunedpipe, lifepo 6.6v motakerbatteri og 2.4 ghz selvfølgelig


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: sonic .25 low wing
InnleggSkrevet: Lør Nov 13, 2010 11:17 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Hva var vingespenn og forventet vekt på denne?


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: sonic .25 low wing
InnleggSkrevet: Søn Nov 14, 2010 10:37 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
1.33 meter og er oppgitt til å bli ca 1790 gram. Jeg skal veie min litt senere i dag når den er ferdig montert 8)

Ferdig! vekten ble 1890 gram uten fuel ombord, de 100 grammene ekstra jeg endte opp med, ligger nok i motoren og pipa. Nå begynner arbeidet med å tune inn pipelengden så jeg oppnår maksimalt turtall på APC 9-8 som jeg har tenkt å satse på i første omgang 8)

Flyet ble meget smekkert og flott og egner seg svært godt til tuned pipe siden den legger seg naturlig langs kroppen og er enkel å feste. Dersom dette varer lenge nok til at jeg blir lei så ser det ut til at .61 firetakter også passer flott i snuten, og det har jeg også lyst til å prøve :o


Har kjørt litt motor og saget header, turtall på APC 9-8 er nå oppe i 15400 rpm statisk :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: sonic .25 low wing
InnleggSkrevet: Lør Nov 20, 2010 6:50 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Jomfrutur i dag på Haukåa i flotte forhold :D Flyet fløy som forventet meget pent og lander utrolig snillt. Det ble litt i overkant mye power med denne .36 motoren med tuned pipe, og ved full gass ble det flutter så det duret i flyet. Heldigvis holdt rorene denne gangen og jeg unngikk fullgass i medvind og unnabakke etter dette. Siden flyet ikke tåler mer fart så har jeg byttet ut 9-8 propell med en 10-5 for å få ned farten og oppnå mer thrust som jeg kan leke med utenom å fly fort. Det ble noen flotte flyturer i dag :mrgreen:

I morra blir det Rainbow med MVVS .49 og mini pipe som skal testes :D


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 4 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 7 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC