Dato/klokkeslett: Tor Mai 02, 2024 4:34 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 7 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Teaser
InnleggSkrevet: Søn Nov 14, 2010 9:18 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Siden jeg ikke får flydd lenger bruker jeg litt tid i hobbyrommet og bygger isteden (nei, de store orker jeg ikke å bygge helt enda :wink: ). Nå står flere fly klar til jomfrutur og to nye til er på vei. Det ene er et børsteløst amfibiefly som jeg tenker å ha med på Storevannet når jeg begynner å kjøre båt igjen, det andre er...er....... ehh jævlig kult og kommer til å bli en unik sak. Yalla kan få vri seg i angst et par dager før jeg røper hva det er, heheheheheheheheheeeheee :lol:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Teaser
InnleggSkrevet: Søn Nov 14, 2010 10:20 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
Sitter å venter å venter i spenning eit par dager og håper på bilder.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Teaser
InnleggSkrevet: Man Nov 15, 2010 2:02 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Vet ikke om jeg gidder å svare en gang :lol: Jeg har seff det raskeste flyet, den beste 3D-kjerra den største motor'n osv.. så jeg vet ikke om jeg gidder å bekymre meg 8)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Teaser
InnleggSkrevet: Man Nov 15, 2010 3:15 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
vector 250 skrev:
Det ene er et børsteløst amfibiefly som jeg tenker å ha med på Storevannet når jeg begynner å kjøre båt igjen


Vil bare advare deg mot å fly viftemodeller som bråker mye der, da får du sikkert ikke flydd lenge :wink:
Jeg har selv tenkt lenge på et eller annet å bruke på storevannet, det er jo tross alt en flott flyplass :D
Bestilte denne her for en stund siden, foreløpig er den restnotert, men den kommer vel på et eller annet tidspunkt.
http://www.youtube.com/watch?v=fxpBRnHYp94


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Teaser
InnleggSkrevet: Man Nov 15, 2010 9:01 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Det er ikke en støyende viftemodell nei, tror ikke at det lages slike sjøfly heller :wink:

Her er den, ikke så veldig skummel denne da :D http://www.myvideo.de/watch/4672259/Coo ... eug_FlyMex

Her avsløres teasern: http://www.aero-works.net/store/detail.aspx?ID=294

Dette skal IKKE ha homofilt el.oppsett, men ekte glow 8) Her blir det en liten, søt og meget lett AP .15 motor i snuten. Dette er omtrent det samme konseptet som mitt forrige mini 3-D fly med glow-motor, men dette er enda bedre egnet siden det er noe større. Det forrige miniprosjektet veide 400 gram med fuel og hovret med en illsint 1 ccm motor, men det ble litt marginalt med power. En.15 motor blir ganske passe og jeg trenger ikke pine ned på absolutt hvert eneste gram, kanskje kan jeg til og med beholde landingsstellet :lol: . Dersom AP motoren blir for slakk så bytter jeg den ut med den meget spreke, men tyngre ASP XLS .15 motoren min.
Mottakerpakke blir 360 mah 7.4v lipo som plugges rett i mottaker (regulator blir for mye død vekt). Jeg har en drøss av små gamle 35 mhz mottakere som jeg overhodet ikke er redd for å svi, men jeg tipper det går bra for dette har jeg gjort før med stort hell i det forrige ultra-mini prosjektet. 9 grams servoene tålte det også helt fint og koster dessuten null og niks, så det spiller ikke noen rolle.

Dette er ett av de få flyene jeg faktisk gleder meg til å sette sammen, fordi det blir såpass spesiellt (selv om dette ikke er upløyd mark for meg lenger)

Jeg kjenner en kar som går rundt og prater og prater og prater og............ om å gjøre det samme, men så langt har han hverken motor eller flyet , så det blir vel bare med praten tenker jeg :mrgreen:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Teaser
InnleggSkrevet: Tir Nov 16, 2010 12:28 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Bare for å ha grensesnittene helt klare her: Det var JEG som tipset deg om dette flyet :shock: Men det skulle bare mangle, jeg bistår gjerne når du er i villredet til valg av fly til .15-motor... :lol: Noen er hjernen og driver med research før dei handler. Andre bare eeehhh... handler og ikke tør bruke flyene sine 8) Men, jeg tror jeg har funnet et alternativ til deg som du vil få mye glede av fremover :P


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Teaser
InnleggSkrevet: Tir Nov 16, 2010 9:01 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
he he he, totalt usaklig :lol: Dette har jeg gjort før vet du :wink: men du selv har en del research foran deg 8)

Anyway, jeg har på plass to aktuelle motorer å velge mellom, 1 oz tank fra det forrige miniflyet, mini mottakerpakke, og selve flyet er her om et par dager. Hvordan ligger du an sa du??? :mrgreen:


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 7 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC