Dato/klokkeslett: Søn Mai 12, 2024 2:08 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 7 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: MØKKAFLY!!!
InnleggSkrevet: Ons Aug 08, 2007 8:12 pm 
Bygger selv!
Bygger selv!
Innlegg: 26
Bosted: Voss/Bergen
ja, to dager tok det før eg virkelig begynte å hate drittflyet..

Tingen er det at når eg skulle ut å fly i dag, så var det ikkje noe som helst respons når skrudde brytaren på flyet til "on". Hugser ikkje om eg satt det off med en gang eg var ferdig å fly på tirsdag, eller om eg skrudde det av når eg kom heim, så var usikker på om batteriet var guff i. Så eg bytta batteri, hadde med reservebatteriet mitt, men ikkje noe skjedde då heller. Prøvde dei forskjellige spakene på kontrollen, men ingen respons i flyet. På tirsdag lagde flyet ein pipelyd når eg skrudde det på, den lyden kom heller ikkje i dag.

Einaste "feilen" eg veit om, er at antenna på kontrollen er knekt, på det nest ytterste leddet.. Men har dette så mye å si, når ein står rett ved sida av flyet? sender den ikkje ut signal selv om ytterste leddet mangler? Prøvde med ein anna kontroll òg, 2-kanals, ingen respons da heller. Målte spenninga på batteria, det første eg hadde, som var i bruk på tirsdagen, låg på 5,5 volt, mens det andre, det ubrukte altså, var på 11,7. Så feilen skal ikkje ligge der.

Noen som har noen idé om kva som kan vere galt? Viss ikkje eg finn ut av dette, går det pent og pyntelig i retur til elefun, som skal få sende meg eit nytt et!

_________________
[bil] nanda swift II, hpi rush evo II, kyosho mantis
(båt) kyosho jetarrow m/ kyosho gs12
{fly} Dynam cessna 182


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons Aug 08, 2007 9:33 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Hehe, var da litt vel lite spenning på det eine batteriet! Prøvde med en tokanals? Altså med en tokanals mottaker også da?

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons Aug 08, 2007 10:49 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Det er ganske sannsynlig at regulatoren er brent, det er ganske vanlig at det skjer på disse "billig flyene" pga at de bruker regulatorer som er helt marginale i forhold til hvor mye ampere motoren trekker. Forsøk å lukte på regulatoren og se etter om noe på den er svart/brent. Det er regulatoren som forsyner både servoer, mottaker og motor med strøm

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons Aug 08, 2007 10:56 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Oj oj ojjj, jeg la akkurat merke til at du var nede i 5.5v på batteriet. Hvis det er lipo batt vi snakker om så er det med største sannsynlighet ødelagt. 11.1v lipo batterier skal ALDRI tømmes mer enn til minimum 9v igjen i pakka, men flyet burde selvsagt fungert med det andre batteriet, så jeg står fremdeles for det som jeg har skrevet i posten over

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons Aug 08, 2007 11:01 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Hehe, nice at du faktisk greide å ta livet av eit batteri(kanskje en regulator) med en gang :P
"djupevik driver med skremselspropaganda fordi han ikke vil bli frakflydd" -hah :D

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor Aug 09, 2007 7:17 am 
Bygger selv!
Bygger selv!
Innlegg: 26
Bosted: Voss/Bergen
haha, typisk djupevik å drive med skremselspropaganda fordi han ikkje vil bli fraflydd!

_________________
[bil] nanda swift II, hpi rush evo II, kyosho mantis
(båt) kyosho jetarrow m/ kyosho gs12
{fly} Dynam cessna 182


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor Aug 09, 2007 9:08 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Blir ikkje fraflydd med svidd lipo og knekt antenne vel? Kanskje vist du tar det nye batteriet, kobler det rett på motoren, og skaffet en batterypack til mottakeren så går det fint!

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 7 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 13 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC