Og der var jomfrutur unnagjort. Flyet fløy helt flott og jeg likte det meget godt, presist og landet lett som en fjær. På tur nr to skjedde det som ser ut til å være en forbannelse som er kastet over meg

Flutter på høyderoret igjen som selvsagt løsnet, og flyet endte som totalvrak. Dette til tross for at jeg egentlig fløy rolig og drog ikke på for fullt for en gangs skyld, problemet er nok at de originale hengslene i EPO isopor ikke er bra i kulde, selv om jeg i tillegg hadde tapet de på både over og undersiden. På balanserorene hadde jeg brukt vanlige hengsler og det blir det rundt hele veien på den neste. Nytt fly av samme sort var bestillt omtrent før motoren var blitt kald igjen, her gir man ikke opp pga litt småproblemer

Det som var mest irriterende var at den uerstattelige MVVS`n fikk seg en smell. Må se om jeg får fatt i ny forgasser, veiv (kan muligens rettes, gir det et forsøk siden skjevheten er meget liten) og header til pipa. MVVS har sluttet å produsere alle glow-motorer under .77 så deler er ikke nødvendigvis hyllevare lenger.
De få minuttene jeg fikk flydd det ga virkelig mersmak og potensialet til å gå temmelig fort er absolutt til stede, jeg hadde nesten glemt hvor rå den MVVS`n er, et helsikes drag og unloader som satan i luften

Pluss at den har en helt særegen lyd som er kul.