Nå går jeg bare og tripper og venter på min Zagi Typhoon 430 med 2500 kv børsteløs motor. Jeg har funnet ut at denne motoren vil gi en toppfart på ca 100 kmt og det er sikkert mer enn nok på denne lille vingen sånn til å begynne med. Jeg anser det oppsettet som følger med som et trainer oppsett. Når jeg har lært meg å fly denne typen fly så hesjer jeg inn noe med en del mer futt
Da kommer det et oppsett med 14 g micro servoer med metalldrev som drar 2.5 kilo, 40 amp regulator og en monstermotor på 3900 kv som kan dra hele 60 amp dersom jeg tyner den litt på propellstørrelse . Jeg skal holde meg til 4.1x4.1 speed prop som skal trekke ca 30 amp og snurre 36000 ganger i minuttet. Dette skal gi en pitch speed på ca 220 kmt + unloading i lufta. Det kommer til å skriiiiiiiiiiike så sinnsykt at muligens knuses ruter i hus i nærheten

Det vil bli luftmotstanden som bestemmer hvor fort dette vil gå men over 200 regner jeg med at det blir siden dette flyet bare er en liten tynn vingeprofil og ingen kropp som streker og ingenting overflødig fett. Har ikke funnet noen som har hatt såpass hårete oppsett i Zagi før, men det er mye brukt i Multiplex Fun Jet. Jeg er iallefall villig til å prøve, det er ikke så mange som har hatt YS 110 i Jupiter heller, he he
Håper bare at ikke den lille vingen blir altfor tung da, skal bruke relativt små batterier (1300-1500 mah 11.1v) med høy C for å klare å mate motoren, så det blir korte intense flyturer

2200-3000 mah hadde vært best, men da blir det bare et batteri og en motor med bare såvidt litt isopor rundt

Dette blir uten tvil mitt raskeste fly så langt
Hadde vært fett å prøvd 4 cell lipo, men da brenner 40 amp regulatoren opp direkte, og jeg må opp i 60 amp regulator og den veier alene like mye som original motoren, pluss at batteriet blir tungt. Totalvekten blir derfor for stor for dette flyet, men muligens i Fun Jet kan det bli bra